Emrin Olur! 10. Bölüm 2. kısım

15.4K 1.6K 100
                                    


"Bilgim dışında ve kabul etmediğim bir evlilikti. Ailem tarafından zorla dayatıldı ve aynı şekilde benim adıma karar verildi. Ben de itiraz ettim... Evliliğe karar verme sürecinde, neden seni çok iyi anladığımı tahmin edebilirsin Melike, benim o kadar bile şansım olmadı."

"Emir, ne demeye çalıştığını anlayamıyorum! Ne yani, silah zoruyla mı evlendirildin?"

"Evlendiğimden haberim bile yoktu, okuldan çağırıldım ve 'AI, bu artık senin karın.' dediler. Daha 17 yedi yaşıma yeni girmiştim, 11. sınıf öğrencisiydim. Büyük hayallerim, gelecekle ilgili planlarım vardı."

"A-aaa!.. O da ne demek? Yani sen yokken mi evlendin, hem de istemediğin bir kadınla!.. Emir, sen ciddi misin, böyle saçmalık mı olur?"

"Hem de çok ciddiyim. Köyün imamına gidilir, oğlan benim, evlenmek için rızası var deyip, vekaletle imam nikahın kıyılır ve senin adına verilen karara boyun eğmek zorunda kalırsın."

"Aaaa! Hiç böyle bir şey duymadım, ama rızan yokmuş, bu Allah katında geçerli sayılır mı?"

"Söz hakkımız var mıydı zannediyorsun?"

"Ben ne bileyim, bu kadarı da olmaz ama!"

"Olur Melike, olur. Özellikle kırsal kesimde baban ne derse odur, çocuklarını da malı olarak görür.Türkiye, Göcek'ten ya da İstanbul'dan ibaret değil, Melike... Erzurum'da iki yıl yaşadın, köy hayatını gördün, doğu şartlarına biraz da olsa aşina sayılırsın. Daha ücralara gittin mi kendine özgü adetleri ve kanunları vardır. Kız erkek bakmaz, yaşadığın coğrafyanın ananelerine uymak zorunda kalırsın. Oradaki yaşam standartlarına göre normal, buranın halkı için acımasız ve kırmanın imkansız olduğu gelenekleri de içinde barındırır."

"Ama istemiyormuşsun! Kusura bakma ama inanmakta zorluk yaşıyorum

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Ama istemiyormuşsun! Kusura bakma ama inanmakta zorluk yaşıyorum. Sana baktığım zaman, hem fikren hem de yaşam tarzı bakımından modern ve çok anlayışlı bir yapıya sahip olduğunu görüyorum. Böyle bir hayatın içinden geldiğini asla tahmin edemezdim!"

Henüz Lilian'ın hayatına kattıkları hakkında konuşmak için erken olduğunu düşünen genç adam, "Değiştim, yaşadıklarım ve karşıma çıkan insanlar sayesinde farklı bir kişi oldum." derken şu an olduğu insanı anlamasının ancak eski Emir'i ve başından geçenleri öğrenmesiyle mümkün olduğuna karar verdi. "Yine de içinde bir yerde o toprakların insanıyım, pratikte sert ama özünde kendi doğruları olan namuslu ve mert adamlar."

"Kişiliklerine sözüm yok eminim öyledir, yine de bu çok fazla!.. Seni dinlemediler mi, peki ya o kız, ona da mı sormadılar?"

"Onun da günahı yoktu, kaderine boyun eğmek zorundaydı, eğdi de..."

Derin bir nefes alıp uzun uzadıya bırakan genç adam, tahmin ettiği gibi yaşadığı hayatı anlamakta zorlanan kadına sokularak kollarının arasına aldı. Hem sıcaklığına ihtiyaç duyduğu için hem de bir süredir alçıda olan bacağına diğer ayağıyla destek verdiğini görerek, aynı pozisyonda rahatsız olduğunu düşünüp bedenini göğsüne yaslarken bacaklarını koltuğa koymasını sağladı. Kucağında yarı oturur pozisyonda uzanan genç kadının, şaşkın bakışlarını, güzel yüzünü sevgiyle izlediği sırada, bir kadında hayal ettiği her şeyi onda bulduğunu düşündü. Gücü, anlayışı, tutkuyu ve yeri geldiğinde hakkını savunmaktan çekinmeyen kişiliği ile olduğu gibi sevdiğini kabul etti. Boşta olan eliyle yanaklarını okşarken, cevabından tatmin olmadığı bakışlarından okunan genç kadına, yarım yamalak anlattığı takdirde yeterli gelmeyeceğini anlayarak daha açık ifade etmeye girişti.

EMRİN OLUR!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin