#9

49 7 26
                                    

Suju song again..ik~ but you can't stop an ELF to be an ELF my friend..
-----------------------------------------------------------
-KEESOKAN HARINYE-

-HARI LAST SKOLAH-

Hampir semua murid mengalirkan air mata kesedihan. Mana x nye,lps ni dh jrg jumpa. Masing2 akan ikut jln hidup masing2. Nk jumpa pon,nnti masa ambik result SPM. Byklh aktiviti diorg. Contoh,tuka2 tandatangan,share nom telefon,mcm2 lh...mintak maaf? Waa..mcm Hari Raya Aidilfitri pon ade. Pastu berkerumun kat dlm bilik guru..berslm-salaman dan bermaaf-maafan. Adelh beberapa kelas yg adakan jamuan termasuk kelas 5 Nilam. Makan kepci je keje diorg ni.(bukan nk ajak author au😭)

"Bahagian dada dh hbis ke?" Tanya Iylia. Tetibe Isaac tersedak.

"Dh kenapa ngan ko ni. Makan ayam pon blh tersedak? Ish3." Kata Iylia sambil memberi Isaac minumannye.

"X yh lh sebut kuat sgt.." kata Isaac dgn suara yg garau akibat tersedak tadi.

"Dh nk tanya..mmg lh kene ckp kuat2." Kata Iylia yg masih x phm ape yg Isaac cuba ckp.

"Maksud aku,perkataan 'dada' tulh.." kata Isaac dgn perlahan. Iylia membeliakkan matanya.

Tanpa berfikir panjang,Iylia ambik pensil box Isaac dan memukul lengan Isaac dgnnye.

"Pervert!" Jerit Iylia lalu meninggalkan Isaac.

Fayyadh yg duduk di sebelah Isaac gelak je lh dgn telatah diorg. Isaac pula sdg mengurut lengan nye yg sakit akibat diketuk pensil box tadi. Dia sebenarnya mensasarkan kepala Isaac. Tapi,org tua2 kata..x elok main kepala~.

Iylia kembali duduk di sebelah Adryana.

"Mana ayam kau? Tadi kata nk tambah." Tanya Adryana yg x tau ape jadi.

"Dh xde mood nk makan." Kata Iylia dgn nada mrh sambil memandang tepat ke arah Isaac.

Tiba-tiba,Nad tegur mereka berdua dari belakang.

"Hari ni jadi ke nk pegi WWM?" Tanya Wardah pula.

"Eh,mana blh x jadi!" Kata Iylia dgn riang.

Iylia memandang Adryana lalu memberikan senyuman sinis. Adryana hanya membls dgn menjeling Iylia tanda 'x kesah'.

Tidak berapa lama kemudian,Isaac memanggil nama Iylia.

"Iylia!" Jeritnye.

"Oi,siwon. Isaac panggil kau lh." Kata Ad.

"Haish dia ni..nk pe? Kata Iylia sambil berjln ke arah Isaac.

"Aku nk mintak maaf psl tadi. Hari ni kan hari last skolah..so aku x nk ah gaduh." Kata Isaac dgn perlahan.

"Hurmm..okay lh. Aku maafkan kau. Oh ye, kau pegi ak WWM ptg ni? Kul 3." Kata Iylia.

"Pegi!" Kata Isaac dgn riang.

Isaac berjln ke arah kerusinye begitu juga dgn Iylia. Tapi,langkah Iylia dihentikan apabila Nurin tiba2 muncul di dpn nye.

"Oh mak kau!" Latah Iylia akibat terkejut.

"Hahaha. Weh." Pelik tul si Nurin ni.

"Ye,pe ko nk?" Tanya Iylia.

"Tadi ko ckp ape ngan Isaac. Mula2 serius pastu tetibe happy lak.." kata Nurin yg sdg musykil.

"Hurmm..camni citer dia.." kata Iylia lalu menceritakan ape yg terjadi tadi.

"Bpk ah..sib baik dia mintak maaf. Kalau x..bukan lengan dia je,seluruh badan aku pukul." Kata Nurin dgn bersemangat.

Iylia tergelak saje dan kembali ke meja nye dan membantu Ad mengemas sampah2 yg ade.

*****************************
ADRYANA POV

Semua org berkumpul dekat Texas Chicken. Kitorg dh siap order makanan masing2.

"So,Ad. Citer lh pe yg ko nk citer." Kata Iylia.

"Okay." Kata aku lalu menghirup sedikit Ice Lemon Tea aku. Kemudian,aku menceritakan semua yg berlaku semlm. Termasuk yg psl mamat Taehyung tu. X blh tinggal part tu!

