#24

30 5 0
                                    

"K-kau.." ye,aku terkedu. Aku dh menyangka Fayyadh mungkin akan bersama dgn perempuan lain drpd 'hint' yg aku dpt dari mimpi yg berulang kali muncul. Tapi nape Sohee? Perempuan yg plg aku percaya...why?

"Whats wrong?" Tanya Taehyung yg tidak phm akan situasi tersebut.

"I think we need to talk." Kata Sohee selepas tgk muka aku yg penuh dgn kekeliruan. Dia memegang tangan aku dgn lembut.

Aku melepaskan genggaman nye dgn perasaan marah. Ye,aku mrh. Aku x puas hati. Nape? Aku x kisah diorg nk bersama,tapi nape x bgtau aku? Aku x lyk ke nk tau? And,Sohee nampak sgt happy pg tadi..sbb ni ke?

"Yes,let's talk Ad." Kata Fayyadh lalu memegang tangan aku(beralaskan baju) dan menarik aku ke satu tempat kat taman tu. Aku cuba menarik tangan aku semula tapi dia genggam kuat sgt. Eii

Bila dia lpskan tgn aku,aku cpt2 memeriksa tangan aku takut ade lebam ke pe ke.

"X yah nk risau sgt lh." Kata Fayyadh.

Tanpa aku sedar Taehyung dan Sohee mengikuti kami dari belakang.

Taehyung berdiri menghadap Fayyadh. Dia cuba membuat wajah serius yg x berapa nk menjadi. Xpelh,asalkan cuba..

"What is happening right now,actually? Can someone tell me the whole story." Tanya dia.

Aku menarik tepi t-shirt dia lalu membawa dia jauh skit dari situ. Aku menceritakan ttg aku dan Fayyadh. Dan juga Sohee. Mcm mana aku percaya Sohee,ah...nape aku bodoh sgt?

Tiba2,air mata aku mula mengalir.

"Yah.." kata Taehyung lembut. Dia memberikan tisu yg ahjussi ais krim tadi bagi,pada aku. Aku tersenyum nipis. Aku mengelap air mata aku.

Aku berjln ke tempat Sohee dan Fayyadh tadi.

"So,Sohee?" Tanya aku dgn nada sinis.

"Ad.."

"No3,it's okay. Look,Fayyadh. I don't care kau nk suka sape pon,suka lh. Aku x kesah pon. Sbb aku sedar,yg mmg kita xde jodoh. There is...nothing. But that doesn't mean that kita kene putuskan hubungan SAMPAI KAU X BGTAU AKU WHAT IS HAPPENING! Aku nk tau Fayyadh,aku kwn kau...aku nk tau. Tapi kau..kau lyn aku mcm dh x wujud dlm dunia ni. Why? I WANT TO KNOW WHY." Kata aku. Air mata aku bercucuran keluar. Finally. Finnaly,aku blh luahkan semua isi hati aku.

"Look,aku x de hati pon dekat Sohee. I just want to be her friend." Kata Fayyadh.

"Sohee,Tae..can u leave us for a moment?" Tanya aku perlahan.

"Sure.." jwb mereka. Sohee dh menunduk sedih. Tiba2,aku rasa berslh plak kat dia. Tapi sygnye,ego aku lbih tinggi.

"You want to be Sohee's friend? Okay fine..tapi x kan lh kau nk jadi kwn seseorg tu,kau kene lupakan kwn kau yg lain?

"Hey,how about Wardah..Iylia. Diorg kat mana? Kau tinggalkan diorg gak en? Semata-mata sbb nk kluar dgn jantan tu."

"Jantan? Wah..sdp nye bahasa."

"Suka hati aku lh nk panggil dia ape,badan aku." Kata Fayyadh lalu memandang ke arah lain.

"Okay,can't we redo things or something? Aku x nk kehilangan kau.." sambung dia.

"Ohohoho,you don't want to kehilangan aku,now?" Kata aku dgn sinis. "Ey,x pyhlh. Aku dh muak lh dgn perangai tu. Fayyadh,aku kenal kau dari skolah rendah. You never,NEVER takes things seriously."

"That is an old me. Aku dh matang,ad. Look, I'm sorry kay. X blh ke kita jadi mcm dulu?" Tanya Fayyadh dgn nada rayu.

"Dulu mcm mana?"

"When we fell in love with each other?"

"No,kau ckp sng lh Fayyadh. To me...*sigh* it's just...too late now." Kata aku lalu beredar dari situ.

Aku mencari Taehyung,aku nampak dia mcm tgh tenangkan Sohee. Hurmm,poor them..kene heret dlm bende yg xde kene mengene ngan diorg. Well,idk whose fault it is.

"Tae." Kata aku lembut. Aku berjln ke arah kereta menandakan aku nk blk.

"Wh-"

"Don't ask." Aku mengeluh sekali lg.

Finding True Love {COMPLETED}Where stories live. Discover now