Dua hari , mereka tinggal disitu . Tiada masalah pada rumah tetapi masalah pada hubungan mereka yang masih tidak bergerak seinci . Mingyu dan Wonwoo masih berdingin dengan ahli yang lain . Nak tunggu ahli lain tegur ? Heh , memang taklah ! Tegur pun sebab ada keinginan tersendiri atau permintaan dan pastinya bukan sebab ikhlas !
"Woi Mingyu , masakla ! Ko jangan fikir kau tu raja eh kalau rapat dengan Wonwoo ! Pemalas ! Mentang-mentanglah Wonwoo tu backup kau ! Sh*t ."Jun berkata dengan sindiran dan carutan . Mingyu memang selalu dapat perkataan perkataan yang sebegitu , baginya benda itu tidak bermakna akibat ' terlampau banyak ' mereka gelarkan Mingyu seperti itu .
Mingyu hanya berlalu tanpa sebarang suara manakala ahli yang lain memberikan ibu jari kepada Jun .
"Hari ni hari korang , hari esok aku balas,"pantun Mingyu seorang diri . Ketika tangannya sibuk mengeluarkan bahan masakan untuk memasak , Wonwoo datang menjenguknya . Mingyu meneruskan kerjanya . Wonwoo pula memerhatikan .
"Kau nak masak untuk siapa ?"
"Diorang ."
"What ? Kau lupa ke apa yang diorang buat pada kita ? Senang-senang je kau masakkan untuk diorang ? Ha ? Manusia apa kau ni eh , yang asyik memaafkan orang bila buat silap tapi orang tu tetap sama je . Ha?"Wonwoo bertanya , tidak percaya . Namun , Mingyu meneruskan masakan seperti tiada sebarang gangguan pada nya .
"Biarkanlah saja mereka , lagipun kita ada rancangan sendiri yang membawa kebahagiaan diri sendiri kan . Biarkan mereka bahagia untuk seketika kerana kepahitan dan kedukaan yang aku rasa akan dirasai oleh mereka lepas ni," Mingyu berkata . Mingyu memang ada terasa hendak membalas dendam dengan segala apa yang mereka buat pada dia .
Siapa tak tahan kalau asyik kena maki hamun , carutan dari geng sendiri ? Comeon lah , Kidol tak akan biarkan hidup dia macamtu !
"Tapi , biarkan antara mereka mendapat kesengsaraan yang agak lembut dulu sebelum mendapat kesengsaraan yang kejam . Dan lepaskan juga antara mereka , biarkan mereka bahagia dan terasa diri itu raja buat sementara kerana kita tidak akan kekalkan benda itu ."Wonwoo mengambil serbuk cili lalu meletakkan dengan banyak dalam masakan Mingyu .
Dan , mereka berdua tersenyum .
-
"BAPAK PEDAS , BA** , BO ** H . MINGYU , KO BO**H EH ?! KO TAHU KAN AKU TAK MAKAN PEDAS , KAU CUBA CARI PASAL KE HA BAB*? KAU .. MENCABAR KESABARAN AKU . HESH" Joshua berkata dengan nada yang sangat sangat marah . Mingyu berdiam . Tidak menjawab . Tidak lama kemudian , ahli yang lain pula meludah semula masakan Mingyu ."Agaknya kan , kau memang bo**h kan ? Makbapak tak ajar agaknya . Ko ni reti masak ke tidak ? Kesian betul dapat anak macam kau ni , dah tak reti beza pedas dan yang tak pedas !" kata kata pedas keluar daripada mulut Seungkwan .
"Orang bodoh , mana nak fikir benda benda macamtu lah Seungkwan.dah bodoh , memang bodohla ." Hoshi menyokong . Dalam diam ,Mingyu sudah mengepal penumbuk . Wonwoo juga panas telinga mendengar kutukan yang diberikan oleh mereka .
"Itu bukan tahap bodoh la . Itu tahap bab--"Wonwoo menghentak meja dengan kuat dan itu membuatkan Dino tersentak dan terdiam .
