#7

49 7 11
                                    

The pic? Well..they are picnicking in the garden(?) so...it connects~? And both of my bias is in there!! Yahoo~!
-----------------------------------------------------------
-PTG ESOKNYE-

FAYYADH POV

Pukul 1.00 tepat aku dh mandi. X tau kenapa tapi hari ni rasa debar lain mcm. X seteruk masa dlm dewan peksa but teruk ah. Lps aku mandi,aku bersiap. Aku cari baju yg plg kemas aku ade dan pakai wangian. Nape? Aku pon x pasti. Yg aku tau,aku akan confess ape yg aku rasa kat Ad hari ni..dan mungkin tulh sbb nye. Lps hbis bersiap,aku solat Zohor. Sambil tunggu pukul 2,aku tgk tv.

'RINGG RINGG'

Phone aku berbunyi. Ad.

******************************
ADRYANA

Kau dh siap ke? Dh nk kul 2 dh.
******************************
Mak aih minah ni. Aku yg ajak kluar, dia yg tanya dh siap ke blum. Hurm,x kesah ah. Aku type 'dh' and........send. Aku ambik ape yg patut cam duit.....just duit dan phone aku. Aku kluar dari bilik aku. Aku salam mak aku and aku kluar dari umah. Aku jln kaki ke blok umah Ad.

Semakin hampir aku dgn blok umah dia,aku nampak sorg pompuan yg aku cukup kenal, Ad. Dia menoleh ke arah aku setelah aku panggil(jerit sebenarnya) nama dia tuk beberapa kali.

"Fayyadh!" Jerit Ad.

Aku berlari ke arah dia. Bukan gelojoh ye..nk cpt~. Aku lari..lari..lari..haih bila nk sampai nih.

Makin lama,aku makin dekat dgn dia. Tapi tiba-tiba,akibat berlari laju sgt..kaki aku terlenggar batu kecil yg mengakibatkan aku tersadung. Kalau aku tersedung atas tanah xpe...masalahnye aku tersadung tu terlanggar plak si Ad. Haih,pesal dia kene dekat sgt ngan aku masa tu. Nk dibuat cerita, aku terjatuh bersama dia. Atau lebih tepat,aku jatuh atas dia.

Kitorg 'hbiskan' masa merenung muka masing2. Yg peliknye, dia atau aku x jerit kesakitan. Lebih kepada malu. Lepas beberapa minit yg terasa mcm berabad lamanya,kitorg blk ke alam realiti. Muka masing2 dh start merah. Aku tlg dia bangun. Kitorg bersihkan skit baju kitorg yg penuh dgn batu.

"Sorry." Tu je yg aku mampu ckp. 'Sorry'

"Xpe.." kata Ad. Dan aku tau dia x maksudkan tu. Aku tau dia mrh kat aku. Haih,Fayyadh2..apelh nasib kau. Tulh,tadi kluar umah x baca bismillah. Kan dh jadi cani!

"Jomlh. Nnti kita ketinggalan bas lak." Kata aku tanpa memandang muka dia atau kearah dia pon. Ye,aku malu.

END OF POV
***********************
-THAQWA-

"Lepas ni kita nk gi mana?" Tanya Ad memulakan perbualan. Mungkin dia dh lupa psl insiden tadi sbb muka dia tampak tenang. Baguslh..

"Ermm..taman nk?" Tanya Fayyadh tanpa berfikir. Yelh,dia dh rancang bende ni sebelum SPM lg.

"Aku okay je." Kata Ad dgn senyuman.

Kitorg sambung makan dgn senyap tapi terhenti bila..

"Ooo!! Dating x ajak!" Jerit Iylia secara tiba-tiba. Xde angin,xde ribut. Tetibe je dia mucul. Haih.

Suasana jadi senyap seketika.

"Kau buat pe kat sini?!" Tanya Ad dgn muka terkejut campur mrh.

"Well,cerita dia camni. Aku lapa. Aku kluar umah. Aku x tau nk gi mana. Aku gi Thaqwa. Aku duk kat sana tu. Aku nampak korg. Aku tegur! And,restoran ni bukan bpk korg punya. So,biarlh aku nk dtg." Kata Iylia dgn selamba tanpa mengetahui dia sedang mengacau bende yg plg penting dlm hidup Ad dan Fayyadh.

Ad dan Fayyadh memberikan jelingan maut pada Iylia membuatkan dia takut.

"Alaa..korg ni. Kalau m-mrh pon..t-tak yah lh s-sampai nk pandang kita c-cam-camtu tho." Kata Iylia yg dlm ketakutan.

"Dh hbis makan dh?" Tanya Fayyadh.

"Dh.." kata Iylia perlahan.

"Kalau dh,sila blk ye Cik Iylia." Kata Ad pula. Waa,belum ape2 dh sekepala dh si payad ngan ad ni.

