36 Cevapsiz arama ve 7 mesajla uyandim. Cevapsiz aramalarin hepsi Cansudandı. Belli ki bir sorun vardi. Ama mesajlar Cansudan degildi. Cunku Cansu mesajlasmayi sevmezdi.
"Evinin yakinlarindayim balkona cik"
"Yaren"
"Uyudum deme bana yaa off"
"Bak ben sana fena asigim kizim"
"Ariycam uyanicaksin kiyamiyorum"
"Sana her seyi kanitliycam yaren soz"
Ya bu benim evimi nerden biliyor anlamiyorum. Ustelik gecenin bir yarisi disarda ne isi var ki onun? Manyak heralde sizofren falan. Diger mesaj ise Alidendi:
"Yarin cikisina gelicem seni seviyorum"
Bugun yogun bir gun beni bekliyordu. Olaylarin hizina yetisemiyordum. Ali umrumda bile degildi ama bir yandan su gizemli cocugu dusunurken bir yandanda aklim Cansudaydi ne olmustu acaba? Onu arayip uyandirmak istemedim. Ise gec gidiyordu nasilsa. Hazirlanip ciktim direk.
Evden okula gitmem bir saatimi aliyordu. Ustelik okulum dagin basindaydi. Ogrencileri bes para etmezdi. Bu okula neden geldigimi anlamiyorum. Neyseki ucuncu siniftaydim. Sabrediyordum.
Erken gelmisim bugun otobusten indigim gibi sigara yaktim.
Omzumda bir el hissettigimde Aysenurla goz goze geldim. Bakislari cok sertti yine. Ne oldu der gibi baktim "Sana Murattan uzak durmani soylemistim" dedi. "Muratla isim olmaz" dedim. Sesi git gide yukseliyor sinirli oldugu her halinden belli oluyordu "Bir daha ona mesaj attigini gormiycem" dedi "Bunu sevgiline soylemeyi deneyebilirsin" dedim. Yapmacik bir sekilde guldum ve sigarami sondurup yurumeye basladim. Okula girdigimde yine birileri kavga ediyordu haftada en az iki defa oldugu icin alismistim artik. Sinifa gectim. Murat mahcup bir sekilde bakiyordu bana. Umursamadim en arka koseye oturdum.
Aysenur Murat'in sevgilisiydi. Saclari sariydi. Ama dip boyasi geleli bir yil olmustu neredeyse saclari yari siyah yari sariydi. Ayrica Murat'in onu sevmedigine emindim ama neden cikiyorlardi bilmiyordum. Hele ki beni bu kadar cok severken dostlugumuzu bu sekilde bitirmesini hic anlamiyordum. Muratla cok iyi anlasirdik yedigimiz ictigimiz ayri gitmezdi. Ama ortada hicbir sey yokken konusmayi kesmistik. Murat cok yakisikliydi ve pesinde cok kiz vardi. Ama o buna ragmen Aysenur'u secmisti. Ne yakisiyorlardi ne de anlasiyorlardi. Hala anlam veremesemde elbet bir nedeni olmaliydi. Ona bir iki mesaj atmistim cevap vermedi. Verdiginde de tersledi.Sonrada Aysenurla ciktiklarini ogrenmistim. O kiz Muratla olan dostlugumuzu her zaman kiskanmisti. Cok kiskanc ve icten pazarlikli biriydi. Ustelik psikopat kizin tekiydi. Bir ara hamile olup da okul tuvaletinde karnina kemer baglayip klozetin ustunden atlayarak bebegi dusurmeye calistigini bile duymustum. Tanrim ne bicim bir okulda okuyordum ben boyle!!
Dusuncelerimden kurtulup telefonumu elime aldigimda Aliden mesaj vardi:
"Cikisina gelemiycem. Yarin goruselim"
Seninle gorusmek isteyen kim? Salak.
