Tjugo

927 48 3
                                    

F E L I X

När jag hade gått med bestämda steg ut ur skolan hade flera människor från min klass försökt få mig att göra någonting tillsammans med dem. Gång på gång hade jag sagt "nej" - jag hade andra planer. Det var med ett leende som lekte på läpparna som jag använde båda händerna för att öppna den stora entrédörren i ek. Skolparkeringen var stor, så att hitta en enda bil var inte det lättaste. Bara någon minut efter att min blick hade fått gå från höger till vänster och sedan tillbaka till höger igen så svängde en mörk bil in framför fötterna på mig. Fönstret på passagerarsidan gled sakta ner och jag fick se Oscar.

"Din privatchaufför är här", flinade han lätt. "Hoppa in."

Han drog upp fönstret igen och jag öppnade upp dörren för att sätta mig i bilen. Radion spelade lågt musik som man hade hört om och om igen. "Bäst musik just nu", jo tjena. De borde kanske byta slogan till "Den musik som alla radiokanaler spelar för att ta kål på dig". Jag satte fast säkerhetsbältet och vände sedan blicken mot Oscar, som redan tittade på mig.

"Vad finklädd du är, då", sa han och lät sin blick flyga upp och ner längs min skjortbeklädda överdel.

Jag tittade lätt på den vita skjortan som var perfekt struken och noga knäppt.

"Jag klär mig alltid upp lite inför skolan, det vet du", svarade jag och rättade till skjortans ärmlinning. "Eller, du borde veta det vid det här laget."

Oscar skakade bekymmerslöst på huvudet och log lätt medan han vände synen mot vägen. Han bytte snabbt växel och körde ut från skolparkeringen. Hans högra hand vilade sedan på växelspaken. Det var väldigt frestande att bara ta tag i hans hand, att få vira samman mina fingrar tillsammans med hans, att få känna en lätt stöt i kroppen när han gick med på att låta våra händer fatta varandra. Så, det var just därför jag lät min hand glida in i hans. Hela jag blev varm, leendet på mina läppar försvann inte. Det kändes kanske lite löjligt, när jag tänkte efter, men jag kunde inte hjälpa det. Jag var så kär. Det var som att alla mina känslor var upphöjda. När jag var glad var jag överlycklig, när jag var nervös var jag helt överspänd, när jag var rädd var jag livrädd.

"Precis innan jag åkte bytte jag dina sängkläder", yttrade Oscar plötsligt. "Varsågod, nu kommer du få känna världens bästa känsla när du går och lägger dig."

"Nya lakan är bland det bästa i världen", svarade jag med en glad suck.

Han nickade. Plötsligt svängde han av till en väg vi aldrig brukade åka på. Han stannade hastigt till vid vägkanten vilket gjorde att jag nästintill hoppade lite i sätet där jag satt. Han stängde av motorn och vände sig mot mig. Snabbt släppte han min hand för att istället sätta sina båda händer mot mitt ansikte, för att istället kunna dra mig till sig. Mitt hjärta bankade som ett lokomotiv innanför bröstet när våra läppar möttes. Det var som att två stenar slogs mot varandra och skapade eld när jag fick Oscars läppar mot mina. Bakom mina slutna ögonlock såg jag tusentals fyrverkerier. Det kändes som att jag drömde. Men jag visste att det inte var den dröm, utan det var den perfekta verkligheten som jag faktiskt levde i. Det var som att Oscars läppar var gjorda för mina, att det var där de alltid skulle befinna sig. Om jag inte hade behövt andas på grund av hans plötsligt kyss hade den säkert pågått länge till.

"Vad var det där för?" frågade jag med andan i halsen.

"Jag har inte sett dig på hela dagen", svarade Oscar och plutade med underläppen.

"Oscar", fick jag ur mig med ett nervöst skratt.

Jag placerade min hand över hans handled samtidigt som jag slog ner blicken. Den rosiga färgen spred sig från mina kinder till hela mitt ansikte. Oscar harklade sig lätt, vilket direkt fick mig att se på honom igen. Han log lätt.

"Jag älskar dig", sa han simpelt.

Det kändes som att mitt hjärta stannade för en sekund. Det var första gången de tre orden yttrades mellan oss. Jag stirrade på honom i flera minuter, hade ingen aning om vad jag skulle säga. Tillslut försvann jag ur min trans på grund av att Oscar knäppte med fingrarna framför mitt ansikte. Jag såg länge på honom. Wow, han var så vacker.

"J-Jag... Jag älskar dig med", fick jag tillslut ur mig.

-

Klockan är över midnatt, vilket betyder att det officiellt är lördag!

Så, hej! Hur är läget?
Med mig är det prima! Jag ligger i min säng och lyssnar på julmusik, hur mysigt är inte det? Jag känner verkligen för att göra en julspellista på Spotify. Ja, jag gör en. Här har ni länken: https://open.spotify.com/user/j0hannalindgren/playlist/70ybAK6oIqQDO5aNV9kBkV
(Om den inte fungerar ber jag om ursäkt. Sök upp "j0hannalindgren" eller "christmas jams" för att hitta den ;)) (O:et i mitt namn är nolla om ni undrar)

Vad gillar ni för julsånger? Är det någon som ni tycker jag har missat i min lista?

På tal om ingenting: idag är det pepparkakans dag!! Ät massor av pepparkakor, vetja!

Igår var jag och min kära mor på en galleria här i Uppsala (mina fellow Uppsalabor kan nog gissa vilken ;)) för att julhandla. Jag, som alltid tar allt till en överdrift, köpte alla julklappar som jag ska så, ingen mer handel för mig. Dock, så känns det ganska skönt att inte behöva ha så mycket julstress. Nu vill jag bara att julafton ska komma så fort som möjligt, jag har så mycket julfeelings!

Idag ska jag (som jag skrev i ett tidigare kapitel) vara med på ett luciatåg, apparently. Vi får hoppas att det går bra! Det var så länge sedan som jag var med i ett luciatåg sist, men men.

Vad sysslar ni med idag? Skriv en kommentar och berätta, jag är nyfiken!

Åh, på tal om inget (igen)! Igår testade jag någonting som var en blandning mellan en lussekatt och en muffins. Vet inte om jag kan rekommendera den dock, den var fylld med mandelmassa och det passade inte riktigt in!

Jag vet inte varför, men det känns som att jag är mer taggad inför jul i år än jag brukar vara. Känner någon samma sak?

Imorgon ska jag nog ta och försöka slå in alla julklappar, dock suger jag verkligen på det. Can someone relate?

Nu ska jag inte uppta mer av er tid!

Ha en fin lördag, ta hand om er!
Kramar till er alla! ❤️❤️

Vett och Etikett » foscarWhere stories live. Discover now