"K fain..duh. Igt ke ko nk byr aku punya makanan. Gentleman lh skit payad~! Belanja ah~." Kata Iylia tanpa malu2.

"Gentleman pale kau! Ko mmg x reti malu eh?" Jerit Ad.

"Okk aku blah. Lek ah..jgn marah. Bye!!" Kata Iylia lalu cau dari situ. Dia membyr makanan dia dan memberikan lambaian terakhir namun x dibalas. Syian..

Ad dan Fayyadh menghabiskan makanan masing2. Skang baru lh nk tunjuk Fayyadh ni gentle ke x gentle. First,dia kemas pinggan diorg. Letak setempat lh maksudnya. Second,dia belanja ad. Third,baki duit dia..siap sedekah dlm tabung bhai. Okay,yg third tu x pasti dia ikhlas ke x. Ad cuma tgk saje setiap pergerakan Fayyadh. Nk tergelak pon ade sebenarnya. Yelh,dia x pernah tgk Fayyadh camtu. Bila dpt tgk,x tau nk react camne.

************************
-TAMAN-

Fayyadh dan Adryana berjalan berdua-duaan kat taman. Masa tu redup je and x ramai sgt org. Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Romantik en? Alangkah baiknye kalau bende tu terjadi.

-REALITI-

Hari ni panas terik. Angin? Hohoho..tidak2. Hanya guna tangan sebagai kipas segera. Org pulak? Sekor makhluk Allah pon xde kat situ. Yg ade? Hanyalh pasangan yg x official ni je. Fayyadh,dan Adryana.

"Hehehe..pns plak hari ni kan.." kata Fayyadh dgn fake smile dimuka sambil mengipas mukanya yg panas.

"Hahaha." Fake laugh dari Ad.

"Ermm..ape kata kita pegi beli ais krim? Xdelh panas sgt kan.." cadang Fayyadh. "And kalau nk duduk dlm seven eleven tu pon xpe. X pyh lh duduk sini." Tambahnye.

"Ermm,okay gak." Kata Ad dgn riang.

Mereka berdua bangun. Dan berjln menuju Seven Eleven. Sedang Adryana berjln,ade sorg mamat yg berkulit putih melepak,handsome,x berapa nk tinggi sgt,muka ala2 korean gitu melanggarnye.

"Ouh,maaf2." Katanya dlm bahasa Melayu nye yg tidak berapa nk bagus.

Terbeliak mata adryana.

'MasyaAllah. Indahnye ciptaan tuhan.' Kata Ad dlm hati sambil tersenyum ke arah jejaka tu. Waa,inikah yg dipanggil 'Jatuh cinta pandang pertama'?

"Ad,are you okay?" Tanya Fayyadh membawa Adryana blk ke alam realiti.

"Hm? Oh,yeah. It's okay." Kata Adryana yg masih tidak blh berhenti pandang mamat tu.

"Sorry..miss..?" Tanya pemuda itu.

"Ouh,you can call me Adryana." Kata Ad.

"Ouh. Sorry Miss Adryana. I am Taehyung. Kim Taehyung" Kata pemuda itu dgn senyuman yg manis bak gula.

"It's okay. You can go now." Kata Fayyadh yg berasa agak x selesa.

"Okay,sorry again!" Kata pemuda itu sebelum blah dari situ.

"Handsomenye~ and korean lak tu..haih. If only he can be my future husband." Kata Ad dgn senyuman membuatkan Fayyadh tersedak.

"W-what? Pe ko kata?" Tanya Fayyadh yg berasa cemas.

"Aku kata,aku nk dia jadi bakal suami aku. Tupon kalau x mustahil.."

"O-ouh. Hurm..jomlh gi Seven Eleven. Dh panas dh ni." Kata Fayyadh.

Mereka sambung perjalanan mereka ke Seven Eleven.

**************************
"Ad,aku ade bende nk bgtau kau." Kata Fayyadh.

Adryana berhenti menjilat ais krim nye dan toleh ke arah muka Fayyadh yg kelihatan takut.

"Hm? Gitau jelh~." Kata Ad.

"A-aku suka kau." Kata Fayyadh tanpa memandang muka Adryana.
-----------------------------------------------------------
Ahahahah. Cliffhanger! I am so evil right? Kalau nk tau jawapan ad..kenelh tunggu ye~. Hehhehe. And 1000+ words. New record for me! Yeay~! Author buat panjang2 nipon atas sbb sohee_jeon tau. Dia x hbis2 suruh author update cpt. _jungkookiebunny_ pon sama je. Tapi en,walaupun 1000+ tetap rasa cam pendek😂. But tq for the supports from ma fwen~!

Pls vote and comments😉. Tq🙇.

Finding True Love {COMPLETED}Where stories live. Discover now