Watak dan Perwatakan

1.7K 80 0
                                    

Boboiboy :-

Budak lelaki yg berusia 15 tahun. Mempunyai kuasa elemental seperti Gempa, Taufan, Halilintar, Blaze, Ice, Thorn dan Solar. Bila berpecah jadi 7, masing² ada perwatakan tersendiri :

Nama pecahan: Gempa
Kuasa: Tanah
Perwatakan: Seperti Boboiboy yg asal iaitu rasional, pendamai, matang dan bijak mengendali masalah.

N.p: Halilintar
Kuasa: Kilat dan halilintar
Perwatakan: Pendiam, dingin, garang, pemarah dan cool.

N.p: Taufan
Kuasa: Angin dan ribut
Perwatakan: Periang, kebudak-budakan, suka cari pasal dan suka gelak.

N.p: Blaze
Kuasa: Api
Perwatakan: Suka kenakan orang, suka main, suka gelakkan orang, kadang² tak dapat nk kawal perasaan dan benci akan tekanan.

N.p: Ice
Kuasa: Ais
Perwatakan: Suka ketenangan, cool, kuat tidur dan selalu dikacau oleh Blaze.

N.p: Thorn
Kuasa: Tumbuh-tumbuhan
Perwatakan: Suka pokok², kebudak-budakan, takut ular dan sekutu Taufan dan Blaze.

N.p: Solar
Kuasa: Cahaya
Perwatakan: Tenang, perasan swag (walaupun memang swag 😆), cool, satu-satunya Boboiboy yg berkaca mata dan sekutu Ice dan Halilintar.

Yaya :-

Umur: 15 tahun
Kuasa: Memanipulasi Graviti
Perwatakan: Gadis yg baik hati, suka subjek math, kadangkala pemarah namun mudah memaafkan.

Fang:-

Umur: 15 tahun
Kuasa: Memanipulasi Bayang
Perwatakan: Cool, suka cari pasal dengan Boboiboy, kadang² pendiam dan suka puji diri sendiri.

Gopal:-

Umur: 16 tahun
Kuasa: Memanipulasi Molekul
Perwatakan: Sukakan makanan, penakut, kadang² menyakitkan hati dan pelawak.

Ying:-

Umur: 14 tahun
Kuasa: Memanipulasi Masa
Perwatakan: Berloghat cina pekat, bijak subjek math, suka cakap laju dan sahabat karib Yaya.

Ochobot:-
Power sphere generasi ke-9 milik Boboiboy. Berwarna kuning dan bersuara comel. Mempunyai kuasa teleportasi. Juga sahabat karib Boboiboy.

~End of character and characteristic part~

Just Memory, Halilintar... (Boboiboy Fanfic)Where stories live. Discover now