"Urhhhh ... Sakitnyaa kepalaa. Gelapnya di luar ." David menggosok-gosok kepalanyaa yangg terasa berpinar-pinar .
"Mana pula orang tua tu ? Awak di manaa ? Pintuu terbuka.. Dia sudah lari ke ?" David bingkas bangun untuk mencari pakcik dan pembantu-pembantu itu . Namun , tiada kelihatan di situ .
"Aku mesti caj semua ini .."
David keluar dari tempat pemandu dan menuju ke bahagian depan kapalnya . Alangkah terkejutnya dia , dia beradaa di satu tempat yang cukup asing baginya .
"Hah ?! Aku di mana ni ?!"
Di sekelilingnya terdapat beberapaa buah kapal terbang , kapal layar , anak kapal yangg terdampar di lautan itu . Dimana , diaa pun tidak pasti . Kapalnya benar-benar tersadai di tengah lautan yang tidak berombak kencang seperti tadi .
"Wahhh !! Apa ni ? Banyaknya kapal ! Ada yang sudah buruk , ada juga masih elok .. Semuanya bertindih sama sendiri.. Betulkah misteri itu ?" David sendiri tidak percayaa dengan apa yang berada di depan matanya sekarang .
"Inikah dimensi Segi Tiga Bermuda ?" Ah sudah , terperangkap di tengah lautan seorangg diri .
"Mana yang lain pergi ?" Tiba-tiba matanya tertancap pada satu objek yangg menyerupai seperti topi . David mencapai objek tersebut . Yaa , memang topi .
"Ini macam topi doktor tu . Mungkin diaa.. Dia terjatuh ke ?" Persoalan yang baginyaa tiada jawapan untuk dilunaskan .
Shaaaa !!! Kapal yang dipandu David bergerak ke arah selatan untuk mencari jalan keluar .
"Sudah lama berpusing-pusing di sini .. Tak nampak jalan keluar pun . Hidupan lain pun tak nampak . Semuanya kelihatan seperti ditinggalkan..." David anehh dengan fenomenaa yang berlaku di lautan tersebut .
'Mungkin.. Aku takkan dapat keluar dari sini ! Tak dapatlah aku baca komik lagi ! Tak dapatlah makan sedap ! ' Otaknya ligat berfikir yang bukan-bukan .
"Tidakkk !!! Aku tak terperangkap di sini !! Aku masih mudaa !!!!" David sudah terduduk menangiss. Menyesal pun ada .
"Huh ! Aku mesti keluar dari sini ." Tekad David pada dirinya .
"Hah ?! Ini kabus yang aku jumpa tadi ." Di depannya , kelihatan sebuah kabus tebal terpampang di retina matanya .
YOU ARE READING
Segi Tiga Bermuda X Atlantis
Phiêu lưuDunia menjadi semakin aneh dengan fenomena tidak dapat dijelaskan , fakta terbatas dan fiksyen yang menyimpang dari norma ! Apabila tiada siapa mempercayai... apa dan bagaimana untuk membawa kita ke landasan yang betul apabila diselubungi spekulasi...