AD POV
KRING!! KRING!!
Jam loceng aku berbunyi. Menandakan dh pukul 5.40 a.m. Hari ni hari pertama persekolahan untuk tahun terakhir aku kat skolah menengah. Haih,kenapalh masa berlalu cpt sgt kan? Pejam celik,pejam celik. Dh tingkatan 5 dh aku tahun ni. Aku tersenyum sendiri. Aku bangun dari katil dan bersiap tuk ke sekolah.
Lps hbis siap2 ngan solat,aku kluar dari bilik. Aku pergi ke dapur,ibu aku dh siap masak. Aku makan dgn tergesa-gesa sbb x nk lh lambat hari pertama kan..lps dh habis,aku ambik beg dan kluar dari rumah.
Tepat kul 6.30,bas aku sampai. Aku masuk dlm bas dan duduk dekat tempat plg belakang. Sambil tunggu sampai skolah,aku bygkan ape yg akan jadi hari ni..
-DI SEKOLAH-
Aku masuk ke perkarangan skolah dgn langkah kanan dan bismillah. Hrp2 hari ni berjln dgn lancar. Tiba2 aku dgr nama aku dipanggil.
"Ad!"
Aku toleh ke belakang. Balqis rupanya..
"Babal!" Aku menyahut. Dia berjln makin laju dan menghampiri aku lalu memeluk aku dgn erat.
"Rindunya kat kau~" kata balqis.
"Weh,kalau nk berdrama pon..masuk lh dulu..ni duk tgh jln.."
Aku dan balqis toleh ke belakang dan cari tuan empunya suara. Sape lg kalau bukan Nurin. Dia memberikan senyuman dan mendekati aku dan balqis.
"Nk peluk gak." Dia mencebik
"X yah!" Kata aku dan babal serentak. Kami tertawa dan masuk ke dlm dewan berkumpul. Dh ade beberapa yg aku kenal dh dtg. Iylia,wardah,nadiah..ramai lh~.
"Ad!!!!!" Jerit iylia. Dia menghampiri aku dan memeluk aku.
"Ad je? Kitorg?" Kata nurin dan babal dgn nada merajuk.
"Alololo..yelh2. Meh sini." Kata iylia.
Lps semua dh dpt pelukan,kitorg duduk bersila mengadap muka masing2. Rindunya lh aku kat muka2 diorg ni. Mana x nye, sebulan lebih x jumpa~.
"Korg..tahun ni dh spm~ takutt." Rungut iylia. Hampir semua org kat situ mengangguk. Yelh,sape x takut..SPM kot. Penentu masa dpn kita. Kalau fail,hancur!
"Tu ah..takut tho. Rasa nk repeat je jadi tingkatan 1 blk." Kata nadiah dgn nada cemas.
"Alaa..lek ah. Kalau fail,blh ambik STPM." Kata balqis dgn nada selamba. Semua org bg tenungan tajam kat dia.
"KAU CKP SENANG LH!" Jerit kami serentak. Balqis tersengih seorg diri..
-----------------------------------------------------------
So..camne? Okay x? Sorry kalau ade kekurangan ke ape ke~ hope korg enjoy.Pls comment and vote😉. Tq🙇
YOU ARE READING
Finding True Love {COMPLETED}
RomanceCerita yg tiada pengakhiran. Kisah pengorbanan seorg sahabat,cinta yg tidak kesampaian dan penuh dgn konflik. . Adryana, seorg gadis muda yg bercita-cita tinggi dan sanggup buat apa sahaja untuk mendptkan apa yg diingini. . Fayyadh,kawan adryana sej...