Hoofdstuk 31

25 6 2
                                    

Pov Vlorile

Er kwam meer bezoek voor Floor dus ik besloot om maar weg te gaan. Ik heb ook nog iets anders te doen. Namelijk achterkomen wie -5 is. Er moeten iets van aanwijzingen in de boekjes zitten. Ik moet dan als eerst alle boekjes hebben. De enige persoon die alles weet is Collin. Ik moet dat briefje hebben. Gelukkig heeft hij zijn nummer aan mij gegeven. Ik stuurde hem een appje om te vragen of we een keer kunnen afspreken. Hopelijk zegt hij ja.

Het eerste wat me opvalt als ik thuis kom, is dat er meer jassen ophangen. Ik hoor meerdere stemmen. Is er bezoek? Ik loop de woonkamer binnen.
"Het Vlootje!" roept mijn zus als ze me ziet. Verbaast kijk ik haar aan.
"Hey Anna." Ze staat op een geeft me een knuffel. Anna was voor 1 jaar in Engeland gaan wonen bij onze oom en tante. Anna is nog geen jaar ouder dan mij.
"Ik heb je gemist." zegt ze. "Ik had niemand, behalve Ian, om te irriteren." Ze lacht. Ian is haar vriendje die ze ontmoet heeft in Londen. Ik mag hem wel. Anna heeft al veel vriendjes gehad en ik heb nog nooit iemand echt gemogen. Anna laat me los.
"Waarom ben je al terug? Je hoort pas over over 3 maanden terug te komen." 
"Heeft hij het nog niet gehoord?" vraagt Anna aan onze moeder. Ze schudt haar hoofd.
"Vlo, je oom is ernstig ziek. Hij word ook waarschijnlijk niet beter. Je tante wilt het liefst zovaak mogelijk bij hem in het ziekenhuis zijn. Daarom is Anna weer terug." vertelt ze.

Na een gezellig middag met Anna en Ian besloot ik om verder te gaan met de zoektocht naar de boekjes. Inbreken in Collins huis gaat lastig worden. Vooral omdat ik hem niet eerst uit zijn huis kan lokken en dan stiekem naar binnen kan glippen. Nee, dat gaat hij doorhebben. Ik heb hulp nodig. Ik heb Mees zijn hulp nodig. Alleen hij is boos op mij. Die zoen betekende niks voor mij, maar wel wat voor hem. Het betekende het einde van zijn relatie met Zianne. Ik wil het goed maken maar ik weet niet hoe. Ik kan er niet voor zorgen dat ze samen komen. Of wel? Misschien als ik met Zianne ga praten, komt het wel goed.

Ik fiets snel naar Zianne. Ik weet niet of ze wel thuis is. Dat is een probleem voor later. Mijn fiets gooi ik buiten in haar tuin. Ik druk op de deurbel en al snel word de deur open gedaan. Zodra Zianne mij ziet wilt ze de deur dicht doen, maar ik spring er snel tussen.
"Kunnen we even praten." Ik kijk haar smekend aan. In haar ogen kan je zien hoe boos ze op me is.
"Hou het kort." zegt ze en loop naar boven.

Boven begin ik met mijn verhaal. Ik vertel alles. Hoe ik hun zag ik het park, dat ik daarna weg rende toen ik haar en Mees zag zoenen. Dat ik Mees zoende uit jaloezie omdat hij wel liefde heeft gevonden en ik niet. Alles wat er gebeurd is die dag is mijn schuld. Zianne reageert er niet op. Ze loopt rond door haar kamer. Ik zit zenuwachtig op haat stoel.
"Het is inderdaad jou schuld." zegt ze. "Maar Mees had het me kunnen vertellen. Iedereen weet hoe erg ik het waardeer als je de waarheid vertelt. Als hij me zijn verhaal had vertelt, was ik boos op jou geweest want hoe durf je mijn vriendje te zoenen. Dan ben je wel helemaal gek in je hoofd. Maar ik vind het lief van je dat je het goed probeert te maken tussen mij en Mees. Om eerlijk te zijn, ik vind hem nog steeds erg leuk. Alleen ik kan hem nog niet terug nemen. Ik heb wat tijd nodig. Het spijt me Vlo." Ik knik begrijpelijk. Teleurgesteld fiets ik weer terug naar huis.

Een paar uur later hoorde ik mijn moeder zeggen dat ik naar beneden moest omdat er iemand voor mij was. Ik ben er niet voor in de stemming maar het lijkt er op dat ik geen keuze heb. Beneden in de woonkamer staat Mees. Mag ik nu weer terug naar boven? Ik draai me om om weer terug naar boven te sprinten.
"Vlo! Wacht! Zianne heeft me gebeld en gezegd wat jij verteld hebt. Dat is echt lief van je. Het blijft jammer dat ze me niet terug wilt, maar dat was niet de redej waarvoor ik hier kwam. Ik heb je hulp nodig. Er is namelijk iets gebeurd." Mees' gezicht staat ernstig. Wat zou er aan de hand zijn?

Mees pakt een papiertje uit zijn zak en geeft het aan mij. Ik vouw het open en begin met lezen.

Hoi Mees
Wij zijn zo blij dat je onze hulp wilt. Nou ja, wij weten het al, maar als je wilt wat wij weten, moet je er wel iets voor doen. We hebben samen lang nagedacht, ongeveer 10 minuten, over je opdracht. En dat is zorg dat Nienke je vriendin word.
Veel succes Meesje
X -5

Niet ook Mees. Iris, Floor, Mees, waarom iedereen waar ik om geef. Waarom ik dan niet?
"Vlorile?" Mees zwaait met zijn handen voor mijn gezicht als ik te ver in mijn gedachten ben verzonken.
"-5, zij waren ook de mensen die Iris lastig vielen en hoogstwaarschijnlijk zitten zij ook achter het ongeluk met de vuurpijl waardoor Floor nu in een coma ligt. We moeten er achter komen wie ze zijn. Ik kan hier niet meer tegen. Ik sprak ongeveer een week geleden met Collin, hij heeft informatie over de locatie van de boekjes. Die moeten we zien te krijgen."
"Ga je het aan Collin vragen?" Ik schud mijn hoofd.
"We gaan die lijst stelen."
"Stelen? Hoe wil je dat nou weer gaan doen?"
Ik vertel Mees mijn hele plan. Ik zorg dat Collin zijn huis verlaat zodat Mees naar binnen kan gaan. Hij gaat niks doorhebben omdat ik sta op de plaats waar we hebben afgesproken. Dit plan kan niet mis gaan.

Voorgoed Verdwenen - Vlees fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu