[ 14 ]

1.1K 155 6
                                    

Perkara sebelum ini berulang . Pintu tertutup secara tiba tiba dan tingkap dikunci dengan sangat rapat . Dan , Seul memunculkan diri dihadapan S.Coups yang terkejut dengan kehadirannya .

"Terkejut ?"soal Seul , dia memandang sinis . S.Coups menjauhkan dirinya .

"B-buk-bukan kau d-dah ma-mati ke ?!"Soal S.coups tergagap - gagap .

"Ya , aku mati sebab korang . Dan aku datang untuk membalas segalanya !" Seul menunjukkan kemarahannya . Barang barang yang berada dibilik habis dilempar ! Marah yang membuak buak dan mata yang sangat merah menyeramkan keadaan .

"Apa tujuan kau datang sini !? Pergi ! Pergi !"halau S.Coups namun ianya tidak berkesan . Seul berhenti dari melempar barang . Dia mendekati S.Coups .

Dan sekarang mukanya betul betul dihadapan S.Coups . Kemudian dia membelakangi S.coups .

"Biar aku dedahkan semuanya , sekarang ."
-
"Ngantuklah"Seungkwan menguap . Dia berbaring .

"Tidurlah kalau ngantuk ."kata The8 pula . Dia juga berbaring di seat depan .

Tidak lama kemudian , Seungkwan tertidur begitu juga dengan The8 . Mingyu memandang mereka dan kembali pandang kehadapan .

"Diorang dah tidur ." Wonwoo memandang sinis . Mingyu juga . Mereka menyediakan peralatan yang hendak digunakan .
-
"ingat panggilan yang kau dapat ? Itu aku . Aku yang plan semua ni ."Seul berkata . S.coups membayangkan semula panggilan itu . Ya , dia dapat sewaktu Wonwoo sedang marah .

"kenapa kau buat macamtu ?"tanya S.coups tanpa tergagap gagap .

"Sebab aku nak balas dendam untuk diri aku dan juga Mingyu ."Seul memandangnya tepat hingga tembus anak mata . S.Coups tak faham . Mingyu ? Kenapa dia ? Serabutnya fikiran nya tetapi sebentar lagi semuanya terungkai .

"Kenapa Mingyu?"soal S.Coups berani . Demi mendapatkan kebenaran , dia perlu berani .

"Kau tak tahu ke yang bunuh ahli korang siapa ? Iaitu Mingyu dengan Wonwoo . Kesiannya kau tak tahu apa apa ."Seul tergelak . Suara mengilai nya keluar .

"Aku dah agak ! Mingyu punya kerja tapi kenapa Wonwoo terlibat ?"

"Untuk memudahkan kerja tapi lagi senang kerja diorang lepas aku muncul sebab aku lah yang tolong diorang untuk bunuh ahli ahli kau !"

"Tapi Asal kitaorang ?!" tanya S.Coups marah . Dia mengcengkam Seul .

"LUPE KE APA YANG KORANG BUAT DEKAT AKU ?! SIAL"Seul menarik rambutnya . Dia geram apa yang diorang buat padanya .

"Okay yang itu sorry . Waktu tu kitaorang tak sedarlah . Sorry . Im sorry ."S.Coups merayu .

"DAH LAMBAT ! Semuanya DAH LAMBAT ! GILA AKU BENCI KAU !!!!!!!!"

S.Coups keluar daripada rumah. Dia takut sekiranya Seul mengamuk sehingga mahu membunuhnya . Kini tujuan utamanya , sekarang adalah untuk menyelamatkan The8 dan Seungkwan .

Disebabkan malam tiada pengangkutan yang boleh ditumpang , dia hanya berjalan kaki dengan laju . Dengan kelajuan yang dia mampu tapi dia tahu , itu akan mengambil masa yang sangat lama .
-
"ergh ." Seungkwan bangun . Dia melihat persekitaran dari dalam kereta . Kosong . Sunyi . Dia mengejut The8 supaya bangun . Setelah The8 bangun sepenuhnya , mereka berpandangan .

"Kita kat mana ? Asal tak macam Pledis Ent pun ?"The8 menyoal Seungkwan . Dia bingung . Seungkwan juga mengangkat bahu tanda tidak tahu . Seungkwan meliarkan matanya ke luar tingkap .

"Mana Mingyu dengan Wonwoo?"tanya Seungkwan tetapi matanya masih fokus melihat pemandangan yang tak seberapa di luar kereta .

"Entah . Aku tak nampak pun ."

The8 dengan berani , keluar daripada kereta . Seungkwan juga membuat perkara yang sama . Dia mengikut langkah The8 .


5 minit lepas berjalan ..

"Jap . Ini bukan-kah ..."Seungkwan mengambil barang itu. Ya , itu topi yang dipakai oleh Mingyu sebelum keluar tadi tetapi topi itu diatas barang barang yang tajam . Apa yang berlaku ?

Mereka terdengar something dari arah belakang jadi mereka cepat cepat memalingkan badan . Ya , Mingyu dan Wonwoo berada dihadapan bersama ...

Sebilah Pisau yang tajam dan mereka juga membawa Pisau Lipat .

The8 dan Seungkwan berundur .

"Finally . You're here My Friends . "
-
558 Words .

+ Okay ini adalah chapter kedua terakhir dan lepasni chapter terakhir . Cerita ni dah nak abis 😃 . Vote and Comment please !😉+

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now