"Nice ass."
Gibbs tampar bontot aku. Sakit!
Aku mendengus. Tak pasti sama ada aku suka ataupun tidak dia pukul aku. Tapi yang aku pasti dia puas.
Troll dan KJ tak masuk bilik dari tadi. Gibbs kata diorang pergi main futsal belakang sekolah. Aku dengan Gibbs tak join sebab benda ada projek lain menanti.
Projek antara aku dan Gibbs.
Gibbs tengah pakai seluar. Aku masih terbaring kat atas katil.
"Kau rasa kan siapa je tahu pasal kita?"
Pertanyaan aku memecah atmosfera sunyi dalam bilik.
Gibbs berkerut. Terukir senyuman di hujung bibir dia yang plump.
"Don't know. Don't care."
Aku tak puas hati dengan respond Gibbs. Memanglah benda-benda ni biasa bagi dia tapi at least dia tunjuklah sikit rasa takut.
Maklumlah, dia kan 'heartthrob' sekolah ni.
Aku bangun daripada katil yang melendut dek aksi lasak aku dan Gibbs sebentar tadi.
Cuba untuk melanjutkan dialog yang aku mula.
"Asal kau tak kisah pulak? Budak-budak nanti geli lah dengan kau."
"Sebab aku tahu diorang still nak kat aku. Aku ni pakej lengkap bro. Takde siapa dalam sekolah ni, muka sepesen macam aku. Semua muka taik."
Gibbs mencapai roti bun gardenia atas meja study. Plastik roti terbuka kemas. Beberapa cebisan roti dikunyah.
"Itu kau. Kalau aku?" soal aku lagi.
Gibbs makan comot sebab inti coklat roti melekat dekat hujung bibir dia.
Ikutkan hati, aku nak je jilat.
"Kita kan share. Kau dah kenapa?"
Aku pura-pura tak ingat. Aku tak tahu kenapa tiba-tiba aku tanya soalan pelik-pelik harini. Padahal selama ni sexual intercourse aku dengan Gibbs senyap je. Tak bersuara apa-apa pun.
Mungkin sebab aku teringat kan nasib aku yang tak berapa nak straight ni. Aku masih tertanya-tanya siapa diri aku yang sebenar. Bila tengok perempuan, aku ada lah terangsang jugak. Tapi bila aku tengok Gibbs, aku senang-senang je turn on.
Entahlah! Pandai-pandai aku lah handle.
—
Bunyi bising dari blok sebelah betul-betul mengacau aku yang tengah sibuk study. Besok dahlah exam, ada masa pulak nak gelak-gelak. Diorang pikir orang lain pun malas macam diorang ke?
"Woi!"
Troll serjah aku daripada belakang. Disebabkan dia roommate aku, aku kenalah tahan dengan perangai dia yang tak habis-habis nak terkejut kan orang. Nasib baik aku takde sakit jantung.
"Kau pehal trolak?!"
Troll ketawa.
Gelak pulak dia!
"Yang kau rajin sangat study ni pehal? Besok BM lah sakai! Kacang je. Baik kau join aku dengan Sabri."
Aku berkerut. Sabri mana ni?
"Tak nak aku. Mampus aku besok petak jawab."
"Ala, kita tak perlu belajar pun lah. Kita kan dah pandai."
Aku menjeling Troll.
Tapi memang betul pun. Geng Musketeer memang dah pandai dari lahir. Gibbs ke, Troll ke, KJ ke. Masing-masing ada kepandaian sendiri. Buktinya, PMR tahun lepas semua dapat straight A kecuali Troll. Dia dapat B untuk Bahasa Inggeris. Tapi kira hebat lah kan kitorang?
YOU ARE READING
The Ultimate Tale of Unrequited Love • gibbsray
FanfictionTo read this story, you first have to read Fixi's Gantung and Gantung 2 by Nadia Khan so you can understand how the storyline works. This story however, revolves around Ray and Gibbs past relationship before Gibbs' death in Gantung. Happy reading!