[ 03 ]

1.5K 212 96
                                    

Wonwoo keluar daripada bilik Mingyu . Mingyu sedang lena dibuai mimpi jadi dia mahu keluar untuk tidak menganggu Mingyu ketika ini . Biarlah tadi sahaja menjadi luka dia , janganlah lepas ini juga .

"Ap-a s-emua ni?"soal Wonwoo . Matanya terbeliak apabila melihat pakaiannya , barang barangnya dilempar dan dicampak begitu sahaja didepannya .

"Kau tanya apa semua ni ?" Seungcheol bertanya , mukanya berlagak . Wonwoo mengangguk .

"Semua ini ialah , apa yang kau buat pada Jeonghan . Sebab Mingyu takguna tu lah , yang menyebabkan kau macamni ! Aku tahu , kau backup je kan Mingyu untuk ayat yang kau cakap kat Jeonghan tadi sebab Mingyu ada dekat situ ! Come on , Wonwoo ."

"WHAT ? aku nak backup korang lepas ni ? Heh , mimpilah ! Apa yang korang buat dengan Mingyu , terlalu melampau ! Teruk macam bukan manusia ! Takda hati perut sebagai seorang kawan ! Apa yang aku cakap tu bukan backup tapi kenyataan ! Buat apa aku nak pertahankan orang yang layan orang baik macam sampah ? Sampaikan , benda baik dari Mingyu pun kauorang takboleh terima ! Tak cukup ke apa yang Mingyu buat pada korang,  tak cukup ? Masak , basuh pinggan , basuh semua baju korang , kemaskan dorm , malah bilik korang pun dia kemaskan . Apa yang tak cukup?" Wonwoo bertanya lemah . Memang dia tak tahan apabila melihat Mingyu dibuli macam tiada langsung fungsi dalam hidup mereka . Padahal Mingyu berkorban masa untuk mereka semua .

"Memang tak cukup ! Benda itu akan cukup , bila .. Dia tinggalkan Seventeen . Aku nak dia tinggalkan seventeen . Biar kita berdua belas sahaja ."

"Itu memang tak akan terjadi lah ! Apapun,  tak akan terjadi ! Sebab Mingyu memang ditetapkan untuk kumpulan ni ! Apa masalah korang yang sangat tak puas hati dengan Mingyu ?!!"Wonwoo sedang menahan marah . Mereka hanya tersenyum melihat Wonwoo yang mempertahankan Mingyu  . Tidak sangka , sanggup menahan sakit demi Mingyu . Its funny bagi mereka .

"Kitaorang tak puas hati, bila dia selalu kena puji ! Fans dia lagi ramai dari kita semua ! Kau tak perasan ke yang mangaer , staf , perekafesyen kita semua puji dia ! Puji , puji ,puji ! AKU BENCI DENGAR SEMUA PUJIAN TU , SEBAB ITULAH AKU TAKNAK KAWAN DENGAN BUDAK SAMPAH TU!"Seungheol lama kelamaan nadanya semakin naik . Wonwoo mengambil barang-barangnya dahulu sebelum menjawab . Bila barang sudah ada ditangan , dia berkata .

"Budak sampah ? Huh , buktikan yang dia tu sampah bagi korang semua . Bila dah kena puji , itu eh namanya sampah ? Sampah dibuang dan dihina right ? Bukan dipuji , jadi dia ke sampah atau korang yang patut dicop sampah ?"Wonwoo membalas dengan sindiran yang amat tidak dijangka .

"KAU JANGAN KURANG AJAR DENGAN SEUNGCHEOL!"Dk menjerit dari jauh . Mungkin dengar apa yang Wonwoo katakan .

"Itu takdir dia untuk dipuji . Itu hak dia untuk dipuji . Dia memang layak dipuji berbanding korangla , sebab apa korang tak ramai fans dan tak selalu sangat dipuji ? Mungkin sebab korang asyik nak membuli budak sampah yang korang kata tu kan ? Teruskan lah hina dia , jadikan dia bahan tapi aku tetap akan pertahankan dia walau apapun yang terjadi . Ingat , korang akan menyesal dengan semua benda ni ." Wonwoo berlalu keluar . Dia menghentak pintu . Kali ini , rasanya kemenangan lebih berpihak kepada Wonwoo .
-
"What's going on ?" Wonwoo amat terkejut apabila pintu dibuka , terus sahaja muka Mingyu dihadapannya . Dia berdiam diri sahaja . Tidak menjawab .

"Korang gaduh kan ?" teka Mingyu apabila ternampak Wonwoo membawa barang-barangnya  . Wonwoo sekadar mengangguk kecil .

"Sebab aku kan ?" teka Mingyu lagi .

"Ini bukan salah kau Mingyu walaupun aku gaduh tadi memang isu pasal kau . Mingyu , aku rasa inilah masa yang sesuai . Aku tak tahan ,"Wonwoo mengeluh lalu tersenyum . Mingyu juga tersenyum . Nampaknya Wonwoo menyetujui rancangan mereka .

"Buat seperti yang dirancang,"kata Mingyu .

Apa yang mereka rancangkan ? Rancangan apa semua ni ?
-
"Masa untuk aku juga bertindak ,"kata 'benda' itu seorang diri . Dia mengilai dan ketawa berdekah-dekah . Memang masa semua orang untuk bertindak dan sekarang masa dia untuk menghapuskan .
-
608 Words .

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now