" perlu ke kau hukum aku macamni ? Aku dah minta maaf dah . Apa yang kau nak lagi.."Seungcheol melepaskan keluhan . Sudahla ahli nya terbunuh , diseksa .. Takkan lah benda tu tak memuaskan hati nereka , fikirnya .
" Ya . Kau kena pilih sama ada hidup atau mati untuk menamatkan semua ni . " Mingyu memijak satu ranting kayu sehingga patah . Dia marah kerana Seungcheol tidak lagi membuat keputusan .
" Okay , fine . Aku pilih ......
"Hidup." kemudian keluhan berat dilepaskan . Dia terpaksa , dia perlu teruskan hidup .
"Bagus . dengan itu aku akan tambah lagi 2 syarat ." Mingyu memandangnya sinis dan terasa dia sudah menang satu perlawanan yang besar . Manakala , Seungcheol terkejut dengan tindakan mendadak Mingyu .
"Takkan tak cukup 4 syarat tu ? Cukuplah ."Seungcheol cuba berkeras tetapi masih lembut untuk menjaga hati Mingyu . Salah langkah , mungkin maut menanti .
"Tak . Aku nak tambah lagi 2 syarat . Wonwoo sebutkan ." Mingyu meminta penjelasan Wonwoo . Wonwoo membuka mulut ,
"Kelima , aku nak kau RAHSIAKAN benda ni dari semua orang . kalau terbongkar , nahas kau aku kerjakan lagi teruk dari diorang aku kerjakan , faham ?! Rahsiakan . Jangan buka mulut langsung pasal benda ni kalau orang tanya ."
Seungcheol hanya menyetujui . Dia nak tamatkan permainan jadi dia perlu setuju setiap butir yang keluar daripada mulut mereka berdua .
"Keenam , kalau ada mana mana show tv atau apa apa lah , nak membincangkan kenapa membubarkan seventeen . Jangan terima . TOLAK HABIS HABISAN . REJECT ! sebab apa ? Sebab aku dah cakap , aku taknak tengok muka kau dekat mana mana lagi dah ."
"Okey ."tipis sahaja senyuman daripada Seungcheol .
"Bagus . Dengan ini , aku mengucapkan terima kasih banyak banyak kerana sudah menghabiskan semua permainan aku . Ingat , kalau boleh esok juga berita ahli seventeen dibubarkan muncul ." Mingyu melepaskan pisau daripada tangannya . Fikirnya , dia mahu membunuh Seungcheol tetapi tidak apalah , dia bagi peluang kedua .
Seungcheol pergi meninggalkan mereka yang sudah ketawa jahat , merasai kemenangan .
SKIP
SKIPKelihatan ambulans , polis dan forensik berkumpul di satu bangunan . Kawasan itu ditutup akibat kejadian bunuh diri . Dengan rasa ingin tahu , S.coups menuju ke tempat itu . Dan alangkah terkejutnya dia ,
Apabila terlihat Vernon sudah terbaring dengan berlumuran darah . Seungcheol menganggap bahawa vernon membunuh diri kerana ahli ahli lain sudah terbunuh . Itu sangkaan nya tetapi entah betul ke tidak itu tidak pasti .
"Cik , apa yang terjadi sebenarnya ?" tanya S.Coups pada seorang wanita yang agak muda .
" Dia mati bunuh diri beberapa minit yang lepas . Dia terjun dari bangunan atas . Orang yang berada diatas tidak sempat untuk menyelamatkannya kerana dia terlebih dahulu bertindak . " jelas perempuan itu . S.coups mengucapkan terima kasih dan dia pergi dari situ . Tak sanggup dia nak melihat semua itu . Sakit hati , serabut .
-
keesokan harinya ,Berita tentang pembubaran seventeen sudah dikeluarkan . Ramai fans , haters dan lain lain membuka cerita pasal ini apabila sahaja berita mengeluarkan berita yang amat mengejut .
— SEMUA AHLI SEVENTEEN DIBUBARKAN KECUALI MINGYU DAN WONWOO?
— 29 Oktober 2017, Pledis Entertainment telah mengumumkan bahawa Seventeen dibubarkan, kecuali Mingyu dan Wonwoo yang masih hidup.
Mingyu dan Wonwoo telah dikonfirmasikan untuk meneruskan kerjaya mereka dengan menyanyi secara solo.
Namun , Choi Seungcheol ketua daripada ahli Seventeen sudah tidak mahu lagi berkomunikasi dengan mana mana entertaiment . Dengan itu , dia mengambil keputusan untuk tidak menjadi k-idol . Mohon jasa baik semua , tidak bertanyakan apa apa soalan tentang keputusan yang diambil oleh Seungcheol .
Berkenaan dengan punca kematian member Seventeen, punca kematian mereka semua masih tidak dapat dikesan dan tiada siapa pun yang mengetahui punca kematian mereka semua hingga hari ini.
Dengan ini, Pledis Entertainment telah memohon maaf kerana tidak berjaya menjaga Seventeen dengan baik dan para peminat Seventeen yang digelar CARAT diminta bersabar dan dinasihatkan agar tidak memarahi mana-mana pihak.
Para CARAT juga diminta untuk kurangkan kesedihan mereka dan sentiasalah menyokong Pledis Entertainment, Mingyu dan juga Wonwoo walaupun hampir kesemua ahli SEVENTEEN sudah tiada.
Namun begitu, banyak persoalan telah timbul di minda pelbagai pihak. Mengapakah semua ahli SEVENTEEN dibunuh kecuali Mingyu , Seungcheol dan Wonwoo?
"Good job , Choi Seungcheol . " kata Mingyu dan Wonwoo serentak . Mereka meraikan hari bahagia mereka . Hari yang mana , hari yang mereka tertunggu - tunggu .- Situasi Seungcheol -
Phone Seungcheol dipenuhi dengan notifikasi yang sama . Iaitu , tentang pembubaran ahli seventeen . Banyak show menjemputnya untuk menerangkan hal ini tetapi dia menolak atas permintaan Wonwoo & Mingyu untuk menyelamatkan nyawanya sendiri . Satu per satu , Seungcheol menekan REJECT . Dia malas . Baginya , benda ni sudah tamat . Dan dia juga berharap , semua ini akan terbongkar tak lama lagi .
Dengan rasa pilu dan sayu , Seungcheol meninggalkan rumah sewanya dan balik ke kampung untuk menjalani hidup baru .
( THE END )
----------------
723 WORDS
Okay sudah habis cerita ini !
Thankyou kepada sesiapa yang terus menunggu cerita ini diupdate ❤ .
YOU ARE READING
Calls | [SEVENTEEN] (✔)
Horror❝Semuanya bermula dari satu panggilan❞ Start ; 05 / 09 / 2017 [ Start Writing ] End ; 05 / 11 / 2017 [ Complete Story ] ⭐ Sebarang watak yang ada di dalam buku ini tiada kena mengena dengan nyawa atau hidup mereka kerana ini hanyalah rekaan sema...