#4

58 7 14
                                    

The song..x byk kene mengene pon..hurm..what ever. Enjoy!
-----------------------------------------------------------
FAYYADH POV(Again..I know~)

-5 BULAN KEMUDIAN-

Dh 5 bulan aku kat skolah ni. Perasaan ni masih x hilang2. Kenapa?! Kenapa..nape aku rasa pelik bila dekat dgn Ad? Dia just kwn aku. Mcm yg lain2. Haih,nape dia kene baik sgt ngan aku tahun ni. Patut ke aku terus terang ngan dia? Pe dia ckp nnti..Ah! Kesah pe aku. Janji aku dh x yah simpan bende ni lama2.

Lamunan aku berhenti bila aku ditegur dari belakang. Aku toleh. Ad! Pesal dia kene ade kat sini? Skang?

"Haa..ye. N-nak ape?" Jwb aku terketar-ketar. Aku pusing kerusi aku supaya aku mengadap dia.

"Dh kenapa ngan kau ni? Dmm eh? X..tadi aku pegi bilik guru. Pastu cg suzu suruh aku panggil kau." Jwb Ad.

"Payad..payad~~ FAYYADH!" Jerit ad membuatkan aku terkejut dan sedar dari lamunan.

"Ah~ hah? Pe?" Tanya aku yg baru saje blk ke alam realiti.

"Payad..kau dmm eh? Teruk tul kau mengelamun kan. Aku kata..CIKGU SUZURAINI BINTI SULAIMAN PANGGIL KAU!" Jerit Ad.

"Ouh~ hek e leh. X yah jerit tho kau ni." Rungut aku. Aku bangun dari kerusi aku dan keluar dari kelas dan jln menuju bilik guru.

-FLASHBACK-

"Dh kenapa ngan kau ni? Dmm eh? X..tadi aku pegi bilik guru. Pastu cg suzu suruh aku panggil kau." Jwb ad

Haih minah ni. Mesti skang gak ke dia kene muncul? Hurm..patut ke aku bgtau dia..patut ke? Pe dia balas nnti? Patut ke? Woi,sedar dirilh fayyadh. Kau tu sape je kat dia. Haih..

"Payad..payad~~FAYYADH!" Jerit Ad.

-END OF FLASHBACK-

"Woah..pe dh jadi ngan aku ni?!" Rungut aku.

AD POV

"Dh kenapa tho ngan mamat tu?" Kata aku sambil melihat fayyadh keluar dari kelas. Aku gelengkan kepala aku. "Lantak dia lh."

**********************
KRINGG KRINGG

*Loceng menandakan waktu persekolahan tamat*

*Semua org cpt2 kemas beg mereka*

"Okay semua,jgn lupa buat kerja kamu semua. Cikgu nk hari jumaat ni ye." Kata Cg Suzu.

"Baik!" Jerit kami serentak.

"Terima kasih,cikgu suzuraini." Kata Akmal selaku ketua kelas diikuti kami sekelas.

Aku,nurin,iylia,nad,war dan babal keluar dari kelas sama2. Mcm biasa, nurin ngan iylia jln sama2 sbb rumah diorg dekat dgn skolah jadi diorg jln kaki je. Aku,nad,war dan babal naik bas masing2.

************************
Aku sampai di rumah tepat pukul 3.00. Selepas berehat sekejap,aku mandi untuk hilangkan bau peluh. Yelh, dh seharian pakai baju kurung kat skolah. Berpanas. Of courselh nk mandi kan. Lepas selesai,aku pakai t-shirt dan seluar pendek. Aku makan jelh ape yg aku jumpa dlm peti ais tu. Aku on tv dan cari citer yg best. Aku jumpa ade k-drama tgh main. Aku bukak lh. Tiba-tiba,aku teringat masa Iylia ajak aku sambung belajar kat Seoul tu. Aku cpt2 ambik laptop aku dan search nama2 universiti yg best dekat Seoul atau kat mana2 jelh. Janji kat Korea. Hehehe..lps tu aku bukak phone aku.

❤NEWBIN❤

YOU:AsSalam,korg

Iylia:WaSalam

Wardah:WaSalam

Nurin:WaSalam,hello👋

YOU:I am searching 4 uni at Korea!!

Iylia:Really? Ade yg best2 ke?

Wardah:Waa..

YOU: Eh ade!! Byk giler yg best.

Balqis: Korg nk ambik course ape nnti?

Iylia: Ermm..law! I want to be a lawyer~ tapi x tau lg lh nk bidang yg mana..

YOU: Music of course. I want to be a composer like Raisa Andriana😍.

Wardah: .........

Nurin: I want to be a vet😁. So..medical for me😉.

YOU: Aku jumpa byk gila pilihan..x tau nk pilih yg mana lh..

Balqis: Xpe...kita ade byk masa nk pikir..SPM bulan 10/11-12. Pastu result kluar bulan Mac tahun dpn. Lek luu😏.

Nurin: Kau x hbis2 'lek2'.

Wardah: Tu ah..pelik2.

YOU:K lh..bye👋. Nk tido😪.

Iylia: 👋

Wardah: Bye👋

Nurin: Bye..tidolh puas2 ye.

Balqis: Bye👋.

Lps aku tutup phone aku,aku tutup tv dan laptop aku dan terus masuk bilik. Aku tido dgn nyenyak. Penat lh katakan~.
-----------------------------------------------------------
So..? Okay x part ni? Kalau adw kekurangan ke ape ke..mohon maaf sgt2 ye. And..korg blh dgr lagu tu sambil baca part ni walaupun mmg xde kene mengene pon ngan part ni😂. Author hrp korg enjoy ye😁.

Pls vote and comment😉. Tq🙇.

Finding True Love {COMPLETED}Where stories live. Discover now