Chappie 10

1.3K 67 40
                                    

Thomas POV

Bijtend op mijn onderlip slenter ik naast het meisje. Ze kijkt me hoopvol aan. "Wel? Ga je nog beginnen praten, of wat?''

Ik loens haar vlug aan en staar dan weer naar mijn schoenen. Zuchtend trek ik mijn schouders op. "Over wat? Er valt niets te vertellen, Blue.''

"Oh nee? Ik denk het wel. Wat voor type homo ben je bijvoorbeeld? Het 'ik-ben-niet-beschaamd' soort homo, of het 'shit-ik-ben-homo' soort homo?''

"Ik ben meer het 'er-is-nooit-gezegd-dat-ik-homo-ben' soort homo.''

"Toe nou, iedereen kan zien dat je Wout leuk vindt. Ik bedoel, zelfs je idiote vriend zag het. En dat wil al veel zeggen.''

"Hè, je hebt het daar wel over mijn beste vriend, hoor. En omdat ik Wout nu toevallig leuk vind, maakt dat me dan meteen gay? Misschien val ik morgen op een meisje en verdwijnen die stomme gevoelens voor die achterlijke broer van jou.''

"Natuurlijk joch. Gewoon uit nieuwsgierigheid: wie probeer je nu te overtuigen? Mij, of jezelf?''

Ik werp haar een ijskoude blik toe en loop stug een heel stuk voor haar uit. "Helemaal niemand, ik vertel de waarheid.''

Jeniffer grinnikt. "Wat jij wil."

Ik draai met mijn ogen, maar pas me weer aan aan haar tempo. Jeniffers ogen branden geamuseerd in mijn gezicht.

Op dat moment vliegt een gestreepte kat over de straat. Met een luide blaf rukt Cooper de leiband los en vlamt achter het dier aan. Met een verdwaasd gezicht staren Niff en ik hem na. We wisselen een blik, en spurten er als één man achter. Cooper rent ondertussen de hoek om.

"Cooper! Verdomme! Cooper, blijf! Hiel! Kom verdorie hier! Fucking hell!'' scheldt Jeniffer. Ik grinnik. Hijgend en puffend volgen we de op hol geslagen hond. Het meisje naast mij vloekt nog steeds binnensmonds. "Cooper!'' gilt Blue steeds opnieuw. Twee straten verder komen we Maud en James tegen. Ze zitten op een muurtje te zoenen.

Met een raspende stem roep ik het stel. Ik weet dat ze beide aan atletiek doen, dus zijn ze snel. Met gefronsde wenkbrauwen volgen ze het schouwspel. Ik wijs naar Cooper. James lijkt het te begrijpen en springt van het muurtje. Hij rent alsof het niets voorstelt. Maud volgt al snel.

Verschillende mensen staren ons na. Sommigen wijzen, anderen lachen. De meesten doen niets. Verstandig.

Nog geen twee minuten later haalt James de boxer in en grijpt de leiband. Hijgend en puffend staan we stil. Jeniffer leunt voorover en zet haar handen op haar gebogen knieën. Snakkend naar adem neemt ze het stuk touw weer over. Haar gezicht kleurt rood van de inspanning. Moest Casper haar nou maar zien. Maud en James staan allebei geamuseerd te grinniken.

"Zo zo, lekker romantisch voor jullie. Samen achter een hond hollen als een stelletje gekken.''

Ondertussen zuig ik gretig grote teugen lucht mijn longen in. Zowel Jeniffer als ik antwoorden niet. Cooper zit er netjes bij, kwispelend met zijn staart, alsof er niets gebeurd is. James kijkt zijn vriendin verbaasd aan.

"Romantisch voor hun? Hoezo?"

"Ach, kom op. Je ziet toch zelf ook wel dat ons Tommie hier verliefd is."

Zachtjes schud ik mijn hoofd. Ik probeer wat te zeggen, maar het enige wat uit mijn mond komt, is een zucht. Jeniffer neemt het woord. "Nee, joch", hijgt ze. "Ons Tommie hier valt op iemand helemaal anders. Maar ik denk dat hij jullie dit zelf wil vertellen."

Ze kijkt mij verwachtingsvol aan. Ik wuif achteloos met mijn hand om aan te tonen dat het me niets kan schelen. Momenteel vind ik de energie niet. Jeniffer trekt haar schouders op. "Wat jij wil. Thomas heeft een oogje op mijn broer, Wouter.''

"Dus, je bent homo?''

Nog steeds puffend schud ik mijn hoofd opnieuw. "Dit is de eerste keer dat ik verliefd ben, dus weet ik veel."

"Oh, oké. Hè, Thomas, blijf je eten vanavond?" vraagt James. Ik knik. Maud haakt haar arm rond die van Jeniffer, en zoent James. "Tot morgen.''

De twee meiden wandelen weg, met Cooper naast hun huppelend. Hoofdschuddend staren we hen na. ''Zo, zo? Verliefd op Wouter?" klinkt het naast mij. Slenterent naderen we het huis van James. Ik haal mijn schouders op. "Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik bedoel, dit is allemaal nieuw voor mij. En daarbij, wat ben ik ermee? Wouter is zo hetero als maar zijn kan."

"Hoe weet jij dat nou? Je kent hem amper."

"Klopt, maar ik ben niet blind, sukkel. Kom op, laat me binnen, ik bevries zowat."

"Zeur niet, het vriest helemaal niet. We praten verder op mijn kamer."

James' ouders zitten allebei in de woonkamer. Mevrouw Verstraete leest, terwijl meneer Verstraete zijn aandacht op de televisie vestigt. "Hoi!" begroet ik hem. Mevrouw Vertraete kijkt op. "Thomas! Blijf je eten vanavond, jongen?"

"Graag, bedankt."

Mevrouw Vertraete glimlacht warm. James grijpt me bij mijn arm en sleurt me de trap op. In zijn kamer ploffen we beide op het bed.

James staart me aan. "Wil je dat we je helpen? Het zou niet de eerste keer zijn dat Maud mensen koppelt."

Ik frons mijn wenkbrauwen. Wout en mij koppelen? Nee, bedankt. Wat moet hij wel niet van me denken?

"Hoe gaat dat dan? Hoi, mijn naam is Maud, en ik kom jullie koppelen. De eerste les: zoenen. Steek je tong in Thomas' keel." Ik gooi schaterlachend mijn hoofd in mijn nek. Het idee alleen al is absoluut absurd. James lijkt het minder grappig te vinden.

"Als je het niet wil, zeg het dan gewoon."

"Goed, ik wil het niet. Beter zo?"

______________________________________________________________________________

Oi! Ik weet het, schijthoofdstuk. Het spijt mij, maar school zuigt al mijn energie weg. En we zijn nog maar vier weken verder.

Goed, vraag voor dit hoofdstuk:

Hebben jullie een woord dat je grappig vindt om te zeggen? Of gewoon een leuk woord?

Ik vind hartstikke een geinig woord. Vooral met een echt Hollands accent. Beledig ik nu iemand? Sorry als dat zo is XD.

See y'all next week!
Adios

Closet boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu