[ 10 ]

1.2K 179 31
                                    

Note :: Author tak banyak sangat buat scene pagi pagi sebab inikan cerita seram dan memerlukan suasana malam 😁 . Jadi , sorry ya readers 😊 .
-
8 Malam , semua ahli berada di tempat yang sama iaitu ruang tamu . Masing-masing membuat kerja sendiri . Mereka semua tidak bercakap , masih lagi terkejut dengan kejadian semalam . Masih sangat segar dalam ingatan mereka .

"S.Coups Hyung , laparlah ."Hoshi berkata dengan nada yang manja . Memang diantara mereka semua , Hoshi paling manja .

"Belilah makanan ."jawab S.Coups ringkas . Sejak daripada kejadian semalam , mood dia mahu melayan ahli kurang dan mood membenci Mingyu datang semula . Entah kenapa jadi begitu , tapi hakikatnya itulah firasatnya .

"Siapa nak ikut ? Aku nak pergi kedai,"Hoshi berkata . Woozi dan Joshua tampil menawarkan diri .

"Aku nak!"kata mereka .

"Pergilah bersiap , aku tunggu dalam kereta ."Hoshi mengambil kunci kereta dan keluar daripada rumah . Ahli lain hanya memerhatikan langkah Hoshi manakala Woozi dan Joshua sudah berada di dalam bilik .

[ 3 minit kemudian ]

"Hyung , kenapa Woozi rasa tak sedap hati eh ?"kata Woozi pada Joshua sambil memakai kasut . Joshua mula berkerut dahi .

"Tak sedap hati?"soalan dibalas soalan . Sungguh , Joshua tak faham apa yang Woozi mahu sampaikan .

"Woozi rasa sesuatu akan terjadi ."katanya lagi . Joshua terus lagi mengerutkan dahinya .

"Jangan mengarutla . Cuba fikir positif ,"

"Tapi Hyu--"Joshua memintas Percakapan Woozi . Dia tidak mahu lagi mendengar perkara begitu .

"dah dah . Stop . Jom masuk dalam kereta,"kata Joshua apabila Hoshi sudah mula menekan hon kereta. Tetapi sebenarnya , selepas Woozi berkata begitu .. dia mempunyai firasat yang sama . Kenapa terjadi semua ni ?
-
Flashback

[ Pasar Raya ]

"Kamu berempat cari apa ya ?"soal seorang pekerja . Joshua , Hoshi dan Woozi memalingkan pandangan kearah pekerja itu dengan berkerut dahi .

"Berempat ?" pekerja itu mengangguk .

"Tapi kami ber"

"Eunjung !" seseorang memanggil pekerja yang berada dihadapan mereka . Terus sahaja dia melangkah pergi tanpa menunggu percakapan mereka semua .

"Kita bertiga ... S-ia-pa l-la-lagi satu?"

Flashback End

Kepala mereka tidak memberi kerjasama untuk tidak mengulangi ayat pekerja itu . Seringkali mereka terfikir walaupun otak sebenarnya masih blank .

"Apa maksud pekerja tadi .."fikir Joshua dalam hati sambil memandu . Kali ini dia pula memandu untuk pulang ke rumah . Sedang Joshua memandu , sebuah kereta berwarna hitam memintas kereta yang dipandu itu . Joshua hanya membiarkan .

"Hyung , bukankah itu kereta yang kat depan tadi ?"soal Woozi dibelakang. Joshua menelan airliur . Dia melihat cermin untuk memastikan . Ya , itu kereta yang dekat depan tadi ! Macam mana boleh ada dibelakang pula ??

Sekali lagi , kereta itu memintas tetapi kali ini kereta itu berselisih dengan kereta Joshua . Kelajuannya juga sama seperti yang Joshua bawa . Apabila Joshua menekan minyak , kereta itu turut begitu .

Joshua memandang gerangan orang yang membawa kereta itu , dan alangkah terkejutnya dia apabila yang dia nampak itu adalah orang yang mereka bunuh ! PARK SEUL ! ye , dia ..

AGRHHHH !
Boom !
-
"lamanya diorang keluar ."Jeonghan tertanya-tanya .

"Nanti balikla tu . Cubalah duduk ."S.Coups berkata pula . Pening dia melihat Jeonghan yang asyik kembali ke tempat duduk selepas itu menjenguk pintu . Sudah beberapa kali dia begitu .

Ring ! Ring ! Ring !

Phone Wonwoo tiba tiba berbunyi . Pandangan mereka berada di telefon Wonwoo . Wonwoo melihat nama pemanggil , tapi itu nombor yang tidak dikenali .

Disebabkan itu nombor yang tidak dikenali , dia menggunakan pembesar suara supaya mereka semua boleh mendengar perbualan dia bersama pemanggil .

"Nae.."kata Wonwoo di talian yang bersambung .

"Ini Wonwoo ke ?"

"Ya saya ." jawabnya pula . Lagi lah mereka berkerut dahi .

"Siapa Hoshi , Joshua dan Woozi ?"tanya pemanggil itu .

"Kawan saya . Ada apa ya ?"soal Wonwoo tertanya tanya . Banyak tanya pula orang ini .

"Saya selaku , penduduk yang ternampak kejadian ini ingin memberitahu sesuatu . Semoga awak semua tabah ya ." kata pemanggil itu dulu dengan ucapan pendahuluan .

"Cik , kenapa ???"S.Coups pula bersuara .

"Kereta yang dipandu oleh Joshua , mula hilang kawalan dan mengakibatkan keretanya terbabas . Mereka semua mati di tempat kejadian akibat kekurangan darah . Saya minta , ahli keluarga atau saudara terdekat dapat menjenguk mereka semua ya ."

Tut ... Tut .. Panggilan dimatikan .

Mereka semua jatuh terduduk . Kenapa semua terjadi ? Kenapa sekaligus ? Kenapa ? Apa yang terjadi ? Apakah punca kepada semua ini ? Sungguh itu mereka tak faham sampai sekarang .

"I already said .. everything is start now , seventeen . "
-
659 Words .

Sorry lambat update . Saya busy dengan EXAM so harap faham ಥ_ಥ .
Thank you untuk yang membaca dan mengundi (T^T)

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now