[ 02 ]

1.9K 215 155
                                    

Perlahan-lahan kelopak mata Mingyu terbuka dengan sendiri . Mingyu memegang kepalanya , sakit . Dia melihat keadaan persekitaran . Hm,usang dan lama . Beberapa minit kemudian , Wonwoo datang dengan secawan air dan ubat .

"Mana diorang ?"soal Mingyu . Walaupun mereka tidak mengambil berat , Mingyu tetap mengambil berat sebagai ahli untuk menyokong mereka .

"Bilik sebelah ."kata Wonwoo selepas meletakkan dulang . Mingyu hanya memerhatikan Wonwoo .

"Won--"

"Eh , dah bangunlah budak yang menyusahkan orang ni ."perkataan Menyusahkan sengaja dikuatkan oleh Jeonghan . Dia memandang sinis .

"Kau nak apa datang sini sebenarnya ? Mingyu tengah sakit ni , kau nak juga bertekak dengan dia ? Cukuplah,"Wonwoo yang sudah tidak tahan dengan ejekan mereka , dia membuka mulut untuk Mingyu yang tidak berani melawan .

"Bukan nak bergaduh tetapi ada permintaan . Just simple ."Jeonghan mengangkat kening .

"Permintaan apa ? Permintaan bodoh ? Ha ?"Wonwoo menyindir untuk membuatkan Jeonghan panas hati .

"Kau , jaga sikit bahasa tu ! Ni mesti Mingyu ajar kan ?! Kurang ajar kau !"Jeonghan yang mahu memukul Mingyu , tangannya dipegang erat oleh Wonwoo . Wonwoo melepaskan tangan Jeonghan dan tangannya tepat menundingkan jari padanya .

"SIAPA AJAR AKU BAHASA NI ?! KAU TANYA AKU SIAPA AJAR ?! KORANG LAH AJAR ?! SELAMA KORANG MAKI HAMUN MINGYU , HINA MINGYU , APA KORANG CAKAP ?! GILA , BABI BODOH SEMUA TU KAN ? LEPASTU KAU BOLEH TANYA LAGI DAN KAU MALAH SALAHKAN MINGYU BILA AKU MENCARUT SATU PERKATAAN ?! SELAMA KAU DAN YANG LAIN CAKAP BURUK PASAL MINGYU , AKU TERPAKSA DENGAR WALAUPUN AKU TAKNAK DENGAR !"Wonwoo sudah tidak mahu berkomplot bersama mereka .

Biarlah Mingyu tahu semua itu . Jeonghan serta-merta terdiam . Dia menjeling Mingyu sebelum keluar daripada bilik . Mingyu yang berada di belakang , hanya terdiam akibat terkejut dengan apa yang Wonwoo cakap .

"Kau okay kan ?" Mingyu sekadar mengangguk kecil . Dia sedikit terkilan dengan perbuatan Wonwoo yang menyorokkan hal ini darinya . Dan pada kali ini , Wonwoo mengeluh .
-
"Jeonghan , kau dah cak-- PAPP !"Seungcheol terkejut dengan hentakan pintu begitu juga dengan ahli yang lain . Mereka terpinga-pinga . Sesungguhnya mereka tidak faham dengan situasi .

"Kenapa pula dengan Jeonghan tu ?"

"Kau tanya kitaorang , manalah kitaorang tahu . Ish,"The8 menggulingkan matanya . Yang lain pula mengangguk-angguk . Dalam hati mereka , tertanya-tanya apa yang sebenarnya berlaku pada Jeonghan .
-
"TAK GUNA !"Jeonghan menyelerakkan semua barang barang yang berada diatas meja . Habis semua jatuh kebawah seperti ribut mendatang . Dia juga menyelerakkan katil nya . Bantal dibaling , Cadar dironyok . Perlahan-lahan tangannya mengepal penumbuk .

"Kau akan terima balasan Mingyu . Sebab kau... Wonwoo macam itu .. Aku kena cerita benda ni kat mereka . Biar mereka tahu Mingyu tu , paling jahat dalam dunia ni,"Jeonghan tersenyum sinis . Tanpa mengemas bilik , dia keluar daripada bilik .

"Ha , Jeonghan . Kenapa ?"soal Joshua apabila terlihat Jeonghan di depan pintu bilik .

"Korang , tahu tak Mingyu tu sangat jahat .. Jahat gila"Jeonghan mula menghasut mereka untuk dengar perkara yang buruk tentang Mingyu . Bila cakap pasal Mingyu , mereka memang nak sangat dengar .

Nak dengar sebab apa ? Untuk selepas itu menjadi bahan sindiran , bahan eksperimen , bahan hinaan dan bahan untuk disebarkan . Dan Siapa sangka , dari banyak banyak account haters Mingyu .. Salah seorangnya ialah ahlinya sendiri ? Ahli Seventeen . Namun , benda ini hanya mereka yang tahu kecuali Mingyu dan Wonwoo . Mereka tidak memberitahu Wonwoo kerana Wonwoo agak rapat dengan Mingyu .

Dan , Jeonghan mula menceritakan perkara itu . Hasutan demi hasutan , tambahan perisa mula ditambah , cili semakin pedas dan akhirnya membuatkan pedas itu meletup .
-
530 Words .

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now