pt. 7; Try

4.2K 199 21
                                    

*****

"Erm..." aku memandang sekeliling. "Ah kamchagia!" terkejut aku memandang lelaki yang baring di tepiku ini. "Baik aku balik." Aku segera turun dari katil dan pantas memakai pakaianku semula.

*fon berbunyi*

"Oh shit!!" dengan sepantas kilat, aku berlari keluar dari bilik. Setelah sampai diluar club, aku mengurut dadaku. "Nasib..."

Iphoneku yang tidak lagi berbunyi itu aku hidupkan.

1 missed call by PaboChim

"Tsk" aku berdecit. Senyuman sinis terukir dibibirku. "Biarlah dia" aku menuju ke arah sign 'Taxi'. Dah nak masuk tengah hari ni, aku rasa lelaki tu kat tempat kerja dia.

Sebuah teksi berhenti didepanku. Aku membuka pintu penumpang dan masuk ke dalam perut teksi. "Ahjussi, hantar saya kat xxxx eh."

"Nae"

***

Aku mengetuk-ngetuk meja kerjaku menggunakan jariku.

Tanpa sebarang ketukan, seseorang masuk ke dalam officeku. Sapa lagi kalau bukan Park Jimin.

Aku memandangnya dingin. "Apa kau nak?" tanpa disuruh, dia duduk di atas sofa yang ada diofficeku. Kakinya disilangkan.

"Amacam hubungan kau dengan adik aku?" Aku mengangkat bahuku. "Macam tulah. Saling tak mencintai dan menyayangi. Dia tak suka aku, aku pon tak suka dia."

Jimin mengeluh. Tangannya diletak diatas lengan sofa. "Cuba kau try sayangkan dia, mana tau hati kau terbuka untuk dia."

Aku terdiam seketika. Rambutku aku selak ke belakang. "Entahlah. Aku rasa aku langsung tak sukakan dia. Apa lagi cinta? Dahlah yeoja gila sex."

Jimin berdiri dari duduknya. Jari telunjuknya dituju le arahku. "Sebenci-benci kau kat dia pon, jaga sikit mulut tu eh. Jangan-ii semalam kau buang dia kat luar rumah. Kau ni melampau betullah, Kim Taehyung!!" katanya dengan nada marah lalu berlalu. Pintu officeku dihempas geram.

Hoi!! Pecah pintu kaca aku yang cantik tu nanti kau nak ganti ke!!? 

Aku terdiam.

Bolehkah?

Bolehkah aku sayang dan cintakan mina murah tu?

tbc;

votement.

[√] M.D.M.C.S. | KTHWhere stories live. Discover now