Usai mandi, aku bersiap-siap untuk makan. Gibbs, Troll dan KJ memang plan nak kecut dalam sungai. Kesah apa diorang. Aku tak nak buang masa. Lebih baik aku pergi makan sebelum makanan habis.
"Meh, I tuangkan."
Suara lembut student perempuan mengalihkan pandangan aku daripada buffet makanan yang terhidang.
Aku tak berkata apa-apa. Sebaliknya membalas kata-kata perempuan tu dengan senyuman.
Cantik jugak! Elok buat stok ni...
"You nak bahagian mana? Peha, dada atau kepak?"
Aku tak tahu sama ada perempuan ni main-main ayat dengan aku tapi yang pasti aku pikir lain.
Aku memberi senyuman seniman. Aku suka bagi senyuman versi ni sebab aku tahu awek-awek semua akan automatically cair dan akan mintak untuk one night stand dengan aku.
Tiba-tiba idea untuk mengorat awek ni terpacul dalam otak aku.
"Peha lah. I suka peha. Sedap."
Kawan dia yang tengah sibuk agih makanan untuk orang lain, bagi pandangan pelik kat aku.
Budak perempuan ni dah menggedik macam dapat barang. Tak tahu kenapa aku pun boleh terhibur dengan dia-dia sekali.
Lepas dapat makanan, aku cepat-cepat beredar dari situ dan cari tempat untuk makan kat tepi sungai. Semua orang termasuk cikgu dan pelajar tengah makan kat atas batu-batu besar. Ada yang bertuah dapat duduk kat atas kerusi yang tersedia. Aku macam tak bernasib baik je hari ni.
Tiba-tiba ada suara yang menyapa aku. Suara bisikan.
"Hey..."
Siapa pulak kali ni yang nak ngorat aku.
Aku menoleh ke belakang.
Janna.
"Come sit here," sambungnya lagi.
Haritu dia dah kena tolak mentah-mentah dengan aku sebab tak nak buat dengan dia. Takkan dia tak marah pulak? Siap ajak aku duduk dengan dia lagi.
"Urm, it's okay. I can find my own place."
Aku menunjukkan rasa tak minat untuk duduk sebelah dia. Kali pertama aku rasa tak selesa lepas kena tegur dengan seorang perempuan. Janna je pun.
"And wait till everyone's over? Nah, you're hungry. Duduk je lah. Bukannya I nak makan you pun."
Aku senyum tawar dan mengambil tempat sebelah dia kat atas satu batu besar yang rata. Tempat Janna jauh daripada budak-budak lain. Aku semacam suka bila jauh daripada the crowd. Lepas duduk, aku memulakan suapan pertama.
Sedap doh.
"So, how was last night?"
Janna memulakan bicara. Aku tak faham dengan maksud dia dan disebabkan itu, dahi aku berkerut seribu. Campuran ayam dan nasi masih lagi dikunyah.
"What happened last night—oh, the girl wasn't it? Yeah, pity her," balas aku dengan anggukan.
Baru aku faham Janna tanya apa. Pasal budak perempuan yang histeria pagi tadi kot.
"Bukan tu lah, Ray."
"Habistu, you tanya I pasal apa?"
Perempuan ni nak apa?
"I know you shared a tent with Gibbs last night. How was it?"
Babi. Takde soalan lain ke? Dia pikir aku ni lelaki jenis apa? Kalau aku dengan Gibbs ada apa-apa pun yang dia sibuk apesal?
YOU ARE READING
The Ultimate Tale of Unrequited Love • gibbsray
FanfictionTo read this story, you first have to read Fixi's Gantung and Gantung 2 by Nadia Khan so you can understand how the storyline works. This story however, revolves around Ray and Gibbs past relationship before Gibbs' death in Gantung. Happy reading!