pt. 19; He's back!

2.5K 114 1
                                    

dey donne bey sailont readeress~

yenjoyiee thee setory~

*****

"Err.. Kim Tae-Kim Taehyung?"

"Oh! Oppa bangun." badan Taehyung aku goncang perlahan. Dia mengeliat. Aigoo~ comelnya!! Pipinya aku cubit manja.

Sapa suruh comel sangat. Ni kira ok aku cubit. Kalau aku gigit, takke berdarah pipi kau yang.... erghh!

"Hurmm janganlah~" rengek Taehyung dengan keadaan mamai. Aku tergelak halus. "Ehem ehem."

"Oh! Lupa sorry hehe.. Oppa bangun!" sekali lagi badan Taehyung aku goncang. Dia mengeliat lalu membuka mata. Kanan je dia buka. "Waeyo?"

"Tu err.." dia aku pandang. "Hoshi." katanya.

"Tu Hoshi panggil oppa." Taehyung yang tadi mamai terus cergas apabila nama 'Hoshi' disebut.  Taehyung memandangnya tajam.

"Sekarang pukul berapa?" soal Taehyung dingin pada Hoshi. "Ermm 2:30 pagi." jawab Hoshi dengan suara bergetar.

Nak nangis ke boy??

Penakut.

"Kenapa lambat?" soal Taehyung lagi dengan nada suara yang sama. Dingin. "Mian jalan jam tadi tu yang lambat sampai." jawabnya sambil menggaru kepala.

Sah dia berkutu!

Pengotor!! Euww

"Hyung ni suka sangat bagi alasan tau." kata Taehyung. Bibirnya dimuncungkan tanda nak merajuk.

Kau nak aku cium ke bibir tu Taehyung? Kalau aku cium, bengkak tu.

"Manada. Ni baru sekali hyung lambat tau. Tae yang mengada." katanya sambil berpeluk tubuh. "Yelah tu. Dahlah sebagai hukuman, Tae nak hyung bawa troli(?) ni ok?" . "Hmm, yelah."

***

"Chagi.."

"Nae?" soalku tanpa memandangnya. Tiba-tiba pinggangku terasa dipeluk. Taehyunglah sapa lagi. "Oppa nak tanya ni. Chagi kena jawab jujur."

"Tanyalah." kataku sambil mengamati angin di subuh hari. (Macam pelik je bunyi) "Betul ke chagi tak suka masak? Or because chagi tak pandai?"

"Ye chagi tak pandai and tak suka sebab melecehkan." kataku selambah. "Ye ke? Tapi hari tu chagi masak boleh plak." alamak! Kantoi ke? Aishh!

"Ma-manada chagi masak." aku nafikan. Badanku dipusing untuk menghadapnya "Tak payah nak tipu sangat. Haritu chagi masak stu ayam peberet oppa sebab lapar sangat. Sedap apa chagi masak. Oppa suka." katanya sambil smirk. (Kalau lupa buka pt. 8; First smile)

Aishh! Kantoi!!  "Fine! Chagi pandai cuma malas! Dah chagi nak tido." aku menuju ke katil lalu memejam mata and then terlelap.

***

"Chagi.."

"Hurm?" aku memandangnya. "Meh sini kejab." arahnya. Aku pon pergi ke arahnya. Tangannya meraih kedua belah pergelangan tanganku.

"Wae--" kata-iiku terpotong apabila Taehyug mencium bibir mungilku. Terbuntang luas mataku. Dia aku pandang sudah lari menyelamatkan diri.

"YAHH!! KALAU CHAGI DAPAT OPPA, SIAP CHAGI KERJAKAN OPPA!! BIAR TAK BERJALAN SETAHUN!! SUKA SANGAT CIUM ORANG TANPA MINTA KEBENARAN!! AISHHH OPPA NI BETOL-IILAH CARI PASAL DENGAN CHAGI!"

Taehyung yang berada jauh denganku hanya menjelir lidah. "AISHH OPPA NI BETOL-II NAK KENA KE HAH!?? SAJA NAK CABAR CHAGI KE?!! KEYH FINE OPPA NAK SANGAT TAK BERJALAN SETAHUNKAN?!! OPPA TUNGGUUU!!!!!!!"

Pipi yang tengah membahang aku endahkan. Sekarang ialah Taehyung! KAU TUNGGU TAEHYUNG! KAU TUNGGU!!! KITA BALIK JE, AKU GIGIT DICK KAU SAMPAI BERDARAH!!!

"YAHHH KIM TAE HYUNG!!!!!!!"

"Sayang?"

Langkahku terhenti.

Suara tu...

Pantas aku menoleh ke belakang. Terbuntang luas mataku memandang susuk tubuh seorang lelaki yang cukup aku kenal.

"Ch-Chanyeol?"

tbc;

votement.

[√] M.D.M.C.S. | KTHWhere stories live. Discover now