Kidnappad & kär

10.1K 162 14
                                    

Prolog:

Jag gjorde mig redo för festen den kvällen. Hittade en jättefin röd spetsklänning med urringning och pushade upp brösten lite. Jag la på ett tjockt lager av smink på mig och kollade in i spegeln.

"Hmm.. det får duga", sa jag för mig själv.

Jag hoppade till när mobilen vibrerade och plingade på högsta volym. Jag tog upp mobilen och svarade. Det var Sarah, min allra bästa kompis.

"Hej Melodie! Reda snart?", frågade hon med en uppspelt röst.

"Ja, jag är nästan klar, ska bara fixa håret", svarade jag med stress i halsen.

"Festen börjar ju snart Mel! Skynda dig, jag är utanför dig om 10min, puss!", sa hon och la på.

Jag suckade högt och himmlade med ögonen. Well, dags att skynda sig. Jag sprang fram och tillbaka i rummet och plattade håret under tiden. Ibland kan jag verkligen bli stressad.

Jag kollade in i spegeln och kände knappt igen mig. Där stod en flicka med blont långt platt hår till nedanför brösten, hon hade långa fylliga ögonfransar och gröna smaragdögon som passade fint till det rödrosa läppstiftet. Klänningen räckte precis ned över rumpan och man såg helt klart mina bröst som pushades upp. Jättefint! Men jag hann inte kolla mer än att det plingade på dörren och in kom Sarah inrusandes.

Hon hade en glittrig klänning med paljetter på som gick nästan ned till knäna. Hennes hår hade stora fylliga lockar som passade hennes brunkastanje hårfärg. Hennes ögon var blåa och smälte in i eyelinern hon hade runt ögonen.

"Ska vi gå?", avbröt hon mig och log.

"Visst!", svarade jag och tog hennes hand runt armen.

Vi började gå mot festen som egentligen inte låg så långt härifrån. Luften var ganska varm denna sommardag och vi skulle fira början på sommarlovet.

Vi började närma oss och hörde musik och prat från ett stort vitt hus. Vi gick fram till dörren och ringde på. Efter kanske 1minuts väntan öppnas dörren och där står en muskulös blond kille och stirrar på mig.

"Hej, jag heter Adam, välkomna in till min fest", säger han med en sådan mörk och underbar röst. Jag trodde hans röst skulle få mig att smälta. Jag vaknade ur mina tankar när Sarah drar mig in genom dörren. Det luktade sprit och svett här inne.

Jag och Sarah gick till köket och tog ett glad med vin med oss ut till trädgården och satte oss på en bänk och började prata med några andra killar.

Efter någon timmes prat med Sarah och dem andra killarna bestämde jag mig för att gå och leta upp Adam. Han stod vid vardagsrummet och log när han såg mig.

"Vad gör du här snygging?", fick jag fram och la mina armar om hans nacke. Man såg tydligt att han kollade ner på mina bröst och la sina händer på min rumpa.

"Du är riktigt snygg Melodie!", säger han och ler flörtigt. Vet han mitt namn? Känner han mig? Jag började känns mig lite rädd och tog bort hans händer från min rumpa.

"Jag måste gå hem nu tror jag", säger jag och känner huvudvärken svälla. Jag drack nog lite för mycket.

Jag skulle precis säga till Sarah att jag skulle hem innan någon tog tag i min arm och höll för min mun. Jag blev släpas upp för trappan och tydligen såg ingen på festen vad som hände. När jag var uppsläpad fick jag en hård smäll i magen och jag såg hur världen började svartna. Allt blev svart..

------------

Tack till alla ni som läser! Ni hjälper verkligen mig. Fortsätt och följ denna berättelsen.

Kommentera och Rösta!

2 Röster för nästa kapitel!

Puss, Rebecka.

Kidnappad & kärWhere stories live. Discover now