Short Story: A Jack Frost Need An Elsa [PART 1]

776 37 4
                                    

(Request from M.E.)

"Ha? Persembahan drama? Alahhh..." Semua murid Tingkatan 3 Jazari merungut kecuali si superhero² Pulau Rintis itu.

Guru kelas mereka hanya menggeleng kepala melihat reaksi mereka.

"Ha. Kamu semua mcm mana? Boleh tak jadi wakil drama untuk kelas ni?" Guru kelas memandang mereka berlima.

"Uhmm... Err..." Gopal menggaru kepala.

"Boleh. Kitorang akan banggakan cikgu." Jawab Boboiboy yakin.

"Hmm. Bagus kamu semua ni. Kalau nk harapkan yg lain, tau nk tengok drama je. Berlakon tak nk." Cikgu sempat perli.

Semua kecuali si para superhero tersengih.

"Jadi, kamu boleh la fikirkan apa saja tema untuk drama kamu. Kalau ada apa² masalah, boleh rujuk cikgu. Faham?"

"Faham." Lima wira itu mengangguk.

Waktu balik sekolah...

"Weh, Boboiboy! Apasal kau setuju bila cikgu minta kita wakilkan kelas untuk persembahan drama?" Fang menyoal tak puas hati.

"Dh tu... Cikgu minta tolong, kita wakilkan je la." Jawab Boboiboy selamba.

"Orang lain kan ada... Kenapa mesti kita jugak yg kena?" Ujar Fang seolah membantah.

"Hish, kau ni! Apa salahnya kita tolong cikgu. Lagipun, hujung² persekolahan ni, bkn ada apa² yg kita kena buat pun." Marah Yaya.

Fang cuma mengeluh dan angguk manakala Gopal masih nk memberontak.

"Eleh... Kau memang asyik nk backup Boboiboy je. Ye la... Buah hati pengarang jantung la katakan..." Ucap Gopal tanpa mempeduli akibat kata²nya itu.

Yaya sudah mendidih. 2 sbab. Satu, sbab Gopal bercakap main lepas je. Dua, dia malu pd Boboiboy.

"Hiiishh... Apa kau ckp, Gopaaal?!!!"

"Aarrghh!! Boboiboy tolong!!!" Gopal lari mcm tak cukup tanah.

Padahal, Yaya tak kejar pun.

"Aik? Apasal kau tak kejar?" Ying menyoal.

"Biar la dia. Malas nk layan." Jawab Yaya lalu mengundang gelak yg lain.

Keesokan harinya...

"Haishh... Drpd semalam kita fikir. Tapi tak dpt² jugak tema yg sesuai..." Ying mengeluh.

"Hmm... Apa kata kita buat drama bertema Dreamworks versi bahasa melayu?" Cadang Gopal dengan wajah excited.

"Citer apa?" Soal Boboiboy.

"Citer 'The Rise of The Guardians', boleh tak?" Yaya memegang dagunya.

"Haa!! Dengan 'Frozen'. Kita amik watak Jack Frost dengan Elsa. Mesti best punya la!!" Ying teruja.

Yaya sedikit terkejut.

"Tapi... Nk buat pasal apa?" Yaya menyoal.

"Haiyaa... Kau yg cadang, lepas tu kau pulak yg tanya?" Ying menepuk dahi.

"Err... Aku tak terfikir pulak pasal Jack Frost ngan Elsa..." Yaya menggaru pipinya.

"Alah... Susah², buat je pasal love story Jack Frost ngan Elsa. Kan senang..." Fang mencelah.

"Senang? Habis siapa nk jadi Jack Frost? Siapa nk jadi Elsa?" Yaya mencekak pinggang.

"Haa~ Kau dengan Boboiboy la~ Baru padan~" Fang berkata dengan nada meleret.

Just Memory, Halilintar... (Boboiboy Fanfic)Where stories live. Discover now