pt. 2; lembaga

10.1K 265 28
                                    

*****

"Erghh...terangnya. Dah jam berapa dah ni?" soalku sendiri dengan tangan kanan yang sebok mencapai Iphone 8 ku (orka well) dan tangan kiri pula tengah menggosok mataku.

"Aigo! Dah jam 7:30 pagi!! Alamak!!!! Mcm mana boleh lambat ni?! Aishh!!!" jeritku lalu berlari anak ke arah tandas dan menghempas pintu. Kuat.

Krekk...

"Aishh! Tuala pon boleh lupa nak ambil ke! Aduhai Taehyung kau dah kenapa ni hah!? Sejak bila kau jadi pelupa!??" katanya pada diri sendiri sambil mengambil tualanya yang tersangkut di depan almari bajunya. Sempat lagi dia mengutuk diri sendiri.

K aiy cop dia MAMAT GILA

hehe.. Xdelh. aiy main² je... Jangan marah ea. Sayang korg. Muahh

Dengan pantas aku berlari anak masuk ke dalam tandas semula sebaik sahaja mengambil tualaku.

***

Aku berlari anak turun tangga dengan berhati-hati. Takut jatuhlh apa lagi. Tak pasal² aku tak boleh jalan kalau jatuh. Kalau boleh terbang pon dah lama dah aku terbang. Tapi tak boleh. So turun je lah guna kaki.

Aku mencapai kunci keretaku lalu terus ke arah rak kasut. Aku menyarung kasutku yang berwarna hitam kilat itu dan terus ke garaj lalu menghidupkn enjin kereta lalu terus memecut laju.

Breakfast? Alaa..nnti²lah tu baru fikir. Tak penting sangat pon benda alah tu. Yang penting sekarang ni ialah office.

Kang kalau lambat masuk office, habislah telinga aku yang cute miut ni dengan bebel free appa.

Itu pon kalau orang tua tu tau. Kalau tak tau, selamatlah.

***

Sampai sahaja Taehyung di tempat parking yang khas untuk dia sahaja, dengan pantas kilat dia berlari masuk ke dalam bangunan milik appanya itu dan terus masuk ke dalam lift. Nasib baik pintu lift tu masih terbuka, klau tak terpaksalh dia kena tunggu lama² lagi.

Dia dah tak kesah dengan orang yang memandangnya. Yang penting sampai. Tu je dalam kepala hotaknya.

Sebelum pintu lift itu tertutup, jari jemari Taehyung telah pon menekan pudat '7' di mana officenya terletak. (betul ke ayat aiy ni?)

Suasana di dalam lift itu sangat senyap hanya bunyi mesin² yang menarik lift itu naik sahaja dapat didengari.

K ayat aiy tu memang terbaik. #ikutayatboboiboy

Sementara menunggu pintu lift itu terbuka, sempat dia mengerling jam tangannya yang tertera '7:55' itu sebelum mengambil keputusan untuk mendengar lagu sambil menunggu.

Tinggal 5 minit je. Sempat lgi ni. katanya dalam hati. Dia membetulkn bajunya yang serabut sedikit akibat berlari tadi sambil menyumbat earphonenya yang berwarna merah itu ke dalam telinganya.

Sedang dia sebok membetulkan bajunya di cermin lift itu, (lift pon ada cermin keyh. Lift pon dah upgrade) matanya tertumpuh kepada sekuntur(?) tubuh kecil yang sedang berdiri tegak dihujung lift itu dengan semua serba putih. Rambutnya yang hitam pekat dan panjang paras siku itu membuatnya lebih kelihatan menakutkan.

Gulp!

Aku salah pandang ke? Atau....benda tu memang betul?! kata Taehyung di dalam lubuk hatinya. Dia mula panik.

Dahlh dia sorang je dalam lift tu. Tak ke naya dia kalau tetiba lembaga tu mencekeknya. Aigoo~ poor my little taetae😭

Nak tengok ke x ea? Tapi nnti klau tengok, kena rasuklh plak. Aishh! kata Taehyung dalam hatinya. Bia memandang ke cermin lift semula. Tubuh kecil gadis itu masih lagi berada dihujung lift itu.

Keyh ni yang buat aku mula takut. Asal dia x gerak dari tadi!? Aduuu...eomma appa tolong Tae T_T rayu Taehyung dalam hatinya.

Ting!

Bunyi lift tanda dah sampai.

Baru je Taehyung ingin membuka langkah seribunya, tiba-tiba ada lembaga limpas disebelahnya. Dengan pantas dia memandang sebelahnya.

Gadis tu rupanya. Haishh buat takut aku je. keluh kecil Taehyung. Sempat Taehyung memerhati setiap perlakuannya.

Tiba-tiba gadis itj menarik sesuatu dari telinganya. Apa yang dia tarik tu? soal Taehyung di dalam hatinya. Tertanya-tanya dia apa yang sedang gadis otu tarik dengan begitu lama.

Selepas memerhati gadis itu begitu lama, seurat wayar keluar dari telinga gadis itu. Kini soalannya yang ditunggu kian lama telah terjawab. Rupanya wayar itu ialah...

"Laa..earphone rupanya. Fikirkn apa tadi. Aishh! Buat suspen je lebih. Patutlh dalam lift diam je berdiri mcm tunggul. Rupanya tengah dengar lagu. Menghayati betul nampaknya dia dengar lagu sampai x perasan ada orang dalam lift dengan dia. Tch." kata Taehyung lalu menuju ke officenya.

Di dalam office Taehyung

Taehyung melabuhkan punggungnya diatas kerusinya. Otaknya asyik terfikirkan tentang gadis itu.

"Sapa gadis tadi tu ea? Tak pernah nampak pon kat sini? Apa dia buat kat sini?" soal Taehyung pada diri sendiri. Taehyung mendecit lalu menyambung kerjanya.

tbc;

votement.

[√] M.D.M.C.S. | KTHWhere stories live. Discover now