aiy rasa part ni macam terlalu banyak skip so just enjoy
*****
Klik!
E'eh. Tak berkuncilah. Asal lelaki tu tak kunci pintu rumah ni? Nanti ada perompak masuk rumah, habislh kosong rumah ni.
Aku meminjak lantai rumah itu. Tiba-tiba, sesuatu bunyi mengejutkan aku. Oh gosh bunyi apa tu?? Aku memandang sekeliling. Kosong.
And baru aku perasan
rupanya perutku tengah buat concert. Perutku aku usap. "Ada ke sesuatu yang boleh aku makan sekarang?"
Aku memandang ke arah dapur. Pada waktu yang sama, badanku rasa agak melekit, baik aku mandi dulu.
Aku pon mula melangkah ke arah tangga dan menaiki anak tangga satu persatu untuk ke tingkat atas.
Setelah siap mandi, aku cari makanan yang boleh dimasak.
Hm takde. Lelaki ni biar betul?
Terpaksalh aku beli barang masakan sekarang.
***
Klik!
Ehh asal berkunci ni? Tak silap aku, aku lupa nak kunci pagi tadi. Pasal pompuan miang tulah. "Mina tu dah balik ke?" Aku meraba poket seluarku. Mataku membulat besar. "Tak adalh pulak."
Aku menepuk dahiku. "Ada dalam rumah!"
"Haih.. Mcm mna ni?"
***
"Esok jumpa lagi, sayang." lelaki yang bernama Kwon Jiyong itu mencium pipiku. Aku tersenyum "Nae"
Gila kasar lelaki tu layan aku tadi, haha.
Ah! Aku lupa! Barang dapur.
Aku mula menghinjak laur club dan menahan teksi untuk ke mall.
***
Aku meletakkan beg plastik yang penuh dengan barang-ii dapur ke lantai. Kunci dipoket shortku aku keluarkan.
Klik!
Aku menurunkan tombol pintu utama rumah dan masuk ke dalam. "Eh?"
Aku memandang tanganku yang dipegang oleh seseorang. "Lambat betul kau balik rumah." Aku menepis tangannya lalu aku silangkan tanganku dada. "Kesah apa kau klau aku balik lambat?"
Taehyung menggulingkan bebola matanya. "Kau kena ingat yang kau tu dah kahwin. Dah jadi isteri orang. Bukan lagi anak dara."
"So what? Ada aku kesah semua tu?" aku pantas mengambil barang yang dibeli tadi di atas lantai dan meninggalkannya. Banyak cakap betullh mamat tu.
"Hoi! Kau nak pegi mana tu? Aku belum habis cakap lagilah." jeritnya sambil mengejarku.
Aku menoleh dan memandangnya dingin. "Aku nak masak plus makan. Aku tak nak kebuluran dalam rumah ni."
Aku meneruskan perjalananku ke dapur. Hari ni nak masak stu ayam je lah. "Pandai ke kau masak? Setahu aku, kau pandai minum je." perlinya.
"Amboi mulut tu. Kang kena sumbat dengan lada ni padan muka. Kalau tak suka aku masak, tak payah makan! Biar aku je makan. Erghh!" tengkingku.
Aish! Geram plak aku dengan mamat tu.
Main suka hati bapak dia je nak perli aku. Nasib baik kau tu suami aku, kalau ak memang dah lama dah kena tendang dengan aku.
Sabar Jisoo sabar.
"Hehe.. acah je tu. Janganlah marah. Btw kau nak masak apa hari ni?" soalnya sambil memandangku memotong bawang disebelahku.
"Stu ayam" jawabku ringkas. Jangan je dia minta benda lain sudah. Jangan harap aku nak masakkan untuk dia.
"Jinjja!?" katanya agak sedikit teruju. "Nae.. Wae?" soalku.
"Favourite aku tu!" katanya sambil menghadiahkan senyuman manisnya. Kalah gula tau! hehe gurau.
Dub Dab Dub Dab
Omg!! What's going on with me?
Wait..
ta-tadi dia tengah senyum dengan aku ke?
Serious I like his first smile.
tbc;
votement.
YOU ARE READING
[√] M.D.M.C.S. | KTH
Fanfiction[21++] WARNING ! « Mr. Dingin + Mrs. Crazy Sex | KTH » "wehh aku peliklh. ada ke manusia bertopeng ais batu? bertopeng syaitan adalh tapi ni fuhh limited edition. susah nak cari" -park jisoo ° 60% dari kepala otak aku sendiri 40% from my friends ° j...