pt. 18; Honeymoon

3.4K 124 13
                                    

WAHHH TADIKAN AIY MIMPI JIN OPPA!! DIA PEGI SEKOLAH AIY PASTU DIA CONFESS DEKAT AIY DEPAN ORANG RAMAI!!! FULAMAK HAPPYNYA WALAUPON DIA BUKAN BIAS AIY!!! TERINGIN BETOL AIY V OPPA YANG CONFESS KAT AIY DEPAN ORANG RAMAI JADI SEMUA ORANG TAHU AIY NI V OPPA PUNYA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH

k dah stop. Part ni mungkin panjang namampos so..

enjoy the story

*****

"Yeah! Dah sampai pon. Jom oppa!" pergelangan tangannya aku tarik laju lalu berlari.

Excited bebenor aku sekarang ni. Huehuehue..

"Eh chagi perlahan lahanlah sikit kesian kat baby tu. Ishh lari macam bukan orang pregnant! Beg plak macam mana? Takkan nak tinggalkan kat situ? Nanti orang curi macam mana?"

"Biarlah jadi baby kita boleh jadi atlet bila dah keluar nanti. Suruh je lah orang suruhan oppa bawakan. Ishh itu pon nak tanya ke? Dah cepat! Chagi dah tak sabar ni nak jumpa Menara Eiffel."

Yes, sekarang diorang tengah honeymoon. Kat Paris plak tu. Well orang kaya mana-ii pon boleh pijak.

Taehyung berhenti lalu memandangku. "Dah pukul 2 pagi chagi. Takkan nak pergi juga? Esok je lah eh? Oppa janji kita pergi esok. Oppa dah penat ni baby pon dah penat nak rehat. Chagi kena ingat yang chagi tengah pregnant. Chagi kena cukup rehat untuk baby dan chagi sekali. Kalau chagi tak cukup rehat nanti sakit macam mana? Sapa susah? Oppa juga kan. So kita rehat dulu eh? Esok kita pergi sama-ii."

Aku merengus geram. "Baru 5 jam flight takkan dah penat?(Bayangkan je 5 jam) Alaa bolehlah oppa, chagi excited sangat nak tengok Menara Eiffel. Baby pon excited tau. Lagipon ni first time chagi jejak kaki kat sini. Pasal baby oppa jangan risau sebab chagikan kuat orangnya so baby pon kuatlah. Oppa nak tahu nak satu rahsia? Chagi dari kecil lagi berangan nak pergi sini dengan eomma tau. Eomma cakap eomma suka tempat ni and that's why chagi pon suka tempat ni. Chagi dah janji pada diri sendiri yang chagi akan bawa eomma pergi sini sama-ii and buat wish sama-ii. Tapi semuanya hancur sebab lelaki jahanam tu! Eomma hiks.. hiks.. bagitahu chagi, kalau dah sampai terus pergi sana and buatkan hiks.. hiks.. wish untuk eomma. Tapi hiks.. takpelah oppa penatkan? So kita rehatlah dulu. Esok kita pergi. Oppa jangan mungkir janji plak. Chagi tak suka orang mungkir janji. Dah jom."

Tangan kananku menarik tangannya lembut lalu berjalan perlahan lahan menuju ke beg kami manakala tangan kiriku plak menyeka air mataku dari terus mengalir.

Entahlah. Hari ni mood menangis aku kuat plak. Tadi sebelum nak naik fight, aku menangis dah macam orang hilang anak. Sebab TaeTae hilang je tu aku nangis.

TaeTae tu patung kecil yang Taehyung belikan dekat airport. Comel namampos wehh. Tapi tu lah hilang. Aku lupa letak kat mana. Aishh Jisoo kau ni nyanyok betollah!!

Serious malu wehh!! Macam nak terjun basikal je. Susah payah Taehyung pujuk aku.

Habis airport tu bising dengan suara tangisan aku berkumandang macam ada orang kahwin di airport tu. Tapi biarlah dia.

Aku dah move on tapi still cayang taetae caye!! T___T

Tiba-tiba Taehyung berhenti. Aku terkejut lalu mengerut dahi. "Waeyo? Oppa penat sangat ke? Takpe. Oppa duduk kat situ bia--"

Kata-iiku terhenti dengan perlakuannya mengusap lembut perutku. Dia aku pandang pelik. "Oppa? Kenapa ni?" soalku sambil memerhati perlakuannya.

Dia tersenyum manis sambil mengusap lembut perutku. Baru sahaja aku ingin membuka mulut, lantas pergelangan tanganku direntap kuat lalu badanku diangkat.

"YAHH!!! OPPAA TURUNKANLAH CHAGI!!!!" bisikku dengan nada sedikit menjerit.

"Kesian isteri oppa kena tampung baby dalam perut tu. Mesti chagi penatkan? Takpe tak perlu balas pon. Oppa ikhlas angkat chagi. Dah jangan banyak cakap." katanya dengan selamba badak berjalan depan orang. Mukanya jelas tengah tak larat.

Kalau aku berat cakap je lah sial. Aku tak suruh pon kau angkat aku BUDU!

And now..

AKU MALU SETAN!!

KAU FIKIR NI APA?! FILEM HINDI MAIN ANGKAT-II PASTU LAMBUNG ATAS LANGIT?!!!

TOLONGLAH AKU NAK TURUN BAHABI!!

MANA AKU NAK LETAK MUKA KAU NI NJING!?

"Oppa pelisseu turunkan chagi!! MALULAH ORANG TENGOK!! ISH OP--" kata-iiku terhenti dengan bunyi tepukan dan sorakan orang ramai yang berada di airport ini. (Acah legend of the blue sea gituu) Mereka aku pandang.

Pehal pandang aku?

Taehyung, diorang pandang isteri kau.

Bila aku mula faham why diorang tepuk tangan, dengan sepantas kilat kalah the flash di cerita Justice League tu aku menyembunyikan wajahku dileher Taehyung. Taehyung hanya tergelak kecil memandangku.

Sampai sahaja ditroli(?) beg yang bersebelahan dengan kerusi, aku meronta-ii ingin diturunkan tapi apakan daya Taehyung lebih kuat.

Dia mendudukkan aku dipehanya lalu memeluk erat pinggang rampingku acewahh. Nasib kiri kanan takde orang.

"Oppa kita buat apa kat sini? Jomlah naik kereta." kataku sambil memandang tepat pada matanya. "Kita tunggu orang suruhan oppa untuk ambil kita." terangnya sambil menguap.

Mesti dia penat. Sapa suruh buang tebiat nak angkat aku. Padan muka dia situ.

Aku tarik kepalanya perlahan lalu dilabuhkan dibahu kananku. Taehyung tergamam dengan perlakuanku. Belum sempat dia ingin berkata, aku memotongnya dahulu.

"Oppa tidurlah dulu nanti chagi bangunkan. Chagi tahu oppa penat sebab angkat chagi. Kalau dah penat tu, turunkan je tak payah nak paksa nanti oppa yang sakit. Chagi still lagi ada kaki untuk jalan so tak perlu susah-ii nak angkat chagi okay? Dah oppa tidurlah. Good night I love you." Aku mencium dahinya terlebih dahulu.

Taehyung tersenyum manis mendengar luahanku. "I love you too and gomawo sayang." katanya sebelum membenamkan wajahnya dileher putihku lalu terlelap.

tbc;

votement.

[√] M.D.M.C.S. | KTHWhere stories live. Discover now