Game On!

674 38 8
                                    

"Start apa?" Gempa yg baru datang drpd kedai Tok Aba menyoal.

"Start pertandingan mengorat Yaya." Jawab Thorn dengan muka tak bersalah.

Solar, Blaze dan Taufan serta merta memukul belakang kepala Thorn.

"(T^T) Apa salah aku?" Thorn mengusap belakang kepalanya.

"Apsal kau pergi bagitau Gempa?!" Solar whisper shout pd Thorn.

Thorn buat muka sedih.

"Apa?! Haihh... Korang ni dh takde kerja ke apa? Korang ingat Yaya tu mainan ke sampai korang gunakan dia untuk pertandingan?" Gempa mula membebel.

Masing² menunduk kerana rasa bersalah.

"Tak payah nk tunjuk muka bersalah. Dh, jangan nk teruskan idea tak masuk akal tu. Jom pergi kedai Tok Aba. Atok panggil." Pelawa Gempa.

Yg lain hanya mengangguk lesu. (Rin: Sedih la tu kena marah dengan Gemgem-chan)

"Yg last, jangan lupa kunci pintu." Pesan Gempa yg sudah keluar rumah dulu.

Kesemua pecahan berjalan keluar bersama.

Setelah mengunci pintu, Solar yg di depan sekali tertoleh ke kirinya.

Dan ketika itu, langkah Solar terhenti.

Pecahan yg lain turut melakukan perkara yg sama bila melihat Solar begitu.

Masing² jaw drop melihat apa yg di depan mata mereka sekarang.

Hali... dan Yaya...

_____________⚡⚡⚡____________

Beberapa minit selepas kejadian Hali bertemu Taufan dan Blaze di ruang tamu tdi, Hali keluar.

Niatnya nk jalan² keliling taman tapi lain pula jadi bila kakinya membawa dia ke rumah Yaya.

Yaya ketika itu sedang menyapu daun kering yg berguguran di halaman rumah.

"Ehem." Hali berdeham untuk menyedarkan Yaya tentang kehadirannya.

"Eh, Hali~ Ada apa ni?" Yaya beramah mesra lalu menghentikan sebentar tugasnya.

"Err... Kau dh ok ke? Yg psl Blaze tu." Soal Hali.

"Dh. Aku dh lama dh pun maafkan dia." Terang Yaya.

"Kau dh tak nangis lagi kan?" Soal Hali lgi.

"Tak. Aku ok." Jawab Yaya.

"Bagus. Tak payah la aku susah² pujuk kau lagi, kan?" Hali menyeluk kedua-dua tangannya ke dlm poket jaketnya sambil memandang tempat lain.

"Eeiihh... Orang tak mintak pun dia pujuk." Yaya buat wajah cemberut.

Hali mencuri pandang wajah Yaya. Nk gelak pun ada tapi dia tahan. Kena la kontrol macho.

Diam beberapa minit.

Tiba² angin bertiup kencang. Menyebabkan satu daun kering kecil terbang dan tersangkut pd kepala Yaya yg dilitupi tudung.

Hali terlihat daun yg berada di bahagian kiri kepala Yaya.

"Eh, ni. Ada daun." Hali mengeluarkan tangan kanannya drpd poket dan mengambil daun itu.

Yaya yg terkejut dengan tindakan Hali cuma mampu mengawal debaran di jantungnya.

Sementara itu...

Lima pecahan Boboiboy menahan sakit di hati melihat keadaan Hali dan Yaya begitu.

Just Memory, Halilintar... (Boboiboy Fanfic)Where stories live. Discover now