Segi Tiga Bermuda X Bab 1

1.2K 24 0
                                    

Isabela De Sagua , Cuba .

Kampung Nelayan Cuba .

Sebuah perkampungan nelayann. Penduduknyaa tinggal berdekatan dengan laut. Suasana riuh rendah pada waktu pagi. Manakala pada sebelah malam , kawasan kampung itu sunyi sepi.

Terdapat beberapa buah kapal diparkir berdekatan dengan kawasan bagann besar itu.

"Abang !" Jeritt Owen Glendower , adik kepada David Glendower.

"Kenapa menyorok di sini ? Ayah cari abang tadi." Puas dicari abangnya , di bagan rupanya abangnyaa berada.

"Hah ! Ayah nak saya tolong apa lagi ? Asik mengarah saja." David mengeluh perlahan.

Ditangannya terdapat surat khabar 2 minggu lepas. David duduk di atas tong sambil ligat membaca surat khabar.

"Cepatlah , ayah dah marah tu." Paksa Owen.

"Ishh nantilah !" David rimas melihat Owen memaksanya.

Owen mendekati abangnya. "Abang tengok apa tu ?"

"Cari kerja nak dapat duit lebih." Matanya masih ligat membaca artikel Job Street pada keratan akhbar itu.

"Duit lebih ? Kenapa tak kerja saja dengan ayah ?" Tanyaa Owen.

David hanyaa mendiamkan diri tanpa membalas apa-apa tentang soalan Owen itu.

Tiba-tiba saja David bersuaraa membuatkan Owen terkejut dengan tingkah laku abangnyaa yang sekejap diam , sekejap bersuara.

"Tengoklah tu ! Abangg tak akan dapat beli apa pun. Beli komik pun tak lepas." David merungut geram akan sikap ayahnya.

Matanyaa diliarkan kehadapan. Terdapat sebuah kapal besar FX7 di situ.

"Ayah dah habiskan duit beli kapal terpakai tu. Kapal buruk pula tu !"

Kapal itu kelihatan bergerak gerak akibat angin ombak di laut. Kedengaran jugaa desirann angin lautt menyapaa di telinga.

David bangun sambil jari telunjuk David ditunding ke arah Owen.

"Ayah bukan pakai duit dia saja , simpanan abang pun ayah ambil !"

Owen tersengih sambil tangannya ligat menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal.

"Malas nak kerja dengan ayah." David kembali duduk di atas tong. Owen hanya mampu mengeluh kasar.

Tiba-tiba Owen terdengar suara seorang pemuda berseluar pendek dan berkemeja tanpa butang itu bersuara kasar.

"Blah ! Blah !" Ujar pemuda tersebut.

"Apa yang berlaku di sana ?" Ujar Owen sambil memandang David. David malas mahu ambil pusingg akan apa yang berlaku di sana.

"Saya tak nak ! Apa pun awak cakap saya takkan ubah fikiran." Ujar pemuda itu lagi sambil kedua dua tangannya dihalang kedepan seolah olah tidak berminat.

***
Hai readerss !! How about this chapter ? Pliss vote N commentt okayy .

Segi Tiga Bermuda X Atlantis Where stories live. Discover now