I Dont Care !!

420 47 6
                                    

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Bagaimana keadaannya?"

Soal Joonmyeon pada doktor peribadi keluarganya,Dr.Kellie.

Doktor paruh baya berdarah campuran korean-british ini menghela nafasnya pelan,"Dia hanya demam panas.Mungkin dia terlalu banyak berfikir dan memaksakan tubuhnya selalu makanya dia collapsed."

Semua yang mendengar itu sontak bernafas lega termasuk Yoongi.

"Sementara anda sudah datang ke mari,ayolah nikmati sedikit makanan dari pesta ini."tawar Joonmyeon.

Dr.Kellie menggeleng,"Tidak,terima kasih.Saya masih mempunyai kerja di rumah sakit."ucapnya lalu berdiri dan mengemas peralatannya dibantu oleh Yugyeom.

Joonmyeon menoleh pada Yoongi yang terdiam di pintu kamar,"Tolong jagakan Myungsoo sebentar ya,Yoongi.Daddy dan Kyum akan menghantar Dr.Kellie turun."pintanya.

"Baiklah,Dad."

Yoongi mengangguk setuju lalu tersenyum tipis.

Sebaik saja Joonmyeon dan Yugyeom beredar mengiringi Dr.Kellie keluar,Yoongi berjalan menghampiri Myungsoo yang sedang berehat.

Satu helaan nafas keluar daripada belahan bibir mungilnya.

"Adik beradik Kim ini sama saja,keras kepala."bisik Yoongi seraya menghulurkan tangan membenarkan selimut yang sedikit melorot ke batas leher Myungsoo.

Yoongi terhenti sejenak,matanya menatap lekat wajah tampan itu.

Kulit tan yang tidak terlalu gelap,bulu mata panjang dan lentik,hidung mancung,alis tebal yang hitam dan bibir tipis yang merah.

Tampan.

Kim Myungsoo juga tampan.

Tapi...

Sekilas wajah Taehyung terlintas dalam kepalanya membuatkan Yoongi terkedu.

"Engh..."

Erangan kecil itu menyadarkan Yoongi.

Dia memandang Myungsoo yang tampak gelisah dalam keadaan mata terpejam.

"Apa dia mimpi buruk?"gumam Yoongi pada angin.

Myungsoo semakin resah,kepalanya berputar ke kiri dan kanan cepat.

"Enghh...!"

Yoongi panik.Dia langsung naik ke atas kasur lalu memeluk erat tubuh Myungsoo yang sedang meronta.

"Shh...bertenanglah..."bisik Yoongi halus.

Perlahan,rontaan itu melemah lalu berhenti.

Sebuah helaan nafas keluar daripada bibir mungilnya.

Saat tangannya bergerak untuk melepas pelukan,tiba-tiba sepasang lengan lain memeluknya mengejut hinggakan dada Yoongi menabrak dada bidang milik Myungsoo.

Wajah Yoongi bersemu merah tatkala melihat wajahnya hanya berjarak beberapa senti daripada wajah Myungsoo yang masih memejamkan matanya rapat.

"Jangan lepas..."

Dahi Yoongi mengerut bingung.

"...aku ketakutan.Peluk aku...aku tak ingin sendiri..."

Entah kenapa hati Yoongi seakan sakit mendengar bisikan lirihan itu.

Terasa sangat menyakitkan.

Yoongi akhirnya menyamankan dirinya yang separuh badannya diatas Myungsoo dan kaki yang berada disamping kirinya.Dia memeluk Myungsoo erat.

Mr.Stranger✨Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang