Just imagine yg aktiviti2 EXO buat tu Sohee,Ad,Iylia and War buat.
-------------------------------------------------------
WARDAH POVWe had a really fun day! Mcm2 kitorg buat hari ni. Tapi kan best kalau NEWBIN yg lain pon ade..hurm.
-RUMAH SEWA-
"Best day ever!!" Jerit Iylia lalu bergegas ke bilik dia tuk letak brg2 yg dia beli. X byk pon..hanya beberapa buah tgn tuk kwn2 and family. Aku,Ad dan Sohee buat bende yg sama.
Lps tuka ke baju yg lbih selesa,kami berkumpul di ruang tamu.
"I will never forget about today." Kata Iylia.
"Yeye..kau dh ckp byk kali dh." Kata Ad.
"Hehehehe." Sengih Iylia. Sohee hanya tersenyum memerhati. Kami menyambung hari tu dgn berborak dan lps tu masuk tido.
***
-BEBERAPA HARI SLPS TU-
-UNI-ADRYANA POV
Aku sdg berjln ke arah kafeteria untuk mkn tghhari.
"Adryana!" Aku ditegur dari belakang. Aku menoleh.
Taehyung.
Aku senyum ke arah dia. Dh lama aku kat universiti ni. And makin lama,aku makin rapat dgn Sohee dan Tae. Kwn2 Tae? Blh lh~.
"I told you! Call me Ad only." Kata aku dgn senyuman.
Tae hanya tersengih. Kami berjln bersama-sama ke cafe.
***
"You free this saturday?" Tanya Tae memulakan perbualan."Err...I am not sure.." jwb aku ragu2. Nape dia tanya?!
Mungkin Tae sedar muka aku nampak mcm ragu2 sbb dia tetibe tergelak.
"Relax...I just want to ask you out. If you don't want,it's okay." Kata dia dgn senyuman.
"No!" Ad! Pe kene ngan kau ni..haduhhh!
Muka Tae kelihatan terkejut dan lama2 kelihatan senyuman terbentuk pada bibirnya.
"I-i mean.." aku mengeluh. Tae tertawa. Kuat. Aish...
Dia mengesat air mata yg keluar.
"Ah..gwiyeowo~." Kata Tae membuatkan muka aku memerah seperti tomato. Aku mengeluh.
"If I am free,I will let you know." Kata aku lalu mengunyah onigiri yg dibeli tadi.
"Btw,why do you want to go out with me?" Tanya aku sambil mengangkat kening kanan aku.
"Because I can." Kata dia mudah lalu tersengih. Lg skali,muka aku memerah.
END OF POV
-DI TEMPAT YG LAIN-
"Ah!" Jerit Sohee. Dia memandang buku dia yg dh berterabur di atas jln.
"Sorry~." Kata lelaki yg terlanggar Sohee.
"Gwenchana.." kata Sohee perlahan sambil mengutip blk buku2 nye. Lelaki tadi turut tlg.
"Sorry I was-"
"Fayyadh?" Tanya Sohee sambil meneleti muka lelaki tersebut.
Ye,tu Fayyadh.
"Sohee?" Tanya Fayyadh lalu tertawa sedikit. Dia menghulurkan buku Sohee.
"Tq." Kata Sohee lalu tersenyum jugak. Mcm drama korea,mereka memandang muka masing2 sambil ditemani lagu ost(😂). X lama lps tu,mereka kembali ke alam realiti lps diterima beberapa pandangan pelik dari pelajar2 kat situ.
"Let's go to the cafe." Cadang Fayyadh. Sohee dan Fayyadh berjln sama2 ke cafe.
***
Mereka berdua duduk di kafeteria tu."How is study?" Tanya Sohee pada Fayyadh.
FAYYADH POV
"How is study?"
Nape dia nk tau??
"Fine." Jwb aku pendek. Dia men'ouh'kan saje.
"You?" Tanya aku blk. X nklh mcm sombong kan.
"Fine too." Jwb dia dgn senyuman. Wait,pesal jantung aku tiba2 bedegup laju?? What is wrong with me??
"Fayyadh? Your face become pale." Kata Sohee dgn nada risau.
"Huh?" Tanya aku sambil memegang muka aku.
"Excuse me for a sec." Kata aku lalu berjln ke arah toilet berdekatan. Aku masuk dlm toilet dan terus tgk cermin.
Muka aku pucat.
Tapi nape? Dh lama aku x rasa mcm ni. Last skali.....masa aku confess kat Ad. Hurmm..Ad. Dh lama aku x berckp ngan dia. Ape dh jadi kat aku ni?!
Aku cpt2 membasuh muka aku dan keluar dari toilet tu. Aku berjln ke arah meja aku dan Sohee.
Setelah aku duduk,Sohee memberikan senyuman kat aku. Senyuman biasa...tapi ape yg aku rasa? Luar biasa. Ttui..sedar diri lh payad!
Kami sambung mkn dan borak skit tuk kenal2. Dan makin lama..hati aku membuka ruang sedikit. Tuk sape? Tuk dia...tapi Ad..
***
-RUMAH SEWA-Adryana
AsSalam
WaSalam,nape kau
mesej aku?Saje
😑
Okk,aku nk tanya..
sabtu ni kau free ak?Pesal semua tanya
aku free ak ni?Semua?Ad,sape lg yg
tanya kau free??Sohee~.
Ouh..okay.
Nape?
Aku igt nk ajak kau kluar.
Ouh..sorry ah. Aku
x free..ade extra class.Ouh..kalau camtu xpelh.
Bye.Bye
****
Hurm..muzik pon ade extra class ke? Xpelh..tiba2 1 nama bermain dia fikiran aku. Ish,pesal aku teringat kat dia lak ni. Hurmm..Tiba2 pintu bilik aku diketuk.
"Yes?" Tanya aku. Aku tgk sape yg ketuk pintu aku tadi. Jungkook rupanya..eh,panjang umur dia. Aku baru teringatkat dia. Hahaha..
"Why?" Tanya aku.
"Nothing..just..I bought some food. If you want to eat..they are on the table." Kata dia lalu menutup pintu.
"Wait." Kata aku membuatkan Jungkook bukak blk pintu bilik aku.
"Yes?" Tanya dia.
"Sorry.."
"For?" Tanya Jungkook.
"For the other day..I shouldn't treat you like that." Jwb aku perlahan.
"Ouh,it's okay." Kata dia dgn senyuman lalu menutup pintu bilik aku.
Aku x rasa lapar lg,jadi aku main fon kejap. Tiba2 aku terfikir sesuatu.
Tbc~
YOU ARE READING
Finding True Love {COMPLETED}
RomanceCerita yg tiada pengakhiran. Kisah pengorbanan seorg sahabat,cinta yg tidak kesampaian dan penuh dgn konflik. . Adryana, seorg gadis muda yg bercita-cita tinggi dan sanggup buat apa sahaja untuk mendptkan apa yg diingini. . Fayyadh,kawan adryana sej...