Masing-masing puas hati dengan hasil pembelian outfit kat Pavilion tadi. Aku pun tengah goyang kaki atas sofa sambil mata difokuskan ke arah tv. Aku tak tahu Gibbs kat mana dan aku malas nak ambik tahu sebab aku penat. Lebih baik layan Supa Strikas. Walaupun aku bukanlah reti sangat pun main soccer.
"Ray!"
Suara Gibbs kedengaran dari bilik. Aku kat hall atas dan tak jauh pun dari bilik aku.
"Iyo! Nak apa?!"
Aku membalas jeritan Gibbs.
"Weyh, sini tolong aku!"
Apa pasal pulak Gibbs ni?
"Kau nak apa?! Cakap je lah."
"Sinilah tolong aku..."
Suara Gibbs bergema macam dia kat dalam toilet.
Aku menjejakkan kaki ke dalam bilik. Rupanya sangkaan aku betul. Gibbs tengah mandi dalam toilet.
"Ha, kau nak apa?"
Aku dekatkan diri depan pintu tandas supaya aku dapat dengar suara Gibbs dengan lebih jelas. Tandas aku susah sikit nak dengar sebab dinding dia bulletproof. Satu rumah aku dinding bulletproof.
"Mata aku masuk sabun. Aku nak kau tolong basuhkan pakai air."
Hah?
Masuk sabun?
Adoi, time-time ni jugaklah Gibbs ni nak buat hal!
"Kau bogel ke, Gibbs?"
Aku bertanya sebab nakkan kepastian.
"Habistu? Takkan pakai bathing suit pulak..."
Alamak, dia bogel lah pulak. Susah lah macam ni.
"Buatlah sendiri, adoyai. Kau macam tak boleh nak rasa paip air kat mana."
Aku mengelak.
"Aku takut aku jatuh lah. Aku tak mandi dalam shower. Aku mandi kat bathtub."
"Bathtub kan ada paip. Kau tunduk sikit je, pastu kau pusinglah paip tu."
"Ray, tolonglah. Kalau aku jatuh, kau yang susah nanti..."
Gibbs ni pandai bodek. Mentang-mentang cuti ni aku yang handle semua makan minum dia. Tak pasal-pasal bab-bab mandi ni pun aku yang nak kena uruskan. Mata kena sabun sikit pun suruh orang bersihkan.
Macam mana ni, Ray? Takkan kau nak masuk macamtu je. Dia bogel pulak tu!
Takpe lah, demi member. Gibbs bukannya tahu pun pasal perasaan aku kat dia.
"Cepatlah, Ray!"
"Ha, ye aku dah masuk."
Dengan itu, terserlah lah bahagian private Gibbs yang tak berapa nak cantik tu. Walaupun aku dah berapa kali tengok, tapi still geli.
"Kau dah masuk belum?! Cepatlah, lalukan air."
Gibbs bersuara dengan mata terkebil kebil kepedihan.
Kelakar pulak aku tengok!
"Ha jap..."
Aku bukak paip hos yang ada sebelah toilet bowl. Nasib baik sampai kat bathtub so aku tak perlu tadah air pakai tangan.
"Lagi...lagi..."
Gibbs gosok mata dengan air yang mengalir atas muka dia.
Aku sebenarnya dari tadi tersenyum.
YOU ARE READING
The Ultimate Tale of Unrequited Love • gibbsray
FanficTo read this story, you first have to read Fixi's Gantung and Gantung 2 by Nadia Khan so you can understand how the storyline works. This story however, revolves around Ray and Gibbs past relationship before Gibbs' death in Gantung. Happy reading!