bab 7

33 4 0
                                    

Betul ke aku akan jumpa dia lagi? Tapi.. kalau aku jumpa dia lagi mesti dia tahu yang aku tipu dia! Oh tak boleh, tak boleh. Walau apa pun yang jadi aku memang tak boleh jumpa dia. Tapi betul ke dia suka aku? Eh tak payah lah perasan ryna. Biasalah lelaki jumpa perempuan je nak ngorat. Normallah tu dia kacau kau.satu sudut hati ryna memberi peringatan.

Tapi kalau dia betul-betul suka aku macam mana?hati kecil ryna bertanya. No no ryna please focus. Belajar lagi penting!satu lagi sudut hati ryna berkata.

Sedang ryna termenung zu datang mendekati dan memerhati gelagat kawan baik nya itu. Lalu muncul satu idea jahat untuk mengenakan ryna.

"Ryna!"

"Opocot mak kau meletop."huih lomah somangat den.

"Mak siapa yang meletup ni. Mak aku elok je kat rumah tu."

"Hish,kau ni kan sehari tak terkejutkan aku tak boleh ke?"

"Tak."jawab zu penuh selamba.

"Eii dia ni. Aku cepuk kang. Ni hah kenapa kau datang ni?"

"Aku nak ajak kau pergi brushinglah. Ehh kau ni macam tak biasa je. Rutin kita setiap malam pun kau boleh lupa." 'Dasyat betul penangan mamat pj tu.'bisik hati kecil zu.

"Kau ada nak cakap apa-apa ke?

"Eh mana ada apa-apa. Jomlah"

"Okay."

Mereka pun bergerak menuju ke toilet.

'Eh dia dengar ke. Bukan aku cakap dalam hati ke? Dia ni ada sixth sense ke apa.Bahayalah kalau dia boleh baca hati aku.'monolog zu.

                          ****

"Goodnight,zu. Sweet dream. Assalamualaikum!"

"Goodnight jugak ryna. Sweet dream too and the most thing waalaikumsalam!"

Setelah berbalas goodnight dengan aku masih lagi belum boleh tidur. Aku cuba memejamkan mata tetapi sukar benar untuk aku tidur malam ini. Agaknya apalah yang mamat tu buat ye sekarang ni? Rasanya dia dah tidur ke belum ek?

'Eh kau ni dah kenapa ryna nak fikir pasal dia. Tidurlah karang esok mengantuk dalam kelas payah.'

'Eh tapi aku tak mengantuk.'

'Paksa jelah diri kau tu tidur.'

Semasa aku berperang dengan perasaan aku sendiri tanpa aku sedari aku terlena.

                          ****

"Hei mata kenapalah kau buat hal malam ni. Karang aku jugak yang susah kalau mengantuk dalam kelas esok."ngomel airil sendirian.

'Hurm agak-agak najwa buat apa ye sekarang? Dah tidur ke belum dia sekarang ni?

'Hei,airil sedarlah diri kau tu sikit. Najwa tu tak pernah pandang kau lah. Kau sendiri nampak cara dia layan kau. Fuhh sombong gila kot.'

'Tapi dia first love aku. Mana boleh aku biar je."

'Alah first love je. Kau ingat dia pandang ke kau punya first love tu. Sebelah mata pun dia tak pandang la weh.'

'Sekarang baik kau tidur sebelum kau terima first rotan daripada madam Jenny esok'

Dalam perasaan yang berbelah bahagi akhirnya dia tertidur dengan hati yang resah.

       

 

                           ****

"Ryna,bangunlah!"

"Hah, nape?"

"Kenapa kau tanya! Kau tak nak pergi sekolah ke? Dah lambat ni karang toilet full."

Our First MeetWhere stories live. Discover now