"Korang ni kan ?! BETUL TAK APA YANG AKU CAKAP ?! TAK SEDAR KE YANG KAUORANG YANG AJAR AKU CAKAP SIAL , BABI , BODOH NI ? HA ? MASIH NAK MENAFIKAN ?!!! MASIH ?!!! SEKARANG NI SIAPA YANG BODOH , SIAPA YANG BANGANG BABI SEMUA UH ?! FIKIR LA SIKIT . BERUNTUNG MINGYU MASAKKAN UNTUK KORANG TAPI KORANG LANGSUNG TAK HARGAI . LANGSUNG ! SUSAHKAN NAK HARGAI ORANG YANG BETUL BETUL IKHLAS SAYANGKAN KITA . OH LUPA , korang kan memang tak reti nak menghargai orang . INGAT SIKIT , DEKAT LUAR SANA RAMAI LAGI YANG TAK MAKAN , RAMAI LAGI YANG MENANGIS AIRMATA DARAH SEBAB NAK RASA SESUATU YANG BERNAMA MAKANAN . MASIH KORANG TAKNAK BERSYUKUR ?! THEN , APA YANG KORANG BUAT ADALAH SEKARANG IALAH MENYALAHKAN MINGYU . MAKANAN TU, AKU YANG BUAT PEDAS ! Aku yang letak paket cili yang pedas tu ! Sebab apa ? Sebab apa korang tanya? SEBAB AKU NAK KAUORANG RASA SIKIT KEKEJAMAN DIRI KORANG YANG PEDAS UH . YANG KORANG BUAT PADA MINGYU . YANG KORANG LANGSUNG TAKNAK AMBIL KISAH PASAL DIA . MACAMTULAH PEDASNYA HATI DIA TERIMA SEMUA CARUTAN KORANG , MAKIAN KORANG , SINDIRAN KORANG . KORANG TAK SEDAR KE YANG MINGYU TAK PERNAH MELAWAN DENGAN SEMUA BENDA TU ?!!" Wonwoo membebel panjang . Sudah kali keberapa dia menghabiskan airliur nya untuk mereka . Untuk beri kesedaran tetapi tak sedar sedar juga . Mereka senyap , begitu juga Mingyu .
"Asal senyap ? Takut ? Maki ah lagi ! Carut lagi ! Asal tak maki ?! Maki ah LAGI ?! KORANG KAN NAK SANGAT MAKI HAMUN MINGYU KAN ?! SEKARANG AKU BAGI KEIZINAN , MAKI AH DIA . MAKI SEPUAS HATI KORANG . ASAL SENYAP ? ASAL KAKU ? ASAL MACAM ORANG YANG DAH TAKRETI MAKI MINGYU?!" Mingyu menarik lengan Wonwoo untuk memberhentikan semua ini . Namun Wonwoo menepis . Mereka semua menundukkan diri .
"ASAL TAK MAKI ?! AKU SURUH MAKI KAN ?! MAKI LAH , ITU Y-aa--"Wonwoo tidak meneruskan percakapannya apabila phone Seungcheol berbunyi . Wahai phone kau selamatkan kami dari ceramah ini !
S.Coups mengangkat panggilan .
"helo?" S.coups berkata namun tiada kedengaran pada panggilan diluar sana.
"........"
"helo?!" masih lagi tidak kedengaran apa - apa .
"........"
"CAKAPLA ?! KO CALL TAPI KO TAK CAKAP APA APA" ini membuatkan S.Coups tidak lagi menahan sabar .
"......"
"EH , BODOH . KALAU RASA TAK NAK CAKAP TU , JANGAN LAH CALL" dan kata-kata yang S.Coups katakan , membuatkan panggilan itu berkata .
"Semuanya bakal bermula "
"w-h-at ?" panggilan dimatikan terus oleh si pemanggil . S.Coups tercengang memandang mereka semua . Mereka semua ada disini , tadi daripada uknown number jadi siapa dia ? Nombor telefon pula memang sangat aneh ! Mereka semua hanyalah memandang pelik pada S.Coups .
Tut .. Tut ..
"Yes,everything will start soon"
-
862 Words .
YOU ARE READING
Calls | [SEVENTEEN] (✔)
Horror❝Semuanya bermula dari satu panggilan❞ Start ; 05 / 09 / 2017 [ Start Writing ] End ; 05 / 11 / 2017 [ Complete Story ] ⭐ Sebarang watak yang ada di dalam buku ini tiada kena mengena dengan nyawa atau hidup mereka kerana ini hanyalah rekaan sema...