Luku: 22 : Emppa

975 87 39
                                    

"Ash?" Sanoin puhelimeen.

"Nadja nyt ei ole hyvä hetki." Ash sanoi vahvasti.

"Kaikki ok?" Kysyin heti hieman hädissäni.

"Minulla; joo. Laumalla; ei." Ash sanoi ja katkaisi puhelimen. Soitin heti takaisin ja Ash vastasi nopeasti kuulostaen ärtyneeltä: "Mulla ei ole nyt aikaa selitellä."

"Odota! Älä lopeta puhelua. Mä näin juuri karhun yltä päältä veressä?" Sanoin nopeasti.

"Missä?" Ash kysyi.

"Meidän pihalla."

"2 minuuttia ja mä olen siellä. Avaa etuovi valmiiksi." Ash lopetti puhelun taas.

Kävelin alakertaan yhä järkyttyneenä tapahtuneesta ja aasin etuoven. "Näytät tosi kauniilta Nadja." Evan sanoi nojaten keittiön oven karmiin. "Saanko laittaa sun hiukset?"

"Et just nyt." Sanoin hengittäen syvään sisään ja ulos. Päästin Nutellan ja Hertan takapihalle ja palatessani etuovelle Ash seisoi jo edessäni.

"Missä?"

"Tuli ulos metsästä tuolta." Sanoin ja osoitin ohtaa josta karhu oli ilmestynyt. "Käveli ikkunalleni ja katosi tuonne." Kerroin osoittaen taas toista kohtaa metsästä.

"Okei. Pysy sisällä kunnes soitan että kaikki on hyvin." Ash sanoi antaen minulle nopea suukon poskelle. "Betat etsikää tuolta. Omegat etsikää tuolta." Ash sanoi ohjeistaen Omegat sinne mistä karhu oli tullut, ja betat sinne minne karhu katosi. "Raportoikaa joka viides minuutti minulle. Pysykää yhdessä."

Tiesin että tähän en voisi puuttua. "Ole varovainen." Sanoin Ashille.

"Käske kaikki sisään." Ash sanoi minulle ja painoi otsansa omaani vasten. "Me pistämme kaupungin pysähdyksiin. Kukaan ei tule ulos taloistaan." Ash sanoi puhuen nyt Chuckille joka seisoi muutaman metrin päässä. "Chuck sinä tulet mukaani kaupunkiin. Kutsu C-tiimi mukaamme. Käske jokaisen ottamaan auto. Me autamma kaupunkilaiset koteihinsa aloittaen lapsista ja kierrämme kaikki kaupat käskien omistajia sulkemaan." Ash käveli autolleen ja heti kun Chuck oli kyydissä hän ajoi pois.

"Mitäköhän on tapahtunut?" Evan kysyi takaatani.

"En tiedä..." Minä huokaisin. "Ei ainekaan mitään hyvää... Äiti soita Vallulle että sen pitää tulla kotiin. HETI." Sanoin tiukasti ja hain Hertan ja Nutellan sisään.

"Miksi?" Äiti kysyi ihmeissään.

"Kaupunki pistetään jonkinlaiseen karanteeniin." Kerroin ja lukitsin taka- ja etuoven.

"Minkä ihmeen takia?" Äiti ihmetteli mutta soitti kuitenkin Vallulle. Hetken puhelun jälkeen äiti sanoi: "Vallu lähtee heti tulemaan kotiin. Kestää kuulemma noin puoli tuntia."

"Hyvä." Sanoin nyökäten ja tunsin puhelimeni värisevän. "Hei. BeroonJuorut julkaisi jotain." Sanoin ja kävelin Evanin luo niin että hänkin näki minulla auki olevan twitterin:

" Sanoin ja kävelin Evanin luo niin että hänkin näki minulla auki olevan twitterin:

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
Lunan veri ~ Kirja 1  ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang