13

521 14 4
                                    

Penat betul lah tunggu Gibbs fitting. Dia ingat dia retis ke apa fitting lama-lama. Aku dah dapat baju dah, tinggal nak bayar je. Aku takleh nak bayar dulu sebab duit ada kat Gibbs. Dia kata dia nak belanja aku hari ni sebab rasa terhutang semalam aku bawak dia makan sampai kena marah.

Ceh, gentleman betul!

"Ray!"

Aku dikejutkan dengan sergahan daripada suara budak perempuan. Aku cepat-cepat toleh ke arah suara tu.

Suraya rupanya.

Selain dia, ada Cindy dengan Anis. Hangout lah tu geng ni.

"Hai..."

Aku tak nak lah buat sombong dengan awek-awek ni. Nanti habislah reputasi aku sebagai ahli Musketeers.

"You buat apa kat sini?" tanya Cindy. Dia ada mix Cina dengan India. Lawa lah gak. Troll pernah nak try dia, tapi dia cakap dia tak ready lagi. So, kitorang biar je lah. Nanti bila-bila dia nak, dia datanglah sendiri.

"Shopping with my friend," balas aku.

"Your friend? Which friend?" Anis pulak tanya.

Aku sengaja tak mention Gibbs sebab nanti diorang meroyan pulak. Aku kenal sangat awek-awek ni. Diorang memang kerja usyar-usyar aku dengan Gibbs pun dalam kelas.

Belum sempat aku nak cover, tiba-tiba Gibbs sampuk.

"Hey!"

Aku menjeling Gibbs. Dia tak rimas ke, layan awek je memanjang.

"Oh, kawan yang ni..." ujar Suraya sambil menggigit bibir.

Kan betul, aku kenal sangat lah.

"What are you guys doing here? What a pleasant suprise," kata Gibbs.

"Eleh, you ingat Pavi ni you sorang je yang punya?" sindir Anis.

Gibbs gelak. Dia membetulkan rambut dia yang tak serabai.

"Bukan tu lah maksud I..."

"Kitorang plan nak spend macam-macam cuti ni. Nanti dah balik SMCGT takde lah chance lagi sebab the next balik wajib is in two months," kata Cindy, mengulas panjang.

"Oh really?" Secara automatik aku bersuara.

"So, where are you guys heading after this?" soal Gibbs.

Nak join sekali lah tu.

"Makan kot. Kan girls?" kata Suraya sambil berpaling ke arah Anis dan Cindy. Diorang pun mengangguk.

"Do you mind if we join you?" cadang Gibbs.

Ala Gibbs ni, takkan makan pun nak kena ada diorang.

"Boleh, boleh!" jawab Anis sambil bertepuk tangan. Beria nampak.

Yang aku nak emo semacam ni apahal? Bukannya aku tengah dating pun dengan Gibbs. Jealous tak bertempat.

Eh, kejap?

Jealous? Buat apa aku nak jealous?

"But before that, I have to pay for mine and Ray's outfits first."

Adoi Gibbs ni, takyah lah mention. Malulah aku!

"Oh okay, we'll wait for you outside." kata Cindy kemudian mengajak yang lain keluar dari store.

"Gibbs, do we even have to eat with them?" aku tanya Gibbs sebab kot-kot Gibbs ubah fikiran ke nak makan dengan diorang.

"Yup, why not? Diorang classmate kita. Lagipun aku bosanlah asyik borak ngan kau je cuti ni. Dah dua hari dah aku berkepit ngan kau."

The Ultimate Tale of Unrequited Love • gibbsrayWhere stories live. Discover now