Pelbagai jenis reaksi aku dpt. Ade yg gembira,ade yg terkejut. Mereka senyap tuk seketika. Tapi,x lama lps tu..kritikan mula membanjiri telinga aku.

"Kau sure ke kau nk date dia?"

"Kau sesuai ke ngan dia?"

"Dia betul2 suka kau ke?"

"Nape mesti mamat poyo tu gak?!"

Aku mls nk lyn semua kritikan tu..tapi ade satu komen yg menarik minat aku.

"Kau ade mintak nom telefon taehyung tu ak?" Tanya Nurin selamba.

Aku tergelak pon ade..tersengih pon ade.

"X sempat~." Kata aku dgn nada sedih.

Hampir kesemua perempuan kat situ kata "Alaaa". Hish,sebok ah diorg ni.

Lps tu,kitorg hbiskan makanan kitorg. Perut pon dh kenyang, ape lg? Jln2 lh!

Pelbagai jenis aktiviti yg kitorg buat. First,main bowling~! Best ah gak..dan yg plg x tahan nye..Wardah. semangat dia,tinggi semcm. Tapi bila asyik masuk longkang,senyuman dia makin lama makin hilang. Syian,aku bersimpati ngan bola tu. Dia x buat ape2 pon..tapi asyik masuk longkang je. Sec,kitorg gi main kat arcade. Best lh gak..tapi duit byk terbang ah~ haduiii. Dan byk lg! Kitorg x tgk wyg~poket manyak kering!

Hari semakin hampir ke penamatnye. Kitorg tgh otw ke entrance tapi dihentikan bila babal ternampak seseorg yg amat dikenali. Fayyadh...dan perempuan?

Tanpa berfikir panjang,aku berlari ke arahnye. Aku x tau nape..tapi hati ni rasa hancur sgt. Aku x nk nampak sedih dpn dia. Jadi,aku menyapa mereka berdua.

"Hai,Fayyadh. Tadi aku kluar ngan NEWBIN. Nampak kau,aku nk tegur lh. Oh btw, ni sape?" Kata aku sambil menunjuk ke arah perempuan tu. Aku cuba mengawal nada suara aku.

"Ouh,ni sepupu aku. Nania." Kata Fayyadh dgn senyuman yg manis sekali. Bila dia ckp sepupu tu,rasa mcm dunia aku kembali aman dgn hanya sekelip mata.

Nania menyalam tangan aku.

"Hi." Katanya. Aku membls blk. Tiba-tiba,ade seorg lelaki lebih kurang sama tinggi dgn Fayyadh. Mungkin sebaya? Hensem gak...hish aku ni! Gatal naw!

"Fayyadh,sorry lama. Aku gi toilet jap tadi." Kata pemuda tu. Dia memandang tepat ke arah aku. Dia cuba menghulurkan tangan tuk menyalam aku tapi dihentikan oleh Fayyadh. Aku terkejut dgn perlakuan Fayyadh yg bertindak menepuk tangan pemuda tu. Omg,sweetnye~.

"X yah salam. Bukan muhrim!" Kata Fayyadh tegas. "Oh,ni sepupu aku. Kembar Nania,Adlan. Kau jgn rapat sgt dia ni..buaya darat~." Tambah Fayyadh dgn jelingan tajam. Adlan hanya terdiam.

"Ouh,hi..okaylh. Dh lambat dh ni. Aku blk dulu. Bye!" Kata aku lalu berlari ke arah NEWBIN.

END OF POV

FAYYADH POV

"Pesal ko ckp camtu psl aku?! Nanti dia igt aku nk mamat gatal." Kata Adlan bengang.

"Firstly,kau mmg gatal. Sedar diri skit. Second,dia gf aku." Kata aku selamba sambil memandang tepat ke arah Adlan. Nania hanya tergelak dgn telatah Adlan.

"Dhlh,aku dh penat ah. Jom blk!" Kata Nania sambil memegang pergelangan tangan Adlan dan berlari ke arah entrance. Kami menaiki bas tuk pulang ke rumah aku.
-----------------------------------------------------------
Tadaa! Yeay,new characters~! Nania is based from adryanath6 story and Adlan lak muncul dari alam kayangan. 😂. So..maaflh kalau ade kekurangan ke and sorry sbb selalu update tgh mlm..nk wat camne kan? Author geng burung hantu~ huhuhu.. Hope korg enjoy!

Pls vote and comment😉. Tq🙇.

Finding True Love {COMPLETED}Where stories live. Discover now