‘wakker worden Hope, vandaag is de grote dag.’ zei hij. ‘eehm.. hoe bedoel je?’ zei ze half stotterend. hij antwoordde met een brede grijns op zijn gezicht. ‘mijn nieuwe schatjes, jullie gaan veel geld opleveren voor mij. Of anders…’ zei hij en liep naar de deur. ‘of anders wat?’ zei ze met een lichte trilling in haar stem. ‘tjaa, dat merk je vanzelf als je niet meewerkt.’ Hij pakte de hendel van de deur en wou het kamertje uitlopen. ‘ik wil het weten!’ zei ze, ze liep naar hem toe en stond nu een meter van zijn neus vandaan. ‘dan kan je familie je niet meer zoeken. Ik snij ze een voor een de keel door.’ zelf moest hij keihard lachen om zijn dreigement. Hope wist wel dat hij het niet ging doen, maar werd er wel bang van. ‘trek je kleren aan.’ Zei hij kortaf. ‘lets go!’
Het was 22:00 in de avond en na een tijdje rijden kwamen Hope, Jenni en Frank bij een oud, verlaten gebouwtje. ‘hier worden onze drugs gemaakt, en die gaan jullie twee voor mij verkopen. En als jullie wat meer ervaring hebben, gaan jullie ze zelf ook maken.’ Zei hij en liep met de 2 meisjes het gebouw binnen. ‘dit is Jeffrey.’ Zei hij en stelde hun voor aan een lange, magere man. ‘hij doet alle voorbereidingen.’ Zei hij en liep verder. ‘en dit is Menno, hij maakt alles.’ Hij legde zijn hand op een iets stevige, kleine man, van rond de 40 jaar. ‘en als laatste hebben we nog ons vrouwtje Pricilla, zij maakt en verkoopt het.’ Zei hij tenslotte. Pricilla is een vrouw van rond de 25 jaar. ‘pricilla en jullie zien er niet verdacht uit, dus gaat de politie jullie ook niet zo snel ondervragen of naar het politiebureau brengen. Voordeel dus.’ Zei hij met een glimlach. ‘er zijn wel een paar afspraken voor ik jullie op pad zet.’ Zei hij met een serieus gezicht. ‘jullie noemen nooit, maar dan ook nooit, voor wie jullie werken. Wiet is 6 euro per gram, XTC 4 euro per pilletje en cocaïne is 45 euro per gram. Begrepen?’ hij legde zijn elleboog op Pricilla’s schouder. de meisjes knikten stug. ‘maar.. hoe moeten we dan vragen of iemand wat wil kopen? Gewoon zeggen hé wil je wat drugs kopen?’ vroeg Jenni. ‘je ziet meestal wel welke gebruiken of niet. En anders als je een paar hints geeft, komen ze naar je toe.’ Zei Frank. Hij gaf hun allebei 5 zakjes wiet, 20 pillen en 4 ingepakte grammen cocaïne. ‘er is er een feest hier in de buurt, probeer daar zoveel mogelijk te verkopen. En als jullie weglopen, ik weet jullie te vinden.’ Zei Frank op een dreigende toon. De meisjes knikten en liepen met knikkende knieën weg van het gebouwtje en liepen naar het feest toe, bang en onzeker voor wat er ging gebeuren...
JE LEEST
Survive
Horroralles is donker, je bent ontvoerd. samen met je vriendin ben je in een huis gestopt door een drugsdealer. daar werken jullie voor. maanden lang, jaren lang dealen. en wat als hij jullie vervangt? waar ga je dan heen? diep, diep onder de grond in ee...