Birinci dersin bitimine dogru Eylul hala yoktu. Eylul benim en yakin arkadasimdi. Okulun en iyi yanlarindan biri de Eyluldu. Eylul uzun sacli gozluklu bir kizdi. Kendine biraz baksa cok guzeldi ama hic onemsemezdi.
Okuldan cikar cikmaz Cansuyu aradim. Agliyordu ve ise gitmedigini soyledi. Onu o halde yalniz birakmazdim direk evlerine gittim.
Kapiyi actiginda "Yaren cok kotuyum" dedi hemen "Iyi olucaksin" dedim. Odasina gectigimizde susuyordu. "Seni dinliyorum ne oldu" dedim. Ortada ciddi bir sey oldugu 36 cevapsiz aramadan ve aglamasindan belliydi. Kolay kolay aglamazdi.
"Dun ben Serdarla bulustum hatta bulusmak demeyelim" dedi sonra durdu. Serdarla 1 sene once ayrilmislardi. 3 senelik bir iliskileri Serdar baska bir kizla birlikte oldugu icin bitmisti. Sekizinci sinifta cikmaya baslamislardi. Ayni liseyi kazandilar, torpille ayni sinifa dustuler derken Serdarin capkinligi tum 3 seneyi harap etmisti.
Cansu'nun ne kadar zor donemler gecirdigini biliyorum. Bu yuzden Serdarla gorusmesine cok kizsamda belli etmedim.
"Yaren ben bir sey yaptim" dedi. "Ne yaptin" dedim. Iste simdi korkmustum. Hayatini etkileyecek bir sey yapmamaliydi. "Ne oluyor Cansu uzatma da soyle hadi" dedigimde gozleri doldu. Onu yaklasik bir senedir aglarken gormemistim. Belliki sorun buyuktu. "Biz Serdarla birlikte olduk" iste bunu duymak istemiyordum. "Sen ciddi misin" dedigimde kafasini salladi. Iste simdi yanmistik "Peki neden" dedim ve anlatmaya basladi "Dun aksam bizim cafeye geldi. Heyecandandan elim ayagim birbirine dolandi. Iceride kac bardak kirdim kac musteriyle kavga ettim anlatamam. Onu kac aydir gormuyordum. En son durakta karsilasmistik onda da yanimda Levent vardi. Neyse sonra ben cikana kadar oturdu. Tekti zaten. Boslari almaya gittigimde konustu benimle nasil oldugumu nasil gittigini falan sordu sonra kacta ciktigimi sordu soyledim sonra esyalarimi hazirlayip cikiyordum ki pesimden geldi bir seyler icmeye gidelimmi dedi kabul ettim. Arka sokaktaki bara gittigimizde icim kipir kipirdi. Mavi gozleri beni benden aliyordu. Krem rengi gomlegi ve lacivert pantolonundan bahsetmiyorum bile" durdu biraz. Tepkisizce dinliyordum "Sonra icki icmeye basladik. Ben yavastan sarhos oluyordum. Son hatirladigim sey eve gittigimizdi sonra sizmisim. Gozlerimi actigimda o yoktu ve bir not buldum cekmecenin uzerinde. Seni ozlemisim ve guzel vakit gecirdim tesekkur ederim yaziyordu. Bir de numarasi. Seni aradigimda saat gecenin dorduydu. O saatte uyanmistim ve yanimda yoktu. Sonra eve geldim. Anneannem uyuyordu zaten. Oyle iste"
Cok saskindim Cansu rahat bir kizdi ama bu kadarini yapacagini dusunmemistim. "Ne yapacaksin peki" dedim "Mesaj attim ona ve beni bir daha gormek istemedigini soyledi" Iste simdi kelimenin tam anlamiyla sicislardaydik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Unutkanlığın Alışkanlığı
Short StoryEn ufak bir unutkanlıgın devamlı hatırlatmalara nedendir bazen.. Ve kalp öyle bencildir ki sadece sahip oldugu kisiyi düşündürür sana..