[ 08 ]

1.3K 186 30
                                    

--
"weh , aku rasa seramla ."Seungcheol berkata secara mengejut dan tiba-tiba . Mereka mula mengalihkan pandangan kearahnya dan mereka memandangnya dengan riak muka ' kenapa pula ? ' .

"Bukan apa , cuma . Kau faham tak , lepas je dapat panggilan tu .."

"hm ?" mereka serentak berkata begitu .

"Tengokla , Dk dah takda dengan kita ." Seungcheol dan ahli yang lain mengeluh . Berat sungguh pemergian Dk bagi mereka tapi terpancar pula kegembiraan pada dua ahli ini .

Sejak Dk tiada , mereka kurang marah Mingyu . Nak dengar mereka kutuk dan menghina pun susah . Kenapa ? Hm . Apa Mingyu cakap sekarang , mereka ikutkan sahaja bukan seperti dulu yang membantah dan mengatakan yang dia bodoh , tak tahu apa-apa .

"Aku rasa kan .. Lepas Dk , kita jadi mangsa !" Jeonghan berkata dengan nada yang seram untuk menakutkan mereka , especially Dino .

"ISH KAU NI , JANGANLA . kau ni , banyak tengok cerita twilight la!"Dino menyampuk , membantah . Dia takut dengan perkara-perkara begitu .

"Aku tak rasa macamtu . Kita duduk rumah ni , tiada apa-apa pun.yang berlaku . Langsung tiada tanda-tanda 'orang lain' duduk rumah ni . Aku rasa , antara kita .. Ada dalangnya ataupun ada seseorang cuba untuk membalas dendam pada kita," Wonwoo mula memberi hipotesis . Mereka mengangguk dan menggeleng juga . Haih , susahnya dengan semua ni .

"Sudahla , jangan fikir . Kita tiada apa-apa kan . Lagipun manager beri rumah ni pada kita , jadi mestilah manager dah selidik untuk menjaga kita . Haish," Jun mengatakan dengan yakin dan pergi daripada situ . Mereka juga mula bersurai dan bersiap-siap untuk tidur .

Tetapi , ada yang bersiap untuk mengganggu mereka semua .
-
"Gyu , harini?"

"Jun ."jawab Mingyu bersahaja .

"Baik boss ."Wonwoo berkata , seperti hamba menurut perintah .

Tiba tiba , tingkap bilik mereka tertutup dengan sendirinya . Walaupun tingkap tertutup,langsir tingkap masih bertebangan seperti ada yang kipas langsir itu . Wonwoo dan Mingyu disambar dengan perasaan takut namun mereka cuba memberanikan diri .

Bunyi yang pelik mula menguasai gegendang telinga mereka . Mereka segera berpeluk tubuh dalam keadaan yang rapat .

"Wonwoo~~

"Mingyu ~~" suara yang seperti mengilai menyapa mereka .

"Siapa kau ?!" Wonwoo dengan berani menjerit . Dia menjerit sekuat hati .

Tiba tiba , 'benda' itu memunculkan diri tepat tepat dihadapan Mingyu dan Wonwoo .

"Seul ?" Wonwoo cuba meminta kepastian daripada 'benda' itu .

"Ya , aku ."

"Ka-kau d-ah m-a-ati?"Soal Mingyu tergagap.

"Ya , misi aku sekarang nak membunuh mereka semua kecuali korang berdua ." Seul berkata dalam keadaan dia menjadi 'benda' itu . Hairan kan , kenapa Mingyu dan Wonwoo boleh nampak Seul ? Hm .

"but why ?" soal Mingyu dan Wonwoo serentak .

"Why ? Diorang tak beritahu ke ? Eh , lupa pula . Kalau dah buat benda terkutuk , mana nak bagitahu orang lain . "

"Maksud kau ?" tanya Mingyu dan Wonwoo serentak lagi . Persiapan mereka tergendala disebabkan kehadiran Seul .

"25 Ogos ,  2017 ... mereka rogol aku , macam aku takde maruah . Takde harga diri dan sekarang sampai masanya untuk aku balas dendam dengan apa yang mereka buat pada aku,"Sungguh terkejut Wonwoo dan Mingyu tatkala Seul memberitahu perkara itu . Tidak menyangka , mereka menjadikan Seul seperti patung permainan dan tempat melepaskan nafsu mereka .

"Tapi Seul ..."

"Aku tahu kau selalu kena buli dengan diorang . Aku tahu semua tu . Aku tahu yang Dk mati . Sebab aku yang rasuk Dk untuk berjumpa korang dekat hutan malam tu . Dan aku juga tahu , yang korang nak membalas dendam pada mereka semua atas apa yang diorang buat pada Mingyu . Cemuhan , makian , hinaan .. Kau fikir aku boleh terima semua tu kalau aku jadi kau ?"

Tetapi bila difikirkan balik, kerja Wonwoo dan Mingyu pasti menjadi senang walaupun Seul dalam keadaan roh , ia memudahkan kerja Mingyu dan Wonwoo . Mudah kerana Seul boleh menolong mereka untuk membunuh kesemuanya seperti merasuk mereka , membuat mereka membunuh diri sendiri , mengarahkan mereka membuat kerja gila dan masuk kedalam badan ahli yang lain dan bawa ke Mingyu dan Wonwoo . Membunuh 10 orang lagi bukanlah mudah tetapi dengan kehadiran pembantu mereka yang serbaguna , memudahkan semua kerja .

Seventeen , will die .
-
620 Words .

Thank you readers for #51 in horror ( 28/09/2017) . 🍭 I will update more .. soon okay ❣

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now