SPECIAL CHAPTER

1.3K 145 43
                                    

(͡° ͜ʖ ͡°) RAMAI minta jadi aku tunaikan je lah ⊂((・▽・))⊃  . Happy reading ❤

2 tahun kemudian .....

S.coups menjalani hidup seperti biasa . Dia mengambil sekeping roti lalu dimasukkan kedalam mulut . Dia kemudian mencapai rimut Tv dan menukar siaran XXX . Sebaik sahaja dia menukar cerita Mama Awards 2017 ( acah je ) , terpapar lah gambar Wonwoo dan Mingyu yang sedang membuat persembahan .

" Aku rindu korang tapi orang mungkin kata aku gila sebab rindu pembunuh . " kata S.Coups seorang diri . Dia hanya memerhatikan sahaja persembahan yang dilakukan secara live .

" Seungcheol , jom makan . " ajak Halmeoninya . Ya , sejak kejadian itu dia duduk di rumah halmeoni nya kerana mak dengan ayahnya sibuk bekerja diluar negara .

" Kejap . " Seungcheol , matanya masih terpaku . Ya , dia sedang lihat satu kejadian yang tidak sepatutnya berada di rancangan live .

Iaitu , konsert Mingyu dan Wonwoo berhenti secara tiba-tiba dan beberapa orang polis sedang menuju ke atas pentas . What happen ?
-
In Mama Awards 2017 -

Konsert diberhentikan . Serta merta . Ramai menyaksikan rancangan itu tetapi tiada siapa yang sangka ini akan berlaku . Mingyu dan wonwoo masih bingung . Tidak faham . Tapi dalam fikiran mereka , memikirkan hal yang sudah lepas selama 2 tahun .

"Ada apa ya encik ? Maaf tetapi ini adalah siaran langsung ."cameraman menyoal polis itu . Polis itu menghulurkan tangan untuk berjabat tangan dengan camera man kemudian polis itu membuka mulut .
-
Rumah Seungcheol .

Dia tak sabar apa yang berlaku . Dia nak tahu apa yang jadi . Tak mungkin dengan cara yang begini mereka lakukan . Banyak lagi artis lain yang tengok seperti , Exo , Blackpink , Gfriend , Red velvet , Twice , Mamamoo , Apink , Bts , Wanna one , Beast , Cnblue , Btob dan lain lain lagi . Artis yang lain juga turut menghadiri konsert .
-
Penonton mula membuka mulut  . Cakap ini , cakap itu dan semestinya ada yang membangkitkan isu kematian ahli seventeen dan pembubarannya .

" Maaf kerana mengganggu siaran langsung ini tetapi sebagai polis yang bertanggungjawab saya perlu menangkapnya . "

" tangkap ? Tangkap siapa ? " manager Wonwoo dan Mingyu naik keatas pentas ,mahu penjelasan .

"Kes 2 tahun yang lalu , kematian ahli seventeen . Ianya berpunca daripada mereka berdua . Selepas semua keputusan siasatan lanjut , semuanya merujuk kepada mereka berdua . Oleh itu , saya perlu melaksanakan kerja saya ."Polis itu mula menggari Mingyu dan wonwoo . Wonwoo dan Mingyu cuba melawan namun dimarahi oleh ketua polis itu .

"maksud cik , 10 orang dibunuh oleh mereka ?" tanya manager Mingyu dan Wonwoo . Penonton menyaksikan semuanya dan ada yang mengambil gambar dan dipost ke laman sosial . Rahsia yang disimpan rapi , kini terbongkar akhirnya .

"Tidak . Hanya 9 orang sahaja yang dibunuh . Vernon , mati bunuh diri ."beritahu polis itu .

"LEPASKAN AKU ! LEPASKAN AKU!!!!!"Mingyu dan Wonwoo meronta . Namun riak wajah mereka tidak menunjukkan wajah sedih selepas membunuh mereka .

"Siapa yang beritahu semua nya ?"

"S.Coups ."tatkala nama itu disebut , Wonwoo dan Mingyu berubah riak muka . Riak muka yang sangat menakutkan menguasai .

"APA YANG DIA CAKAP . APA YANG DIA CAKAP !!!!"jerit Mingyu tak puas hati .

Polis segera mengeluarkan phone daripada poket dan menunjukkan video yang dihantar oleh S.Coups . Ya , video yang berada dihutan . Apa yang mereka katakan , semuanya dirakam .

"TAKGUNA ! BUDAK BODOH TU TAK GUNA ! SIAL BABI !"Wonwoo mula mencarut . Manakala Mingyu masih cuba melepaskan diri . Sungguh dia tak puas hati .

"Sila ikut kami kebalai ."

"TIDAKKKKKK !!!!!!!!!" Wonwoo menjerit .

"S COUPS ! S COUPS ! CHOI SEUNGCHEOL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!"





























































PLUSH ! air disimbah .

Serta merta Seungcheol bangun .

" Apa ni Halmeoni ???" Seungcheol melihat keadaan nya yang basah kuyup .

"yang kali bangun kalau tak nak kena simbah ."kata Halmeoninya lalu pergi .

"habistu , yang tadi mimpi je ke ?"S Coups yang tertanya tanya terus berlari keruang tamu dan membuka TV . Ya , tiadapun Mama Awards . Tiada lun semua tu, hanya mimpi semata mata .

Baru sahaja S.Coups mahu melangkah pergi , dia tertarik dengan suratkhabar yang memaparkan wajah Mingyu dan Wonwoo .

"halmeoni , ni suratkhabar bila ?"

"hari ni lah . Tadi halmeoni pergi kedai , itu yang beli tu ."

S.Coups membaca satu per satu ayat . Pembunuh Ahli Seventeen kini Ditangkap .

"biar betul" S.Coups terus membuka halaman dan membacanya dengan fokus .

Lepas 3 minit ,

"kena tangkap ? Hm ."S.Coups hanya meletakkan semula surat khabar itu . Dia bangun dan berjalan seketika tetapi kemudian dia menoleh semula kearah surat khabar itu .

" Balasan untuk korang yang membunuh . Kalau aku tahu , aku tak akan angkat call haritu . Tapi tak apalah , semuanya dah habis . It's Over . "
--
Mingyu dan Wonwoo juga turut mati akibat mereka dihukum dengan mati di tali gantung .

710 WORDS .

END !
END !
END !

kalau lepasni author buat cerita Mingyu X Sujeong lovelyz , korang nak baca tak ? ┐( ̄ヮ ̄)┌ . Hmmm . CER KOMEN CER KOMEN . (͡° ͜ʖ ͡°)

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now