Jag hör mammas röst nere i källaren. Vad tänker Adam göra mot henne? Och min pappa, är han också där?
Jag tar tag i Jaydens hand och börjar smått smyga ner för trappan.
Men jag stannar tvärt när jag hör mammas röst igen.
''Så Adam, sen när blev du tillsammans med min dotter Melodie? Har för mig att jag inte har sätt er ihop innan'' säger hon.
Jag tappar andan.
Jag och Adam? TILLSAMMANS??!!
Jayden kollade skumt på mig och sedan mot trappan.
Nej, nu har jag fått nog av honom.
Jag tar sats och börjar springa ner för trappan och kommer in i ett otroligt vackert rum som ser ut som en matsal i ett slott.
Var inte detta en källare?
''Melodie, där är du gumman'' säger mamma och är påväg att krama mig innan jag spottar en stor loska på Adam och börjar vända på klacken.
Jag tar tag i mammas hand och börjar gå upp för trappan innan Adam ställer sig framför.
Vart tog Jayden vägen?
''Du ska ingenstans'' säger Adam och tar ett hårt grepp om min arm.
Jag var tvungen och skrika av smärtan.
''Vad gör du?!'' skriker mamma och kollar konstiga på Adam.
Då ser jag Jayden springa ner för trappan och tar tag i mamma och springer upp för trappan igen.
Nu har jag chansen att visa en gång för alla vart skåpet ska stå.
Jag sparkat Adam rakt mellan benen så han fallet ihop på marken och sedan knäar honom i ansiktet.
Det borde räcka.
''Låt nu mig och min familj vara, ditt äckel'' säger jag och börjar gå upp för trappan.
När jag kommit upp så kramar mamma mig och Jayden står och småler bakom.
''Vad är det som händer?'' frågar mamma och jag rycker på axlarna.
''Jag är inte tillsammans med Adam, han är en pedofil och borde vara inlåst. Det är Jayden jag är tillsammans med'' säger jag och går fram till Jayden.
Mamma ser lite smått förvirrad ut men jag bara ler lite smått.
''Nu tycker jag att vi åker hem'' säger mamma och både jag och Jayden nickar till svar.
Men innan vi hinner ut från huset hörs ett högt dånande ljud av en pistol.
Kulan går igenom Jaydens bröst och han faller sakta mot marken.
Åhnej snälla, det får inte vara sant. Säg att det bara är en dröm!
''Jayden!'' skriker jag.
Men han svarar inte.
---------------
Förlåt för att jag inte har uppdaterat på länge. Och att det är ganska korta kapitel. I alla fall detta.
Men lovar att nästa kommer bli längre.
Några har säkert undrat hur gammal Adam är, och enligt mina uppgifter så är han något på 25-30 år, alltså mycket äldre än Melodie som är 16.
Jayden är några år äldre.
Men, vad tror ni kommer hända med Jayden? Kommer han leva eller dö?
Kommentera och rösta!
Puss & Kram, Rebecka.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kidnappad & kär
Fiksi RemajaMelodie är en glad 16 åring som har precis slutat 9:an och har nu sommarlov. Sarah hennes bästis och Mel bestämmer sig för att fira sommarlovet med att gå på fest. På festen träffar hon Adam, en snygg vältränad kille. Men plötsligt från ingenstans f...