Furkanla bir sevgiliden de ote gibiydik. Artik o benim hayatimin bir parcasi haline gelmisti. Tabi bu yaklasık bes aylık bir sure icerisinde olmustu. Okullarin kapanmasina bir ay kalmisti. Muratla aram duzelmisti. Aysenura gelince ailesi onu okuldan almisti. Haliyle Muratta eski haline geri donmustu. Eskisi gibi bize geliyor Annemle yemek yapiyorlardi. Furkanla da iyi anlasmislardi. Huylu huyundan vazgecmezdi ve Murat yine capkinliklara devam ediyordu. Simdi ki sevgilisi Eda sarisin renkli gozlu manken fizikli bir kizdi. Cok yakısıyorlardi. Cansu ya gelince. Serdar askere gitmisti ve artik onu dusunmuyordu. Simdiki erkek arkadasi esmer uzun boylu kivircik sacli bir cocuktu. Cansu isi biliyordu. Nerede yakisikli cocuk varsa elde ediyordu.
Bugun Murat, Eda, Cansu, yeni sevgilisi ve Furkan ben patene gidicektik. Uyandigimda saat 12 bucuktu. Ve biz bir de bulusacaktik. Hemencecik hazirlanip ciktim ki Furkan'i kapida beklerken gorunce sasirmistim. "Ne isin var burda" dedigimde aklima telefonum gelmisti. Hemen cantami karisirdim ki unutmusum. "Telefonumu alip geliyorum hemen" bir kosu telefonumu alip asagi indim "Sanada gunaydin" cigerlerim cikana kadar sarildiginda yanagina minik bir opucuk kondurdum. "Biraz gec kaldik taksiye binelim" "Taksi beklemeye kalkarsak oho" sustum bir an taksi tam karsimda bekliyordu. Furkanin bu her seyi onceden planlayan halleri beni benden aliyordu.
Neyse bulusma yerine vardigimizda hepsinden ayri ayri azar isitsemde gayet guzel bir gun gecirmistik. Sonra Furkan beni eve birakti. Biraz yatip dinlenmeye ihtiyacim vardi ki kapi caldi.
"Kim o?"
"Polis"
Yok artik ! Polisin burada ne isi vardi. Korka korka kapiyi actigimda babam kosa kosa yanima geldi ve gozumun onunde onu alip goturmeleri. Ruya miydi bu? Ya da saka olmali. Birileri bizle dalga mi geciyordu? Babam ne yapmis olabilirdi ki? O karincayi bile incitmezdi. Cok sasirmistim. Annem'de yoktu ortalikta. Aradim, defalarca calmasina ragmen acmiyordu. Cok tedirgindim son care Furkani aramakti "Furkan acilen bize gelmelisin sana ihtiyacim var" sesim titriyordu Furkani da korkutmus olucaktim ki "Hemen geliyorum" dedi. Onu gorunce rahatlamistim. Elim telefonda bekliyordum oylece. Sonra annem geldi ve olanlari ona anlattigimda bir seylerin farkindaymiscasina susuyordu. Ortada bir seyler oldugu bariz belliydi ama ne vardi neler oluyordu cok merak ediyordum. Furkan cok oturmadan gittiginde annemi konusturmaya calisiyordum. Onun bu rahat tavirlari beni sinirlendiriyordu "Anne ne oluyor artik anlatirmisin bana" cok sinirliydim "Bagirma" tek soyledigi buydu "Baska bir sey bilmezmisin sen geldiginden beri bagirmamami soyleyip duruyorsun polisler babami alip goturuyor ve biz evde boylece oturuyoruz ustelik sen gayette rahatsin" annem beni cok sasirtiyordu. "Evet biliyorum Yaren olanlari" dalga geciyor sanki biliyormus yaa gercektenmii? "Ben gidiyorum" kolumdan tutup kendine cevirdi "Hicbir yere gidemezsin baban birazdan gelir ben esyalarimi toplayip gidiyorum asil" birileri kesinlikle benimle dalga geciyordu "Ne diyorsun sen anne" sesim titrek cikmisti. Annemse sessizligini koruyor ayni zamanda da bavuluna bir kac kiyafet yerlestiriyordu. "Neden gidiyorsun ne oluyor?" kendimi cok berbat hissetmistim. Annem gidiyordu. Babam da yoktu. "Uzgunum yaren ben yurtdisina gitmeliyim. Baban uzun sure kalmaz zaten merak etme" iste ipler burda koptu "Senin karsinda cocuk yok tamam mi? Gidiyorum deyip de oyle cekip gitmek kolay mi? Ben senin kizinim hatirlatirim anne beni bu halde yalniz basima birakip nereye gidiyorsun?" annem sasirmisti. Normalde sessiz sakin biriydim bu tepkilerim onu sasirtiyordu. "Bak yaren zamani gelince ogreniceksin bir seyleri ama o zaman simdi degil" hala sakindi. Ve babam gideli neredeyse iki bucuk saat olmustu. "Bana her seyi simdi anlatiyorsun" fazla bagirmistim. "Sana hicbir seyi anlatmiycam yaren ben gidiyorum" o da bagiriyordu ve kapiya yoneldiginde "Eger gidersen seni affetmem" durdu. Uzunca bakti. Kapiyi kapatti ve gitti. Inanamiyorum öz annem beni birakip gitmisti. Beni, kizini o cok deger verdigi kizini birakip gitmisti. Olanlara anlam veremesemde bir seylerin boka sardigi cok belliydi. Simdi ne yapacaktim? Annem geri gelmezdi bir sure gelse de affedemezdim. Peki ya babam? Ya uzun sure orada kalirsa. O zaman ne yapacaktim? Bu cikmazdan nasil kurtulacaktim? Iste aklimda onlarca cevapsiz soru..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Unutkanlığın Alışkanlığı
ContoEn ufak bir unutkanlıgın devamlı hatırlatmalara nedendir bazen.. Ve kalp öyle bencildir ki sadece sahip oldugu kisiyi düşündürür sana..