Mian pendek!! T^T AND PART NI TERSANGATLAH MENGARUT!!!
*****
"Dinodain kepala bana kau! Dah turun makan. Malas aku nak tengok drama korang yang tak berskrip tu." kata Suga dingin. Ishh! Swag je kerja dia.
Jimin mengalihkan pandangannya ke arah Jungkook a.k.a chingu yang paling memahami. "Huargghhh!! Kookie! Tolong CHim!!!" rengek Jimin.
"Dahlah hyung. Jangan nak ngada sangat. Hyung tak nak turun, Kookie habiskan makanan tu semua." ugut Jungkook.
"Ish! Semua tak nak kawan dengan Chim! Ni semua kau punya pasal!" Jimin pon keluar dari bilik ni. "Aik? Dia dah kenapa tetiba je emo? Buang tebiat ke?" soal Rose.
"Dahlah biarkan je dia tu. Tapuji memang macam tu. Oh ye, apa yang jadi sebenarnya dalam bilik ni tadi sebelum kitorang sampai?" soal Suga ingin tahu kebenaran.
Aku pon cerita dari A ke Z hingg habis termasuklah idea nakal tu. Mereka mengangguk tanda faham. "Dahlah jom turun. Mesti korang laparkan? Kookie dah masak. Tinggal tunggu makan je. Jom." ajak Suga.
Kami berempat mengangguk lalu turun ke bawah. Sambil aku turun tangga, mataku sebok meliar mencari kelibat Jimin. Mana dia eh? Mataku berhenti meliar apabila susuk tubuh sasah seorang namja menarik perhatianku.
Oh, Jimin rupanya fikir sapa tadi. Dia aku pandang sedang mengelap mulutnya. Dahiku berkerut sebelum aku mengerling ke arah Suga dan lain-ii.
Amboi rancak bercerita sampai aku yang kat belakang ni pon dah terabai. Diorang tak pelik ke Jimin tetiba lap mulut dia? Hmmmm? Aah! Lantak dialah nak buat apa. Kesah apa aku. Yang penting sekarang ni MAKAN! hahaha... Well, aku ni kalau bab mak-
"PARK JIMIN!!!!!!!!!!"
Aku terkejut beruk. Fuyoo~ highnot dia weih.. perghh!! Cair hati mak nenek moyang aku. Aku memandang dan mencari siapakah gerangan yang membuat mak nenek moyang aku cair.
Keyh merepek tahan babun.
And yes.
He is Jeon Jungkook.
Aku pon membuka langkahku yang terhenti tadi kerana aura highnotnya yang beautiful itu ke arahnya. Aku memandangnya dan dia pon memandangku. Mata kami bertembung and inikah namanya cinta pan- eishh! Merapu je berlambak!
"Why you screaming huh?!" dia yang memandangku itu terus melarikan pandangan ke arah meja makan. Aik? Kosong? Asal?! Sheiton makan ke?? Teruknya sheiton kat rumah ni! Dia bagi tinggal pinggan je. Sikit pon takde. Kejam! Dahlah aku tengah kebulur!
"Saya rasa ada sheitonlah kat rumah awak ni. Tengok. Dah terbukti yang sheiton tu makan makanan kita. Sah sah orang rumah awak ada pelihara sheiton." terangku.
Jungkook dan lain-ii saling pandang memandang satu sama lain. Aku hanya diam. Why? Salah ke aku cakap? tak, kan?
"Chim.."
".........."
"Chim!"
".........."
"Hoi! Chubby!!"
"Apa?!"
"Meh sini." arah Suga dengan menghayun-ii tangannya tanda memanggil. Kami berempat keluh tak tahu nak cakap apa. Jimin akur lalu bangun dari duduknya atas sofa dan menuju ke arah Suga.
Aku pelik. Asal Jimin tetiba je kemas semua pinggan tu? Buang tebiat ke mamat pendek ni? Aku pon hanya memandang gerak gerinya mengemas meja makan.
Tiba-tiba Jungkook mendekati aku. Aku memandangnya pelik. Ini lagi sorang dah berjangkit ke? Dia mendekati wajahnya ke telinga kecilku lalu berbisik.
"Kalau kau nak tahu, sheiton yang kau cakap tu adalah Jimin hyung."
tbc;
votement.
YOU ARE READING
[√] M.D.M.C.S. | KTH
Fanfiction[21++] WARNING ! « Mr. Dingin + Mrs. Crazy Sex | KTH » "wehh aku peliklh. ada ke manusia bertopeng ais batu? bertopeng syaitan adalh tapi ni fuhh limited edition. susah nak cari" -park jisoo ° 60% dari kepala otak aku sendiri 40% from my friends ° j...