👆this vid has nothin to do with this part. Saje letak sbb dia pon psl SPM and author suka lagu dia😆.
-----------------------------------------------------------
-DLM KELAS-WARDAH POV
Tahun ni dpt sekelas dgn NEWBIN(I) lg!! Yeay~! Tiba2 aku rasa mcm berat kat belakang. Aku toleh dan nampak Iylia. Dia peluk aku dari belakang dgn meletakkan tangan dia atas bahu kiri aku. Muka dia mcm muram.
"Kau okay x? Hari first skolah x kan dh muram?" Tanya aku.
"Mana x nye..GB bg ucapan panjang lebar..ape? Dia igt kita ade masa ke nk dgr ucapan dia tu?" Rungut dia.
Aku gelak dgn telatah dia. Kami masuk ke dlm kelas 5 Nilam. Aku duduk di sebelah Nad. Iylia terus berlari ke arah Ad dan duduk sebelah dia. Ade beberapa murid yg aku kenal dan ade yg x berapa nk kenal. Mungkin balqis dan nad kenal. Yelh~ diorg kan 'friendly'. Ntah2 1 skolah ni diorg kenal. Selepas beberapa minit,ade sorg guru perempuan masuk. Semua murid cpt2 duduk.
"AsSalam,semua."(cikgu tu bg salam penuh tapi saya tulis short form) Guru itu memberi salam. Suaranya lembut tapi tegas. "Saya, Cikgu Suzuraini atau blh panggil Cikgu Jue. Saya akan menjadi guru kelas kamu semua dan juga guru BM kamu." Terang cikgu tu.
Cikgu Jue? Hurmm..kalau aku panggil Cikgu Suzu je xleh ke? Hurmm..lantak lh~.
"Jadi mcm biasa,cg nk lantik ketua dan penolong ketua kelas. Sape2 nk cadangkan calon atau nk cadangkan diri sendiri pon blh." Kata cg suzu.
Sape ye?? Byk kali aku fikir,tapi masih x tau sape yg lyk. Kalau nk tgk muka2 laki dlm kelas ni..byk yg hampeh je. Perempuan plak...ntah lh.
"Siapa2 je yg kamu rasa lyk kamu blh cadangkan." Kata cg lagi sekali memandangkan xde sape2 yg mencalonkan diri atau mencadangkan org.
"Saya cadangkan Iqmal Alfi sebagai ketua kelas." Kata Akram yg duduk di tepi tingkap belah plg kiri kelas.
"Haa..mcm tulh bagus. Mana Iqmal? Sila bangun dan berdiri di hadapan kelas." Arah cikgu. Iqmal berjln kedepan kelas dgn tersenyum malu bercampur dgn gembira.
"Eleh,jadi ketua kelas pon nk bangga ke mamat ni?" Bisik Iylia yg duduk di hadapan aku.
"Jeles ke?" Sindir nadiah pada iylia.
Iylia tidak membalas. Dia cuma menjelingkan matanye tanda bengang. Aku tertawa melihat telatah dia.
"X kan sorg je? Lg2!" Kata cg dgn senyuman di bibir.
"Saya cadangkan diri saya sebagai ketua kelas." Kata Akmal dgn suara yg kuat. Dia tersenyum bangga.
"Haa..mcm nilh cg nak. Berani cadangkan diri sendiri. Sila ke dpn ye Akmal." Kata cg dgn ceria.
Akmal berjln ke dpn kelas.
*pemilihan berjln mcm biasa dan diteruskan dgn pemilihan penolong ketua kelas*
"Jadi,dh muktamad ye. Akmal sebagai ketua kelas dan Damia sebagai penolong." Kata cg
END OF POV
IYLIA POV
Bestnyelh dak2 ni. Dpt jadi tulh..nilh. Aku? Cam biasa~ jadi dak yg x berjawatan. Bebas! Tapi x berapa nk bebas..tahun ni SPM weh!! Seteresss!! Aku mengelamun fikirkan masa dpn tapi tiba-tiba dihentikan bila ad mencubit lengan aku.
"Ah!! Sakit lh~" rungut aku sambil mengurut lengan aku.
"Padan muka! Mengelamun lg. Pikirkan sape lh tu. Cg suruh kenalkan diri lh! Lps ni kau! Haih." Bebel adryana.
Aduh..teruknye aku berangan. Sampai x sedar ape jadi. Ish3.
"Heheheh" aku tersengih.
Lps habis giliran Amirah,tiba giliran aku. Aku bangun dan perkenalkan diri. Xlh panjang sgt sbb kebykkan nye dlm kelas tu dh kenal aku. Yg penting diorg tau maklumat penting. Mcm nama penuh,alamat dan tarikh hari jadi. Selepas hbis giliran aku,adryana pula dan diikuti dgn nadiah dan seterusnya.
-----------------------------------------------------------
Yeay,2 updates in 1 day~! Sorrylh kalau part ni pendek sgt ke. And kalau ade kekurangan mohon maaf. Hope korg enjoy!Pls vote and comment!😉🙇
YOU ARE READING
Finding True Love {COMPLETED}
RomansaCerita yg tiada pengakhiran. Kisah pengorbanan seorg sahabat,cinta yg tidak kesampaian dan penuh dgn konflik. . Adryana, seorg gadis muda yg bercita-cita tinggi dan sanggup buat apa sahaja untuk mendptkan apa yg diingini. . Fayyadh,kawan adryana sej...