Cassandra Gale egész életében tudta, hogy nem tartozik az emberek közé. Úgy nevelkedett, hogy ezzel nagyon is tisztában legyen.
Sagittarius volt. Egy olyan csillag leszármazottja, aki úgy döntött, hogy lelkét és erejét egy emberi testbe költözve hasznosítja tovább. Kinézetüket tekintve egy Sagittarius sem tért el az emberektől, csupán egy apró, tetoválásnak tűnő jel, egy csillag felé mutató nyíl árulkodott valódi énjükről.
Ám nem tagadhatta, hogy egy Bukott távoli rokona volt, és ereiben ott csörgedezett ősének tudása és képessége. Az emberekénél gyorsabb reflexei és kiélezettebb érzékszervei voltak, de ezek sem múlták felül szívét, amely minduntalan afelé a faj felé húzta, amelynek világában élt.
Egy Sagittarius nem szívesen vegyül Kívülállókkal, Cassy legjobb barátnője, Terry mégis az volt. Teljesen szokatlannak minősült, hogy Cassy pizsamapartira jár és az sem volt véletlen, hogy titokban nézte a Disney meséket. A Sagittarius gyerekek – más néven Csillagifjak – a saját népük legendáit hallgatva aludnak el éjszakánként és nem igénylik a Kívülállók világához tartozó dajkameséket. A lánynak komoly szócsatákat kellett vívnia szüleivel, hogy ne csak a Sagittariusok által elismert Tanító Mestertől kapjon leckéket, hanem a Kívülállók által felügyelt iskolából is. Ám Cassy legjellemzőbb tulajdonsága a makacsság mellett a kitartás volt. Ha ő valamit eltökélt, mindent megtett, hogy célját elérje.
Cassy Gale tehát két külön világban alakította ki saját életet, és bokros teendői között fel sem merült benne, hogy olyan határvonalon egyensúlyozik, amelyről előbb vagy utóbb az egyik oldalra fog esni és akkor meg fogja ütni magát. Nagyon fájdalmasan.
Ám természetes, hogy közel húsz évesen sem ember, sem bármilyen lény nem aggódik a múlandóság és a sebesülések miatt. Az ereikben fortyogó energia következtében megállíthatatlannak érzik magukat. Világmegváltó ötleteiket szilárd meggyőződéssel viszik előre és bizony van, hogy gondolataik nyomán a világ meg is változik.
Cassy úgy vélte, az ilyen ambíciók egyenlőre várhatnak. A Vizsga után másról sem fog szólni az élete, csak a tudatlan világ múlékony békéjének és fel sem ismert nyugalmának a védelméről. Egy Sagittarius számára ugyanis a Vizsga jelentette a start mezőt, ami után már a valódi élete kezdődik. Minden huszadik életévét már betöltött Sagittariusnak kötelező részt vennie az elméleti és gyakorlati megmérettetésen. Ez jelenti a felnőtté válást. Ezt követően lesznek Csillagifjakból a Sagittarius nép teljes jogú tagjai.
A Vizsga eredménye alapján a nép vezetői, az Ősök bírálják el, hogy ki milyen szerepet tölthet be a saját társadalmukban. Cassy minden kétséget kizáróan tudta, hogy belőle Harcos lesz. Bár Tanító édesapja és Gyógyító édesanyja minduntalan már irányba szerették volna terelni, idővel be kellett látniuk, hogy lányuk más életet választott magának. Betéve tudta az összes hősről szóló regét és még a seprűnyéllel is harcmozdulatokat gyakorolt.
Épp ilyen eltökéltséggel győzködte szüleit arról is, hogy Kívülállók iskolájába szeretne járni. Cassynek meggyőződése volt, hogy ha az emberiség védelmére esküszik majd fel a Vizsgán, akkor talán nem ártana minél jobban megismerni őket. Végül aztán Anthony és Celestine Gale megállapodtak abban, hogy Cassy beiratkozhat a kisváros, Green Village gimnáziumába. Úgy vélték, az általános iskolában még túl nagy lenne a kockázata annak, hogy lányuk kifecsegi népük titkát, de tinédzserként remélték van annyi sütni valója, hogy erre figyeljen. Nem kellett csalódniuk.
Cassy négy éven keresztül járt a helyi gimnáziumba és igazi kiléte mindvégig rejtve maradt osztálytársai és tanárai előtt is. Szülei remélték, hogy ezzel a pár évvel Cassy megelégszik, kamaszkori lázadása enyhül az érettségi megszerzése után, és végre csak a Vizsgára való felkészülésre fog koncentrálni. Bár ezt soha nem vallották be hangosan, titkon abban is bíztak, hogy ez idő alatt lányuk ráébred arra, hogy a Sagittariusok miért nem barátkoznak Kívülállókkal.
YOU ARE READING
Sagittarius
FantasyTe is ábrándoztál már a csillagos ég alatt? Próbáltad őket megszámolni vagy alakzataikat megfejteni? Na és abba belegondoltál már, hogy a csillagok visszanéznek rád? Cassy Gale korántsem átlagos lány, hiszen nem ember. Sagittarius, vagyis egy Földre...