#26

45 4 9
                                    

BEBERAPA TAHUN BERIKUTNYA

ADRYANA POV

Hidup di negara asing,bukanlh mudah. Nk tinggalkan dia juga bukannya sng. Hati ni,rasa mcm berat sgt. Tambah lg..lusa,aku dan yg lain akan pulang ke Kuala Lumpur. Kami bercadang ingin bekerja dahulu,baru menyambung Master dan Phd.

Aku telah belajar byk perkara dekat Korea ni,dan slh satunya ialah..erti sebenar cinta. Waktu dulu2,semasa kita masa naif..kita hanya tahu bercinta. Tapi x tau plak maksud sebenar dan pengorbanan yg diperlukan.

Selepas beberapa tahun di Korea ni,hubungan aku dgn Tae semakin rapat. Aku berjaya mengajak dia,dan keluarganya masuk Islam. Walaupun masih baru dan byk yg perlu dipelajarinye,dia x pernah mengeluh mahupun berputus asa.

Aku sudh memberitahu ibu dan ayh aku ttg dia. Alhamdulillah,mereka gembira dgn keputusan aku.

Keputusan ape? Hehehhe..pasti ramai yg dh blh menyangka😉.

Sohee dan Fayyadh? Perhubungan mereka sudah lbih dari sekadar kwn. Ibu bapa Sohee juga tidak kisah. Asalkan Sohee bahagia,ape slhnye kan?

Wardah...kewujudan dia di Korea dulu,hanyalh seperti alat(😂) . Siapa sangka,dia juga bertemu dgn 'seoulmate' dia di sini juga? Siapa? Masih igt pada Jimin,housemate Fayyadh? Dialh! Hahah..

Lusa ni,mereka akan ikut kami blk ke kl. Mencari restu katanya..hurmm.

Ape pun..perjlnan 'fimding true love' aku,akan berakhir x lama lg. Bila hubungan aku dan Taehyung,menjadi sah. InsyaAllah. Doakan yg baik2 ye.

Oh ye,aku dan Sohee bercadang ingin membuka syarikat music kami sendiri. Maklumlah,aku dan dia mengambil jurusan muzik dekat universiti.

Wardah pula bercdg ingin membuka kelas english di Korea. Lps ni,makin ramailh penduduk Korea yg fasih berbahasa Inggeris. Hahaha.

Iylia pula mengambil jurusan undang2. Dia sudh mendptkan kerja di Malaysia,tapi dia berhrp dpt berpindah ke Korea bersama kami dan mungkin..memulakan misi 'Finding true love' dia pula? Hmm..

Aku masih x mendengar khabar dari Nur,Nad dan Babal. Aku hrp mereka juga berjaya. Dan mungkin dpt berjumpa anytime soon!

***
-KL-

"Kamu berdua ni,dh betul2 yakin ke?"

"Dh!" Jwb kami (Fayyadh,aku dan Wardah) semua serentak seperti kanak2 riang di tadika apabila ditanya sudh berus gigi ke blum.

Para ibu bapa saling berpandangan. Kemudian mereka memberikan senyuman membuatkan aku berasa lega.

Semoga dipermudahkan segala urusan,aamin.

Finding True Love {COMPLETED}Where stories live. Discover now