Nah author lanje gamba tae. Bersyukur lh korg ye😌.
--------------------------------------------------
FAYYADH POV"Ni ke rumah nye? Hurmm.." tanya aku sambil memerhati rumah yg berada di dpn aku ni. Aku tgk nombor rumah yg ditulis atas 1 papan besi nipis dan diukir dgn motif bunga ros. 10,betullh. Aku nk cari loceng rumah tapi x jumpa. Tiba2,aku dgr bunyi dari sebelah tepi rumah tu.
*Korek korek*
Aku menoleh. Sape plak mlm2 korek tong sampah ni?
"Haa! Jumpa pon!" Jerit org tu. Terkejut aku.
Aku berjln mendekati tempat sampah tersebut. Aku nampak 1 susuk badan yg aku cukup kenal.
"Ad?" Tanya aku.
"Y-ye." Jwb dia terkejut. "Payad? Pe ko buat kat sini?" Tanya dia.
"Aku? Tadi wardah call aku..ntah. Bunyi dia cam takut je..aku dtg lh~. Yg kau ni buat ape kat luar ni?" Kata aku sambil menunjuk ke arah plastik sampah yg dipegang dia.
"H-hah? Ouh..plastik ni? X,tadi aku TERbuang bende penting." Jwb dia tersengih. Hurmm,cam ade udang disebalik batu je.
"Kau nk masuk ke pe?" Tanya dia.
"Haa,blh lh." Kata aku dgn senyuman.
Kitorg berjln ke dlm rumah diorg. Kemas. Cantik~ x cam umah aku..nampak naww mcm laki bujang duk. Sepah!
Tiba-tiba aku nampak ade lelaki kluar dari 1 bilik. Aku x tau nape,tapi aku x pelik sgt LELAKI kluar dari bilik diorg. Tapi yg lg buat aku pelik,laki tu mcm aku kenal..
"Tu bukan.." aku x sempat menghbiskan ayat aku tapi dh dipotong Ad.
"Ye, Taehyung yg langgar aku hari tu." Kata Ad perlahan.
"Ouh.." kata aku.
"May I ask,did you find any envelop in this room? I can't find it anywhere." Kata mamat Tae tu. English dia leh tahan lh~.
"I'm afraid this is yours. I threw it away earlier~. Sorry.." kata Ad sambil menghulurkan envelop yg dipegangnye tadi. Ouh..tu ke yg dia cari dlm tong sampah tadi. Ish3,ad2. Tapi,sifat tulh yg buat dia comel. Eii,ngada lh aku ni!
"Hahahah,yep. This is it! Tq. Sorry again for interrupting your night~. Btw,nice soft toys." Kata mamat tu sebelum melangkah kluar dari rumah tu. Wait,did he just wink at Ad? Mata aku slh tgk ke?? And..soft toys?! Ouh..tidak. Dh melampau mamat ni.
END OF POV
ADRYANA POV
Wow! Did he just wink at me?! Wow!! Okay ad..chill~inhale...exhale..pipi aku start memerah. Panas? Jgn ckplh..blh goreng telur atas pipi aku ni!
"Waa.." kata War. Aku pon x tau ape yg dia 'wow' kan. Tapi aku pon ckp wow byk kali dlm hati..hurmm..tuk seketika aku lupa ttg kewujudan Fayyadh kat situ.
"*cough* So,erm..nape kau call aku tadi?" Tanya Fayyadh sambil memandang tepat ke arah Wardah. Serius semcm je suara dia..mrh ke bang?
"H-hah? Ouh. Tadi tu taehyung dtg..aku takut...so aku x tau nk wat pe jadi aku call lh kau~. Hehehe,sorry~." Kata Wardah perlahan.
"Xpe.." kata Fayyadh. Eh diorh ni..nk sweet2 pon x yah lh dpn aku..hurm.
"Ouh,ye..kita kan still ade hari sebelum pendaftaran en. Nk x kita pusing2 Seoul? Alang2 Fayyadh dh ade kat sini..kita bincang jelh." Cadang Iylia.
"Sok? Hurmm,blh. Aku pon nk beli brg umah." Kata Fayyadh.
"Kau? Beli brg umah?" Tanya Wardah x percaya.
"Ye,beli brg umah. Nape? Slh ke?" Celah aku. Ape slhnye dia beli brg umah? X kanlh nk duk dlm umah kosong??
"T-tak lh..jarang..xpelh." kata War tanpa hbiskan ayat dia. Pe? Jrg pe?!
"X byk pon..skit je. Don't need to worry." Kata Fayyadh dgn senyuman. Aku x tau nape,tapi aku rasa jeles. "Kalau xde pape dh..aku blk dulu lh. Dh lewat ni. Ape2 kita sambung esok lh ye. AsSalam!" Kata Fayyadh lalu keluar dari rumah kitorg.
"Well,that is awkward...so..I am going to sleep now. Annyeong!" Kata Iylia dgn sengihan sambil melambai lalu berjln ke biliknye.
"Me too~." Kata War meninggalkan aku sorg2 di ruang tamu.
Hurm..mcm Iylia kata,that is awkward. SGT awkward. Xpelh..I don't want to think kuat sgt. Buat serabut kepala otak je. Aku menutup semua lampu kecuali lampu toilet. Takut mlm2 nnti emergency lak ke~. Aku masuk ke dlm bilik aku,set alarm dan tido!!
-----------------------------------------------------------
A short update to wrap it all up😉. Akhirnya Fayyadh mucul kembali..tapi part2 sebelum2 ni kan dia dh byk muncul~ so bg can ah..hehehe. So,hope korg enjoy!Pls vote and comment😊. Tq🙇.
YOU ARE READING
Finding True Love {COMPLETED}
RomanceCerita yg tiada pengakhiran. Kisah pengorbanan seorg sahabat,cinta yg tidak kesampaian dan penuh dgn konflik. . Adryana, seorg gadis muda yg bercita-cita tinggi dan sanggup buat apa sahaja untuk mendptkan apa yg diingini. . Fayyadh,kawan adryana sej...