" Hey , Choi Seungcheol ! What happen ? Kau dah senyap selama 5 Minit tahu tak !?"Jun mematikan lamunan Choi Seungcheol yang masih lagi tidak memahami keadaan . Mingyu dan Wonwoo juga agak terkejut selepas melihat reaksi S.Coups .
"Pang-pang-ilan ni . P-pe-pel-pelik ." S.Coups berkata dengan tergagap . Seungcheol takkan tergagap , kalau benda benda yang mengusik mental dia !
"Apa yang peliknya lah,"Dino yang penakut mengambil phone itu dari tangan S.Coups . Dia melihat bahagian panggilan lepas . Ya , memang pelik kerana nombor nya . Nombor telefon yang aneh dan pelik membuatkan Dino membaling sedikit telefon itu kerana ketakutan .
Jun mengambil alih tempat Dino . Dia melihat rekod panggilan itu . Seperti yang Dino fikirkan , nombornya memang pelik ! Setahu dia , Seungcheol akan save semua nombor even nombor makcik kedak runcit yang dekat dengan rumah dia pun , dia simpan . (͡° ͜ʖ ͡°)
Telefon itu bertukar tukar tangan dan apabila Wonwoo mahu memberi Mingyu , Seungcheol melarang .
"JANGAN BAGI FON AKU KAT DIA . JIJIK."Perkataan itu membuatkan Mingyu ... Terpana , Tersentak , Tergamam dan juga Terkedu . Ia bergabung menjadi satu dan sakit hatinya tidak lagi ditahan .
Dia memegang juga fon itu walaupun Seungcheol dan ahli lain mengutuknya supaya jangan pegang .
"EH BODOH . KO TAK FAHAM BAHASA KE , JANGAN PEGANG FON AKU . JIJIKLA BODOH NAJIS KO TAHU TAK ?!" Apabila Seungcheol menjerit begitu , Mingyu bangun . Namun dia tidak bangun tanpa makna yang besar . Dia bangun dan kali pertama dia berhujah tentang ini .
"Aku terima apa yang korang buat dekat aku .. Carutan yang sia-sia , maki hamun aku yang tak berfaedah , aku terima semua tu . Tapi aku nak korang tahu , aku sayang korang sampai bila-bila tapi aku manusia biasa . Yang tak tahan dengan semua apa yang korang cakap , tapi aku cuba . Cuba tak marahkan korang sebab aku taknak aku ada rasa nak burukkan korang . Tapi ingat apa yang aku cakap , korang yang paksa aku buat benda ni . Aku sayang korang tapi aku terpaksa buat demi kebahagiaan aku . Korang akan menyesal apa yang korang buat pada aku . Mintalah maaf sebelum terlambat . Ingat , korang yang paksa aku buat semua ni . Mianhae guys ." Mingyu terus berlalu pergi . Hati dia tak kuat , Perasaan dia tak kuat jadi dia mengalirkan airmata untuk kali keberapa kerana mereka .
Wonwoo juga pergi daripada situ . Mereka agak tergamam dan tersentak . Paksa buat apa ? What happens ? Mereka nampak terkesan dengan kata kata Mingyu . Dengan panggilan yang pelik dan kemudian Mingyu bersuara secara tiba-tiba . Kenapa semua ni terjadi secara tiba-tiba ? Apakah yang berlaku sebenarnya ? Itulah yang bermain diminda mereka .
-
"Mingyu , kau okay ?"soal Wonwoo . Mingyu pantas menyeka air matanya . Dia tidak mahu nampak lemah dihadapan Wonwoo .Mingyu sekadar mengangguk . Dia membiarkan Wonwoo menemaninya .
"Gyu , panggilan apa tu eh ? Yang tadi .."soalan yang Wonwoo bicarakan membuatkan Mingyu memandangnya . Lama dia berfikir , kemudian dia berkata .
"Entah . Nombornya pun agak erm .. adakah rumah ni berh--"Wonwoo menekup mulut Mingyu .
"Jangan cakap benda bukan-bukanlah . Mana ada benda benda macam tu dalam rumah ni,"Wonwoo melihat keliling bilik mereka . Tiba-tiba , pintu dibuka oleh seseorang yang membuatkan Wonwoo dan Mingyu masing masing berpeluk tubuh tanpa melihat siapa yang membukanya .
"Korang ni dah kenapa ?" soalnya . Mereka menghela nafas lega apabila ternampak Woozi .
"Nothing . Kenapa kau datang sini?" sebelum menjawab pertanyaan Wonwoo , Woozi menjeling sekilas .
"Tak ada apa ." Woozi meninggalkan mereka semula . Dia datang untuk menjenguk Mingyu kerana Seungcheol menyuruhnya . Gila nak bagitahu perkaa sebenar , nanti dia fikir kita nak baik dengan dia pula ! Heh , takda masa !
-
"Aku memang ada dan wujud dalam dunia ni," 'benda' itu berada dikerusi makan Woozi . Ahli yang lain masih ada disitu namun mereka tidak nampak kerana ianya makhluk ghaib ."aku akan tolong Mingyu dan Wonwoo ." 'benda' itu berkata lalu menerbangkan dirinya .
-
600 Words .
YOU ARE READING
Calls | [SEVENTEEN] (✔)
Horror❝Semuanya bermula dari satu panggilan❞ Start ; 05 / 09 / 2017 [ Start Writing ] End ; 05 / 11 / 2017 [ Complete Story ] ⭐ Sebarang watak yang ada di dalam buku ini tiada kena mengena dengan nyawa atau hidup mereka kerana ini hanyalah rekaan sema...