[ 11 ]

1.2K 166 58
                                    

Seventeen semakin hari semakin down . Down dengan kehilangan rakan rakan dan buat pengetahuan semua , sekarang ni bukan seventeen tetapi hanya berlapan . Bertiga belas ? Sudah hilang gelaran itu . Hanya tinggal lapan orang yang sedih kehilangan lima ahli mereka .

"Sudahla hyung, takguna pun kita bersedih . Diorang dah takde ."Wonwoo cuba menenangkan S.Coups . Dibalik kesedihan mereka , Wonwoo dan Mingyu mengukirkan senyuman .

"Macam mana aku tak sedih ?" S.Coups berkata . Dia membuka suis Tv dan mencapai rimut . Buka sahaja siaran ,

Selamat tengah hari tuan/puan . Hari ini kita digemparkan dengan satu berita yang amat tidak dijangka oleh satu dunia iaitu ,

24 September 2017, Ahad — AHLI SEVENTEEN, WOOZI JOSHUA DAN HOSHI KEMALANGAN?!

—Semuanya bermula apabila van yang dinaiki mereka bertiga untuk balik ke rumah mereka terbabas lalu melanggar sebuah kafe ditepi jalan.

Dilaporkan bahawa mereka bertiga telah disahkan mati kerana hentakan yang amat kuat pada kepala masing-masing. Namun, yang paling parah adalah Hoshi yang mukanya turut bergeser di jalan raya .

Sekitar pukul 9:50 p.m , Polis dan Ambulans tiba untuk menghantar mangsa ke hospital dan menyiasat tentang kejadian yang telah berlaku .
  
Bukti kukuh tentang kemalangan yang menimpa belum dikenal pasti lagi . Pihak yang terlibat mengharapkan Kes ini ditutup dan tidak disebarkan supaya tidak membimbangkan orang lain .

Ya , hampir semua buletin utama menyebarkan tentang ini . Bukan hampir tapi semua buletin utama di Korea dan termasuklah berita di TV3 Siaran MALAYSIA .

CHECK CEPAT GUYS (͡° ͜ʖ ͡°) . HAHAHAHA .

"Tak apa .. lambat-laun cerita ni ditutuplah .."datang pula Mingyu yang menyokong .

"Masalahnya PIHAK memang tutup , tapi masalahnya FANS kita , HATERS kita kat luar sana  ?"

"Alah .. Kalau diorang sebar ,  ambil sahaja tindakan undang undang negara . Apa yang susah ,"Wonwoo duduk disebelah S.coups . Dia pening dengan semua ni . KENAPA ? Kenapa semua ini terjadi ? Dia hanya mengeluh berat .
-
S.Coups berjalan jalan di taman seorang diri . Tanpa sesiapa dan tiada siapa tahu dia disitu . Dia serabut dan hampir gila kerana semua ini . Dia masib tertanya tanya , mengapakah ianya berlaku pada ahlinya .

S.Coups secara tidak sengaja terlanggar seorang yeoja .

"maaf maaf . Saya tak nampak tadi,"S.Coups memohon maaf setelah menyedari kesalahannya namun perempuan itu mula merenung mukanya tanpa membalas apa-apa .

"awak?" S.Coups memanggilnya .

"Jangan biarkan kawan kawan awak keluar malam ni atau awak akan hilang kawan awak ."Perempuan itu berlalu pergi walaupun S.Coups menjerit memanggilnya . Siapakah dia & mengapakah ia berbicara sebegitu ?

"Pening."S.Coups tiba tiba rasa pening dan dia hanya pengsan disitu . Mungkin akibat terlalu memikirkan banyak perkara , akhirnya inilah yang dia dapat walaupun mungkin masih belum mati 😂 .
-
S.coups bangun daripada pembaringan . Pandangannya kabur , masih mamai . Dia mencapai phone yang tidak jauh darinya dan melihat jam . Pukul 5 petang , dia menghela nafas lega .

"Makanlah ubat ni dulu ."Mingyu bersuara kemudian pergi . Dia malas mahu bercakap dengan S.Coups kerana mereka masih belum lagi dapat menerimanya dengan hati terbuka . Selalu sahaja bersangka buruk , katanya .. ahli mereka terbunuh disebabkan dia.

"Aku curiga . Dengan Mingyu ." S.Coups berkata sendirian . Sekali lagi fikirannya melayang .
-
"S.Coups okay?"tanya Wonwoo apabila ternampak Mingyu yang keluar daripada bilik .

"Em ."Mingyu terus berlalu . Wonwoo membiarkan tetapi fikirannya berjalan .

"ada yang tak kena ke ? Hm .." Wonwoo masuk ke dalam bilik S.Coups .

Dengan secara tiba tiba S.Coups mencekik Wonwoo . Dia juga memegang sebilah pisau yang tajam tetapi dia tidak sedar sebenarnya dihadapan dia itu bukanlah Mingyu .

"S-s-eun-eungch-cheol.L-e-p-pa-aslah!"Wonwoo berkata dengan nada yang terketar - ketar . S.Coups memandang mukanya , terus sahaja dia memberhenti daripada mencekik Wonwoo .

"Maknanya , kaulah yang bunuh ahli kita!"Wonwoo serkap jarang . S.Coups mula gelabah . Dia tiada niat pun untuk membunuh sesiapa .

"Tak . Tak itu bukan maksud aku ! Aku cuba nak -"

"Ah kau,  tipu ! Aku tak percaya ! Kau dah cekik aku , lepastu nak cover macamtu je ! Kau fikir aku nak percaya dengan cerita bodoh kau !"Wonwoo menepis S.Coups .

"wonwoo ,kau salah faham ! Aku cuba nak membunuh Mingyu bukan kau!"

"Sama jelah kan , kau nak juga membunuh . Lepas Mingyu , siapa pulak ?!"Wonwoo menengking . Dia tidak memahami orang yang dihadapannya itu .

"Betul ! Aku tak bunuh sesiapa pun ! Ahli kita terbunuh tapi bukan aku yang bunuh ! Please  trust me ."S.Coups sudah mula melutut namun Wonwoo membiarkan . Dia membuka pintu bilik S.Coups dan

semua ahli berada disitu .

"Tak, korang jangan salah faham!!" S.Coups mula menjerit .

"Apa nak disalahfahamkan lagi ? Dah terang terang kau cekik Wonwoo tadi . Kau masih nak berdalih ?" tanya Mingyu .

"Tak , bukan ! Aku cuba nak bunuh kau bukan Wonwoo !!"

"Lepas Mingyu , siapa jadi mangsa kau pulak?" Jeonghan berkata .

"Tak ,ini semua dusta ! Sebenarnya , Mingyu yang bunuh semua ahli kita !"S.Coups menunding jari kepada Mingyu  . Nampak , nampak sangat dia cuba mempertahankan diri .

"macam mana kitaorang nak percaya kau cakap sedangkan dari tingkap bilik kau kitaorang nampak kau cekik Wonwoo . Lepastu kau kata Mingyu bunuh ahli kita sedangkan dia ada dengan kitaorang ? Choi Seungcheol , do you have any proof ?" The8 berkata .

"Kau nak mempertahankan Mingyu ke sekarang,?"

"dah tu , kau nak kata aku nak mempertahankan pembunuh macam kau?"Seungkwan berkata pula .

"Tapi--"

Mereka semua berlalu tanpa mendengar alasan seungcheol . Wonwoo sempat menjeling sekilas .

" nampaknya kerja kita lagi mudah lepasni,"
-
822 Words .

Calls | [SEVENTEEN] (✔)Where stories live. Discover now