Pov Mees
"Hoi Mees!" hoor ik achter me. Ik kijk draai me om en zie Vlo staan. Floor staat een stukje verder op. "Hey Vlo." zeg wat twijfelend. Wat komt hij nu doen? Hij was een paar minuten geleden nog boos op mij. Dan knikt Vlo met zijn hoofd naar Floor. Dat zou dan iets van een teken of zo moeten zijn denk ik. "Floor, kom nu." sist hij kwaad naar haar. Waar gaat dit over? Floor schudt haar hoofd. "Ik kan dit niet." fluistert ze. "Wat kan je niet?" vraag ik aan Floor. Ze doet haar mond open maar wordt ruw aan de kant geduwd door Nienke. "Mees wat je achternaam ook mag zijn!" schreeuwt ze. "Wat heb je gedaan met Nienke!" Stom verbaasd staar ik haar aan. "Wat heb je gedaan!" schreeuwt in mijn gezicht. Ik kijk even en zie dat Vlo boos voor zich uit kijkt. Duidelijk dat dit niet volgens zijn plan ging.
"Wat is er aan de hand?" vraagt Floor aan Nienke. Dat wil ik ook wel weten. "Gaat je niks aan!" antwoordt ze kwaad naar haar. Ik wil er wat van zeggen, maar ik hou mijn mond over dat. "Maar mag ik wel weten wat er is?" vraag ik. "Dat weet je zelf donders goed!" zegt Nienke kwaad. Ik schud mijn hoofd. "Als ik het had geweten wist ik wel wat er aan de hand is."
Vlo loopt naar Floor toe. "Kom Floor, we gaan hier weg." gromt Vlo. Hij pakt haar hand en trekt haar weg. Ik wil erachter aan gaan, maar dat laat Nienke niet toe. "Jij gaat nergens naar toe tot dat ik antwoord heb." Ze pakt me bij mijn pols en trekt me weer naar achter. "Wat is er dan?" vraag ik voor de tweede keer. "Wat heb je gedaab met Zianne. Ze is zo stil en afstandelijk. Zo was ze voor jou niet!" Dus was niet zo alleen tegen mij. Ze doet zo tegen iedereen. "Nienke, dat komt niet door mij. Zo doet ze ook tegen mij." Nienke kijkt me aan. "Geloof me!" Ze kijkt me nog een keer goed aan. "Hmm... Goed, ik geloof je." zegt ze dan. "Maar hoe komt het dan?" vraagt ze. "Geen idee, vraag het aan haar. Je bent haar beste vriendin." Ze knikt eerst, maar vlak daarna schudt ze haar hoofd. "Lukt niet. Ze ontwijkt me al weken." Ik zucht. Hoe graag ik ook wil weten wat er met Zianne is. Ik moet eerst zien te weten komen wat er met Vlo is. "Nien, ik zou wel een poging wagen om met Zianne te praten. Mag ik nu gaan?" Nienke knikt. "Ga maar Mees." zegt ze. Ik pak snel mijn tas en ren naar buiten.
Als ik buiten kom zie ik Vlorile en Floor staan. Ze lopen hand in hand weg. Alles is goed. Of lijkt dat alleen maar zo?
Pov Floor
Dit gaat fout aflopen. Wat heb ik gedaan. Mees draait zich om. "Hey Vlo." zegt hij twijfelend. Vlo kijkt naar mij en knikt met zijn hoofd. Dat is teken. Maar in plaats naar hem toe te lopen blijf ik stil staan. "Floor, kom eens." sist Vlo. Ik schud mijn hoofd. "Ik kan dit niet." fluister ik. Mees kijkt ons vragend aan. "Wat kan je niet?" vraagt hij. Ik wou nog wat zeggen maar werd ruw opzij geduwd.
"Mees wat je achternaam ook mag zijn wat heb je gedaan met Zianne!" schreeuwt Nienke. Dankjewel Nienke voor het redden van mijn leven. "Reageer eens!" schreeuwt ze. Stom verbaast staart Mees haar aan. En Vlo kijkt kwaad voor zich uit. "Wat is er dan aan de hand?" vraag ik aan Nienke. "Dat gaat jou niks aan." antwoordt ze kwaad. "Maar mag ik wel weten wat er is?" vraagt Mees. "Dat weet jezelf donders goed." Mees schudt zijn hoofd. "Als ik het had geweten wist ik wel wat er aan de hand is." Mees blijft rustig terwijl Nienke tegen hem aan het schreeuwen is.
"Kom Floor, we gaan." gromt Vlo kwaad. Hij pakt mijn hand stevig vast en trek me mee naar buiten. Ik probeer mijn hand uit de zijne te halen, maar Vlo laat niet zo makkelijk los. "Vlo laat mijn hand los." zeg ik kwaad. Hij luistert niet naar mij. Wat is er toch met hem? Ik trek hard mijn hand terug. Mijn hand schiet weg uit die van hem. Vlo stopt en kijkt mij aan. "Wat Floor?" vraagt hij kwaad. "Nee Vlo, dit kan niet. Je kan Mees dat niet aandoen. Ik heb het hele verhaal gehoord en ik snap het ergens ook wel. Maar wat je net wou doen kan gewoon niet! Ik ben blij dat Nienke kwam! Wat is er toch Vlo. Ik ben er zeker van, het is niet alleen Mees. Je weet dat je me alles kan vertellen. Ik zou naar je luisteren en je nooit in de steek laten. Je bent mijn beste vriend." Vlo kijkt naar de grond. Ik zucht diep en pak zijn hand. "Ik ben niet boos op je. Echt niet." Vlo kijkt me gekwetst aan. "Sorry Vlo." "Nee, als iemand hier sorry moet zeggen ben ik dat. Ik was niet goed bezig." zegt hij. Hij heeft door dat hij verkeerd bezig is. "Wat ga je doen aan Mees?" vraag ik. "Hij vraagt zich vast aan wat er nou precies gebeurde." Vlorile knikt. "Ik moet met hem praten. Maar niet nu. Ik doe het morgen wel." zeg hij. "Is goed. Zullen we dan nu naar huis gaan." Hij pakt mijn hand. Nu op een lieve manier en niet op een hardhandige manier.
JE LEEST
Voorgoed Verdwenen - Vlees fanfictie
Mystery / ThrillerTijdelijk gestopt! Een fanfictie over Vlorile en Mees (@Vlorile en @myvs002) ------ Alles veranderd als de 16 jarige Iris word vermoord. De dader is onbekend en er zijn weinige aanwijzingen. Het is sowieso duidelijk dat de moord gepland was. Iris'...