Alangkah terkejutnye kami bila melihat ade seseorg duduk di atas sofa dgn selamba. Dia tgh tgk tv tapi berhenti bila dia nampak kitorg masuk. Dia merenung lama muka kitorg.
"H-hi." Sapa Iylia. "May we know,who are you?" Sambung dia.
"O-ouh,sorry." Kata perempuan tu lalu gelak dgn awkward. "I am sohee,Jeon Sohee." Kata Sohee.
"Ouh,hi! My name is Iylia. This is Wardah and Adryana." Kata Iylia dgn senyuman sambil menunjuk ke arah aku dan War. Eh dia ni..sng2 je perkenalkan org.
"Hi,everyone. I am the new tenant. I think the landlord had inform you about me...right?" Tanya Sohee.
Wardah terus check phone dia.
"A ah. Betullh. A ah,dia lh." Kata Wardah sambil membaca mesej dari pemilik rumah sewa ni.
"I checked all of your room. All bed are taken except one in that room." Kata sohee lalu menunjuk ke arah bilik aku. Oh tidak,tidak3. Nape dia kene duduk ngan aku?! Haih..xpe..belum kenal belum tahu.
"Wait,did you said all of our room? All?" Tanya War dgn nada terkejut.
"Yeah...why?" Tanya Sohee pelik. Aku pon pelik...OUHHHH...ish3.
"You shouldn't do that,you know. It's not nice to go into someone room without permission~." Terang Iylia.
"Ouh,I'm sorry~." Kata Sohee.
"It's okay.." kata Iylia lalu berjln masuk ke bilik dia.
Tanpa berckp ape2,aku dan War masuk ke bilik masing2. Aku rasa Sohee tu sambung tgk tv kot. Rasanyalh.
Aku masuk dlm bilik aku. Atau,patut aku panggil..bilik kitorg? Ape2 jelh. Brg dia x lh byk sgt. Okay lh~. Aku bukak tudung aku dan menukar baju aku kepada yg t-shirt putih lengan pendek dan seluar track. Aku keluar dari bilik dan memandang sohee. Wah,dia buat mcm rumah ni dia sorg yg punya. Kaki atas meja. Keliling penuh dgn beg potato chips. Jgn dia x kemas sudh.
Aku pergi ke arah tempat simpan cawan. Mug aku xde. Aku menoleh ke arah Sohee. Dia tgh menghirup air ari dlm mug..mug aku! Aku berjln cpt ke arah dia.
"Yah!" Jerit aku.
"N-nae?" Kata dia tersekat-sekat akibat terkejut.
"That mug. Thats mine. You shouldn't use others mug!" Jerit aku. X lama kemudian,aku kembali ke realiti. "I-i mean,it is not healthy to use other's mug. Jerms may spread.." kata aku dgn perlahan.
"S-sorry.." kata dia perlahan. Dia memberikan mug tu kembali pada aku. Aku mengambil mug aku.
"Sorry..I didn't mean to-"
"Gwenchana~." Kata dia dgn senyuman lalu meneruskan aktiviti dia,menonton k-drama.
Aku terkedu sekejap sebelum tiba2 Wardah menarik lengan aku. Dia membawa aku ke dapur.
"Pesal kau jerit?? Mug je pon.." kata War sambil memandang mug aku.
"Aku tau..tapi..mug ni spesial skit.." kata aku perlahan.
"Spesial? Pesal lak??" Tanya War pelik.
"Mug ni....Fayyadh yg bg.." kata aku malu2 sambil memandang ke arah mug tu.
"W-what??" Tanya terkejut lalu tergelak. Kuat lak tu. Sampai terbatuk-batuk. Aku ketuk baru tau.
"Sorry..cuma lwk." Kata wardah lalu megesat air mata yg bertakung dlm double-eyebag dia tu.
"Haih." Keluh aku lalu meletakkan mug aku dlm sinki. Aku berjln meninggalkan dia lalu masuk dlm bilik aku.
FAYYADH POV
Dh cukup lh aku tinggal ngan mamat Korea. Nape? Nape kene tambah lg satu?
Flashback
"Hello,my name is Jeon Jungkook but you can call me Jungkook or-"
"Hi." Kata aku singkat lalu meninggalkan dia di ruang tamu. Mls lh nk lyn. Aku masuk dlm bilik aku dan mengunci pintu. Lantak lh,adw jimin ngan tae tu. Pandai2 lh diorg.
End Of Flashback
Aku still x tau nape,tapi..aku rasa mcm ade bende x kene ngan dia. Idk,I just sense something. Haih..ah. Pape jelh! Aku tido dan lupakan hal tadi.
Baru je aku nk lelap tiba2 aku dgr ketukan pintu. Sape lak ketuk pintu aku ni?
Aku membuka pintu. Kelihatan Jimin tercegat di dpn pintu.
"Yes?" Tanya aku.
"Whats with the attitude?" Tanya dia dgn muka bengang.
"Whats wrong?" Tanya aku lg mls nk lyn.
"You can't and shouldn't treat him that way,you know?" Kata dia dgn tegas.
"Okay." Jwb aku ringkas lalu menutup pintu aku. Aku mengunci pintu aku. Mls lh nk kacau org camtu. Bukan dpt faedah pon. Aku kembali duduk dia atas katil aku lalu melepaskan keluhan besar. Aku baring dan pejam mata aku. Dlm beberapa minit,aku dh terlelap.
--------------------------------------
Hey,a short update. I want to write more but just can't. Maybe some of you know what had happened to SHINee's Jonghyun this evening. As a half shawol,I would like to convey my condolences to his family and others. It is really sad to hear bout this when we know that he will do his comeback soon..So,hope you enjoy reading!
Pls vote and comment😊. Tq🙇.
YOU ARE READING
Finding True Love {COMPLETED}
RomanceCerita yg tiada pengakhiran. Kisah pengorbanan seorg sahabat,cinta yg tidak kesampaian dan penuh dgn konflik. . Adryana, seorg gadis muda yg bercita-cita tinggi dan sanggup buat apa sahaja untuk mendptkan apa yg diingini. . Fayyadh,kawan adryana sej...