Kgrooohhhh !!! Kedengaran guruh petir sabung menyabung .
"Kabus ini lebih tinggi . Ada kilat pula tu . Kenapaa tiba-tiba ada di sini ?" Lagi bertambah hairan David melihat fenomena di sini .
Retina matanya tertangkap satu objek di udara . Objek yang dilihat seperti berbentuk bulat .
"Eh ?! Apa benda kat atas tu ?"
"Itu belon udaraa panass !!! Ia tak macam dalam zaman sekarang ."
"Ada orang di atas sana ! Mungkin dia boleh tolong !" Berlari anak David mengikutt belon udaraa itu .
"Heii !! Sini !! Sini !! Tolongg !! Sayaa di sini !! Heiii !!!" David menjeritt jerit seperti orang gila sambil melambai-lambaikan tangannya .
"Dia tak dengar atau sengaja taknak dengar ?"David mengeluh kecil .
Macam manaa nak balik ni ? David sudah putus asa untuk hidup .
"Ia masuk ke dalam kabus lagi. Belon udara panas dan kabus hilang macam tu sajaa ."
"Sekejap ! Tadi kapal masuk ke dalam kabus dan berlaku semua ini . Kalau aku masuk balik dalam kabus itu mungkin akan kembali normal . Hiahhhhh !!!" David memandu kapalnya menuju masuk ke dalam kabus tersebut .
Pada waktu malam ...
"Kabus sudah hilangg... Macam manaa nak balik rumahh ? Ada jalan lain ke ?" David mengomel sendirian sambil merenung laut di depannya .
Ziiiii!!!!!
"Huh ?! Bunyi apa tu ?" Telinganya menangkap bunyi sesuatu .
Kzoooooommmmmm !!! Sprakhhhh !! Sebuah kapal terbang berwarnaa merah putihh terhempas di laut tersebut . Bersebelahan dengan kapalnya .
"Kapal terbanggg ?!!!! " David gelabah lalu memutarkan stereng ke arah kirinyaa .
"Kenapa terhempas ? Dari mana datang ni ?!"
Malas mahu berfikir panjang lebar , David meneruskan perjalanan untuk mencari jalan keluar .
"Lagi cepat keluar lagi bagus . Tapi , dari manaa kapal terbangg...tu muncul ?" Itu yang menjadi persoalannya .
"Hah ?! Apa semuaa ni ?" Di dada langit , terpampang kapal terbang , kapal layar , roket dan bermacam-macam lagi .
Siuuuu !!! Siuuuu !!! Siuuuu !!! Semuanyaa tunggu masa sajaa mahu terhempas ke laut itu .
YOU ARE READING
Segi Tiga Bermuda X Atlantis
AdventureDunia menjadi semakin aneh dengan fenomena tidak dapat dijelaskan , fakta terbatas dan fiksyen yang menyimpang dari norma ! Apabila tiada siapa mempercayai... apa dan bagaimana untuk membawa kita ke landasan yang betul apabila diselubungi spekulasi...